سرور hp dl360 g10

چرا سرور hp dl360 g10 پرفروش است؟

hp dl360 g10 از سرورهای محبوب و پرفروش اچ‌پی است که به‌دلیل ویژگی‌های متنوع و عملکرد بالا، در بازار سرورها، جایگاه ویژه‌ای دارد.

همین مسئله باعث شده با وجود عرضه سرورهای قدرتمند و رده بالا به بازار، این سرور همچنان مورد توجه شرکت‌های مختلف و به ویژه شرکت‌های ایرانی قرار داشته باشد. در این مقاله دلایل فروش سرور hp dl360 g10 از نظر سازمان‌ها و کاربران را بررسی می‌کنیم. با اطلاع از مشخصات کلی سررو اچ پی 360 g10 دلیل محبوبیت این سرور در سراسر دنیا خواهید دانست. با ما همراه باشید.

با دلایل فروش سرور hp dl360 g10 آشنا شوید

در سال‌های گذشته، سرور dl360 g10 از پرچم‌داران بازار سرورها به‌شمار می‌رفت و تقریبا انتخاب اول سازمان‌هایی بود که به‌دنبال حفظ مزیت رقابتی خود در بازار بودند. جالب آن‌که با گذشت چند سال شرکت‌ها همچنان به دنبال خرید این سرور هستند، زیرا قابلیت‌های سخت‌افزاری که ارائه می‌کند همچنان جوابگوی نیازهای کسب‌و‌کارهاست و همچنین شرکت‌ها به‌راحتی قادر به ارتقا مؤلفه‌های سخت‌افزاری آن هستند. در ادامه به برخی از دلایل مهمی که باعث می‌شوند این سرور پرفروش باشد، اشاره می‌کنیم:

عملکرد بالای سرور

سرور hp dl360 g10 به دو سوکت برای نصب پردازنده‌های مقیاس‌پذیر نسل اول و دوم زئون اینتل تجهیز شده که بسته به نوع پردازنده‌ای که روی سرور نصب می‌کنید 4 تا 28 هسته پردازشی در اختیارتان قرار می‌دهد. به بیان دقیق‌تر اگر از دو پردازنده سری پلاتینیوم روی سرور فوق استفاده کنید به 56 هسته پردازشی دسترسی دارید که جواب‌گوی طیف گسترده‌ای از بارهای کاری است.

علاوه بر این، سرور فوق توانایی پشتیبانی از 3 ترابایت حافظه اصلی DDR4 با فرکانس کاری 2933 مگاهرتز را دارد. البته، به شرطی که از دو پردازنده مرکزی استفاده کنید. با این توصیف، اگر حوزه فعالیت شرکتی در زمینه هوش مصنوعی و آموزش مدل‌های یادگیری ماشین باشد، تیم‌های نرم‌افزاری مشکلی از بابت میزبانی خوشه‌های هدوپ یا اجرای نرم‌افزارهایی مثل آپاچی اسپارک ندارند.

سرور hp dl360 g10

فضای ذخیره‌سازی جانبی

این سرور در شاسی‌های مختلفی روانه بازار شده تا شرکت‌ها متناسب با نیاز کاری، سرور مناسب را انتخاب کنند. این شاسی‌ها به شرح زیر هستند:

  • 4 LFF Hot-Plug Drive Model
  • 8 SFF + ODD Hot-Plug Drive Model
  • 8 SFF + 2 SFF Hot-Plug Drive Model
  • 10 SFF NVMe/SAS backplane option Model

بسته به نوع شاسی که انتخاب می‌کنید قادر به نصب دیسک‌های مختلف روی سرور به شرح زیر هستید:

  • 8 عدد SFF در قسمت جلو و امکان استفاده از Drive Cage با دو عدد SFF یا دو عدد NVMe یا دو عدد dual UFF
  • 10 عدد درایو SFF NVMe در قسمت جلو
  • 4 عدد درایو LFF در قسمت جلو

یکی از ویژگی‌های شاخص سرور فوق امکان استفاده همزمان از دیسک‌های مختلف است. به بیان دقیق‌تر شما می‌توانید از هارد دیسک‌ها، حافظه‌های حالت جامد و NMVeهای مبتنی بر رابط‌های SATA و SAS در این سرور استفاده کنید. این ترکیب اجازه می‌دهد از مزایای ظرفیت بالای هارد دیسک‌ها و سرعت بالای فناوری فلش در دسترسی به اطلاعات به بهترین شکل استفاده کنید و به ظرفیت ذخیره‌سازی بسیار بالایی دسترسی پیدا کنید. به طور مثال، اگر از حافظه‌های NVMe استفاده کنید سرور توانایی پشتیبانی از 153.6 ترابایت حافظه جانبی را خواهد داشت.

طراحی مناسب

dl360 g10 یک سرور رک‌مونت یک یونیتی با چگالی بالا است که آن ‌را به گزینه مناسبی برای استقرار در مراکز داده و شرکت‌های فعال در زمینه ارائه خدمات ابری تبدیل کرده است. به بیان دقیق‌تر، این سرور در شرایطی که فضای ذخیره‌سازی بالا و توان پردازشی مناسبی را ارائه می‌دهد تنها یک یونیت از رک را اشغال می‌کند. بنابراین، شرکت‌ها می‌توانند متناسب با نیازها مجموعه‌ای از این سرورها را خریداری کرده و در رک‌ها نصب کنند.

در طراحی سرور hp dl360 g10 از قطعات با کیفیت و با قابلیت ارتقاء استفاده شده‌است. این سرور دارای بدنه‌ای با طراحی ساده و شیک است که به‌راحتی در رک‌های استاندارد جای می‌گیرد. بدنه‌ی این سرور از جنس آلومینیوم است که آن را بسیار سبک و مقاوم می‌کند. علاوه بر این، سرور فوق سه اسلات PCIe در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا بتوانند قابلیت‌های سرور را گسترش دهند و از کارت‌های گرافیکی پیشرفته روی آن استفاده کنند.

پشتیبانی از تکنولوژی‌های جدید

 سرور hp dl360 g10 از فناوری‌های روز دنیای فناوری مثل حافظه‌های NVMe و آپتین اینتل (Intel Optane) پشتیبانی می‌کند که به کاربران این امکان را می‌دهد تا از جدیدترین فناوری‌ها با هدف دستیابی به سرعت بیشتر در پردازش، ذخیره‌سازی و دسترسی به اطلاعات استفاده کنند.

سرور hp dl360 g10

قابلیت مدیریت و کنترل بالا

کارشناسان شبکه مشکلی از بابت مدیریت سرور dl360 g10 ندارند، زیرا به طیف گسترده‌ای از قابلیت‌های کلیدی در زمینه مدیریت و پیکربندی سرور از طریق ماژول iLO و OneView دسترسی دارند. به طوری که نه تنها امکان مدیریت از راه دور سرور وجود دارد، بلکه امکان دریافت گزارش‌های لحظه‌ای در ارتباط با وضعیت سرور، میزان استفاده از منابع، دمای سرور و ماژول‌های مختلف نصب شده روی سرور وجود دارد.

قیمت مناسب

سرور hp dl360  ویژگی‌های شاخص و سطح بالایی ارائه می‌کند، اما شرکت‌ها با قیمت مناسبی قادر به خرید آن هستند، زیرا این سرور به مرور زمان افت قیمت خود را تجربه کرده و اکنون با هزینه مناسبی امکان خرید آن وجود دارد. به همین دلیل، استارت‌آپ‌هایی که نیازمند سرور قدرتمندی هستند، اما توان مالی کافی برای خریدن سرورهای روز بازار را ندارند، بدون مشکل قادر به خریدن سرور فوق هستند.

آشنایی با مشخصات کلی سرور اچ پی dl360 g10

از دلایل فروش سرور hp dl360 g10 می‌توان به مشخصات فنی زیر را نیز بیان کرد:

  • پشتیبانی از پردازنده‌های نسل اول و دوم مقیاس‌پذیر زئون اینتل که 28 هسته پردازشی را در حالت تک سوکتی ارائه می‌کنند.
  • پشتیبانی از سه ترابایت حافظه اصلی DDR4 از نوع LRDIMM و RDIMM با فرکانس کاری 2933 مگاهرتز.
  • پشتیبانی از حافظه‌های HPE Persistent Memory که سرعت انتقال اطلاعات میان حافظه اصلی و واحدهای دیگر را افزایش می‌دهند و اجازه می‌دهند 6 ترابایت حافظه اصلی روی سرور نصب کنید.
  • پشتیبانی از انواع مختلف رسانه‌های ذخیره‌ساز جانبی مثل هارد دیسک‌ها، حافظه‌های حالت جامد، NVMe، M.2 
  • پشتیبانی از 10 عدد NVMe با ظرفیت 15.36 ترابایت (153.6 ترابایت) و رابط 12 گیگابیتی
  • 3 اسلات PCIe با هدف گسترش‌پذیری عملکرد سرور و امکان نصب کارت‌های گرافیک، شبکه و کنترلرهای اضافی
  • پشتیبانی از کارت‌های گرافیکی رده بالای انودیا به منظور انجام محاسبات پردازشی سنگین

آنچه در این مقاله به آنها اشاره کردیم پاسخی بود برای سوال پر تکرار چرا سرور hp dl360 g10 پرفروش است؟ همانطور که گفتیم، این سرور با وجود ارائه نسل یازده به دلیل انعطاف‌پذیری و قیمت مناسب همچنان جزو محصولات پرطرفدار اچ پی در چند سال اخیر محسوب می‌شود.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*