مانیتور گیمینگ Odyssey Neo G8

با ویژگی‌های مانیتور گیمینگ Odyssey Neo G8 سامسونگ آشنا شوید

مانیتور گیمینگ Odyssey Neo G8 سامسونگ از طراحی نوآورانه و ویژگی‌های پیشرفته بهره می‌برد تا به خوبی به نیاز گیمرها پاسخ دهد. در ادامه با ویژگی‌های این مانیتور گیمینگ آشنا می‌شویم.

آمارهای منتشر شده توسط موسسه Statista نشان می‌دهد بیش از 2 میلیارد نفر در سراسر جهان بازی‌های ویدیویی انجام می‌دهند و احتمال دارد این میزان تا پایان سال 2023 به 3 میلیارد نفر برسد.

محتوا و داستان به‌عنوان اصلی‌ترین دلایل محبوبیت بازی‌های ویدیویی محسوب می‌شوند؛ اما برای این‌که از بازی‌های ویدیویی نهایت لذت را ببریم به ابزارهای قدرتمندی نیز نیاز داریم. در همین راستا مانیتورها به‌عنوان یکی از این ابزارها به‌شمار می‌روند که در میزان تجربه کاربر از بازی‌ها نقش زیادی دارند.

سامسونگ با عرضه سری جدید مانیتورهای گیمینگ اودیسه توانسته به‌خوبی به نیاز کاربران خود پاسخ دهد. سری مانیتورهای گیمینگ Odyssey Neo G8 سامسونگ از فناوری‌های پیشرفته‌ای مانند طراحی منحنی، وضوح تصویر 4K (2160 در 3840) و HDR2000 بهره می‌برند که باعث می‌شوند کاربران در ماجراها و داستان بازی‌ها غرق شوند. در ادامه با مشخصات و قابلیت‌های این نمایشگر گیمینگ سامسونگ آشنا خواهیم شد.

ویژگی‌های مانیتور گیمینگ Odyssey Neo G8 سامسونگ

طراحی جذاب

مانیتور گیمینگ Odyssey Neo G8

گیمرها نسبت به سایر افراد به ظاهر زیبا و جذاب مانیتور اهمیت می‌دهند؛ چرا که مانیتور نسبت به سایر اجزای مجموعه گیمینگ به کل مجموعه جلوه دیگری می‌دهد. در همین راستا طراحی به‌عنوان یکی از نقاط قوت Odyssey Neo G8 محسوب می‌شود. این مانیتور یک منحنی با شعاع 1000R است که می‌تواند افرادی که در فاصله کمتر از یک متر مقابل آن قرار می‌گیرند را محو نمایشگر کرده تا سایر فضای اطراف باعث بر هم خوردن تمرکز کاربر نشود.

این مانیتور دارای حاشیه‌های مشکی بوده و در پشت دستگاه نیز یک پنل سفید رنگ به‌چشم می‌خورد. طراحان در مرکز این پنل نیز چراغ نوری RGB را قرار دادند که این چراغ محل اتصال پایه به مانیتور بوده و نمای جذابی را به‌وجود آورده است. چراغ نوری RGB طبق شرایط بازی برای افزایش هیجان در سه رنگ سبز، قرمز و آبی روشن خواهد شد و شدت آن نیز تغییر پیدا خواهد کرد. از این رو این مانیتور در یک اتاق یا فضای تاریک می‌تواند جلوه زیبایی را ارائه دهد.

مانیتور گیمینگ Odyssey Neo G8

مانیتور گیمینگ  Odyssey Neo G8 در بخش کیفیت ساخت نیز نسبت به رقبا در جایگاه مناسبی قرار دارد. برای این مانیتور از یک پایه فلزی با مقاومت بالا استفاده شده که می‌تواند از انعطاف و ایستایی صفحه‌نمایش به‌خوبی پشتیبانی کند. این پایه از قابلیت تنظیم ارتفاع و چرخش در محور عمودی و افقی نیز بهره می‌برد.

هرچند طول پایه نگهدارنده این مانیتور زیاد است، اما فضای کمی را اشغال کرده و می‌توان در اطراف آن وسایل مختلف را قرار داد. در بخش پایینی و پشت دستگاه هم فضای ورودی‌ها به‌چشم می‌خورد که دو درگاه HDMI2.1، یک ورودی کامپیوتر، دو درگاه USB3.0، یک درگاه Display Port را شامل می‌شود. گفتنی است درگاه Display Port امکان استفاده از به‌روزرسانی 240 هرتزی و زمان واکنش یک میلی‌ثانیه‌ را فراهم می‌سازد.

کیفیت بالای تصاویر

کیفیت رنگ و سایه‌ها در انجام ماموریت‌های بازی‌های ویدیویی به‌خصوص در محیط‌هایی چون جنگل انبوه یا ساختمانی متروکه بسیار حائز اهمیت است. در همین راستا Odyssey Neo G8 سامسونگ به یک نمایشگر خیره‌کننده مجهز شده است.

سامسونگ برای این مانیتور خود یک پنل VA / Mini-LED را در نظر گرفته است که از فناوری Quantum Dot بهره می‌برد. این فناوری به پنل مانیتور حدود 1196 نقطه نوردهی مستقل خواهد داد. نقاط نوردهی در نمایشگرهای قدیمی به‌شکل نوار محدود و عمودی ارائه می‌شد که امکان نشت به نوارهای دیگر را به‌همراه داشت.

مانیتور گیمینگ Odyssey Neo G8

در همین راستا مانیتور Odyssey Neo G8 با این میزان نقطه که به‌شکل مستقل قادر به ساطع کردن نور هستند، می‌تواند نشت نور را از بین برده و فقط نقطه‌ای که نور دارد را روش کند. فناوری Quantum Dot باعث شده این مانیتور در فضاهای بسته بازی نظیر اتاق‌های کم‌نور یا خیابان‌ها و معابر در شهر بتواند تصاویری با عمق بیشتر را نمایش دهد.

همچنین مانیتور گیمینگ Odyssey Neo G8 سامسونگ از فناوری کوانتوم HDR 2000 با حداکثر میزان روشنایی دو هزار نیت و نسبت کنتراست استاتیک یک میلیون به یک بهره می‌برد. این مانیتور قادر به نمایش بیش از 1 میلیارد رنگ بوده و می‌تواند رنگ‌ها را به شکل واقعی نشان دهد.

پردازش روان

کنترل دقیق و واکنش سریع نیز باعث می‌شود تا گیمرها در بازی‌ها به برتری برسند. مانیتورهای Odyssey Neo G8 سامسونگ دارای تاخیر ورودی بسیار کم و نرخ واکنش یک میلی‌ثانیه‌ای بوده و می‌توانند عملکردی بسیار سریع‌تر از دنیای واقعی را ارائه دهند. نرخ به‌روزرسانی این دستگاه نیز تا حداکثر 240 هرتز افزایش پیدا کند تا کاربران در زمان حرکت سوژه‌ها در بازی، یک فضای روان و شفاف را تجربه کنند.

مانیتور گیمینگ سامسونگ

مانیتور گیمینگ Odyssey Neo G8 می‌تواند به‌شکل موثری تجربه بازی را بهینه سازد. برای این مانیتور دو قابلیت Adaptive Picture و AMD FreeSync Pro در نظر گرفته شده است که قابلیت Adaptive Picture یا تطابق تصاویر می‌تواند روشنایی را بهینه کرده و بهترین کیفیت تصویر را طبق سطح نور اتاق و محتوای قابل پخش ارائه دهد. قابلیت AMD FreeSync Pro تاخیر، کنتراست رنگ و سایر مشخصات را تنظیم کرده تا بهینه‌ترین حالت برای بازی فراهم شود.

مانیتور گیمینگ Odyssey Neo G8 سامسونگ به‌عنوان یک ابزار قدرتمند و مفید برای گیمرها محسوب می‌شود که تجربه‌ای خاص را برای گیمرها به‌همراه خواهد داشت. جلوه‌های بصری فوق‌العاده، گیم‌پلی روان و صدای فراگیر باعث شدند تا این مانیتور از هر نظر برای کاربران بهترین گزینه برای اجرای بازی‌های ویدیویی باشد.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*