گک آیون هایپر GT

گک آیون هایپر GT، خودرو الکتریکی جذاب چینی رونمایی شد

گک آیون هایپر GT به‌عنوان یک خودرو برقی جذاب چینی روانه بازار شد. در ادامه با مشخصات و امکانات GAC Aion Hyper GT آشنا می‌شویم.

شرکت گک چین به‌صورت رسمی آیون هایپر GT را به بازار چین عرضه کرد. این سدان برقی جذاب در 5 نسخه مختلف با قیمت 30 هزار و 700 دلار تا 47 هزار و 430 دلار در بازار چین به فروش می‌رسد. گک آیون هایپر GT بر پایه پلتفرم تمام برقی AEP3.0 توسعه پیدا کرده است. مشتریان می‌توانند این خودرو برقی را با سه برد حرکتی 560 کیلومتر، 600 کیلومتر و 710 کیلومتر سفارش دهند.

معرفی گک آیون هایپر GT

طراحی بیرونی

گک آیون هایپر GT

گک آیون هایپر GT دارای طراحی ساده و البته جذابی است. در نمای جلوی آن شاهد چراغ‌های باریک و سپر ویژه‌ای هستیم؛ این سپر در سرعت‌های کم برای خنک کردن باتری‌ها باز می‌شود، اما در سرعت‌های بالا برای مقاومت خودرو در برابر هوا بسته خواهد شد. در دو طرف سپر نیز باله‌هایی برای ارتقای عملکرد آیرودینامیک به‌چشم می‌خورد.

گک آیون هایپر GT

باز شدن درهای جلو به‌سمت بالا به‌عنوان یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های طراحی این سدان برقی محسوب می‌شود. زاویه این درها 43 درجه است و تا 57 سانتی‌متر به سمت بیرون نیز باز خواهند شد. برای این درها سیستم رادار و پایش 360 درجه در نظر گرفته شده تا اگر مانعی وجود داشته باشد، زاویه باز شدن درها را کاهش داده و از برخورد جلوگیری کند. پنجره‌های بدون قاب این خودرو نیز نمای اسپرتی را به‌وجود آورده است.

گک آیون هایپر GT

طراحان برای بخش عقب این خودرو نیز یک اسپویلر بزرگ به طول 1465 میلی‌متر و عرض 183 میلی‌متر را در نظر گرفتند که هنگام باز شدن می‌تواند جریان باد را کنترل و هدایت کند. طول این سدان چینی به 4686 میلی‌متر، عرض آن 1885 میلی‌متر، ارتفاع آن 1449 میلی‌متر و فاصله محوری آن نیز به 2920 میلی‌متر می‌رسد.

طراحی داخلی

آیون هایپر GT در بخش داخلی نیز دارای طراحی ساده و البته پیشرفته‌ای است. هنگام ورود به کابین شاهد یک غربیلک فرمان سه پره با طرح مربعی هستیم که در پشت آن یک صفحه آمپر دیجیتالی 8.8 اینچی نیز حضور دارد.

GAC Aion Hyper GT

در میانه داشبورد نیز یک نمایشگر بزرگ 14.6 اینچی با وضوح بالا نصب شده که در پایین آن دو شارژر بی‌سیم گوشی به‌چشم می‌خورد. پشت‌سری یکپارچه صندلی‌ها مجهز به بلندگوهای سیستم صوتی، یکی دیگر از ویژگی‌های این بخش محسوب می‌شود.

مشخصات فنی گک آیون هایپر GT 

مشتریان در بازار چین می‌توانند آیون هایپر GT با دو پیشرانه برقی خریداری کنند که پیشرانه اول می‌تواند قدرتی برابر با 241 اسب بخار و گشتاور 355 نیوتن‌متر را تولید کند. این نسخه با باتری‌های لیتیومی 59.9 کیلووات ساعتی به‌ازای هر بار شارژ حدود 560 کیلومتر و با باتری‌های فسفات آهن لیتیومی 70.1 کیلووات ساعتی به‌ازای هر 100 کیلومتر حدود 600 کیلومتر را طی می‌کند.

GAC Aion Hyper GT

پیشرانه برقی دوم نیز قدرتمندتر بوده و می‌تواند قدرتی برابر با 335 اسب بخار و گشتاور 430 نیوتن‌متر را تولید کند. این خودرو به باتری 80 کیلووات ساعتی مجهز شده و می‌تواند با یک‌بار شارژ حدود 710 کیلومتر را بپیماید. همچنین این مدل  ظرف مدت 4.9 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا خواهد کرد.