تولید محتوا

با بهترین گوشی های هوشمند سامسونگ برای تولید محتوا آشنا شوید

تولیدکنندگان محتوا باید چه گوشی هوشمندی را انتخاب کنند؟ مهم‌ترین فاکتور‌ در انتخاب یک گوشی هوشمند برای تولید محتوا چیست؟ همراه ما باشید.

امروزه گوشی های موبایل به بخش جدایی‌ناپذیری از زندگی ما تبدیل شده‌اند؛ ما بخش زیادی از ارتباط خود با جهان پیرامون را با استفاده از تلفن‌های همراه انجام می‌دهیم. سالانه گوشی‌های زیادی با قابلیت‌های متفاوت راهی بازار می‌شوند تا بتوانند نیاز‌های مختلف را پوشش دهند.

به‌علت افزایش هزینه تولید گوشی، شرکت‌های سازنده موبایل با توجه به نیاز کاربری قشرهای مختلف، در تولید هر گوشی تمرکز خود را معطوف به قابلیت خاصی می‌کنند. اگرچه گوشی های پرچمدار تقریبا در تمامی زمینه‌ها بدون نقص عمل می‌کنند و می‌توان از آن‌ها انتظار عملکردی مطلوب در تمامی کاربری‌ها داشت؛ اما در خصوص گوشی های میان رده این شرایط فرق می‌کند. به‌طور مثال یک گوشی قدرت پردازش خوبی دارد و دیگری دوربین بهتری را در دل خود جای داده است.

پس در انتخاب یک گوشی هوشمند، شما ابتدا باید کاربری خود از آن گوشی را مشخص کنید. ما در این مطلب قصد داریم در ابتدا تمامی نکاتی که یک تولیدکننده محتوا درباره گوشی هوشمندی که باید انتخاب کند را بیان کرده و سپس بهترین گوشی های هوشمند دارای این قابلیت‌ها را معرفی کنیم.

توجه شود در این مطلب فقط گوشی های برند سامسونگ معرفی شده‌اند.

گوشی هوشمند مناسب برای تولید محتوا چه ویژگی‌‌هایی باید داشته باشد؟

از آنجایی که در این حرفه، تولیدکنندگان محتوا نیازمند گرفتن مدیا، ادیت کردن، ذخیره و انتشار آن هستند، ما باید پارامترهایی را برای یک گوشی در نظر بگیریم که با موارد ذکر شده بیشترین هم‌خوانی را داشته باشد؛ پس به بررسی بخش به بخش موارد گفته شده می‌پردازیم:

  • ضبط مدیا: گرفتن عکس و ویدیو تقریبا مهم‌ترین کاری است که یک تولیدکننده محتوا انجام می‌دهد؛ در نتیجه دوربین گوشی هوشمند این افراد باید بتواند تصاویر را با کیفیت بالایی ثبت کند تا هر بیننده‌ای را مجذوب خود کند. در نتیجه توجه به ویژگی‌های دوربین نظیر اندازه پیکسل، دیافراگم، اندازه سنسور، فاصله کانونی، وجود لرزشگیر اپتیکال و الکترونیکی، حالت‌های مختلف فیلم‌برداری و هوش مصنوعی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
  • ادیت کردن (Edit) : در مقوله ادیت، دو پارامتر سخت افزار و نرم افزار مهم هستند: سخت افزار گوشی شما باید به‌قدری قدرتمند باشد که در هنگام ادیت ویدیوهای باکیفیت دچار لگ و هنگی نشود و توانایی اجرای اپلیکیشن‌های ارائه شده در این زمینه را داشته باشد. اگر از برنامه خاصی برای ویرایش مدیا خود استفاده نمی‌کنید باید گوشی‌ای انتخاب کنید که گالری آن ویژگی‌های ویرایشی متنوعی در اختیار شما قرار دهد.
  • ذخیره کردن: حفظ کردن ویدیو‌ها برای مدتی نسبتا طولانی می‌تواند به شما در زمینه‌های مختلفی مانند یادآوری خاطرات گذشته، نگهداری ویدیوهای تبلیغاتی و… کمک کند. از این رو با توجه به زمینه‌ای که در آن مشغول به کار هستید حافظه داخلی مورد نظر خود را انتخاب کنید.
  • انتشار محتوا: با توجه به اینترنت نه‌چندان خوب در بسیاری از نقاط کشور، گوشی هوشمندی که بتواند در این شرایط بهترین بازدهی را از خود نشان دهد دارای یک برگ برنده است. برای این مورد توجه به نوع مودم به‌کار رفته در تراشه گوشی حائز اهمیت است.

بهترین گوشی های هوشمند مناسب تولید محتوا

سامسونگ گلکسی A54 

تولید محتوی

سامسونگ گلکسی A54 جدیدترین و قدرتمندترین عضو خانواده سری A سامسونگ در بازار است که می‌تواند به‌طور کافی و در حد رفع نیاز از پس موارد گفته شده بر بیاید. ظاهر این گوشی با بهره‌مندی از شیشه در پنل پشتی و طراحی جزیره‌ای دوربین‌ها تقریبا همان زبان طراحی پرچمداران سامسونگ را دنبال کرده و پیش از گذشته خود را لوکس نشان می‌دهد. نمایشگر امولد آن محتواها را با دقت بالایی به نمایش می‌گذارد و سخت افزار به‌کار رفته در آن به‌راحتی از پس اجرای برنامه‌های ویرایش محتوا نظیر Lightroom، PicsART و Inshot برمی‌آید. توانایی ارتقای حافظه جانبی تا 1 ترابایت و رابط کاربری one ui نسل 6 از دیگر ویژگی‌های جذاب این گوشی به‌شمار می‌روند.

دوربین اصلی این گوشی یک حسگر 50 مگاپیکسلی به‌همراه لرزشگیر اپتیکال و دیجیتال است که در شرایط مختلف، عملکردی پایدار و تصاویری با کیفیت قابل قبول از خود ثبت می‌کند. لرزشگیر به‌کار رفته در ساختار این گوشی تقریبا شما را از لوازم جانبی جداگانه برای ثبت ویدیویی بدون لرزش بی‌نیاز می‌کند. در نمای جلویی این گوشی یک دوربین 32 مگاپیکسل سلفی دارد که در زمینه ثبت تصاویر سلفی و لایو ویدیوها می‌تواند به‌شدت کارآمد باشد. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های این گوشی را ‌می‌توان باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی آن دانست که این گوشی را به رفیقی نیمه‌راه در مسافرت‌هایتان تبدیل نمی‌کند. بازدهی شارژ این گوشی در طول روز و با کاربری متوسط نتیجه‌ای رضایت‌بخش را از خود به نمایش می‌گذارد.

گلکسی Z Fold4

تولید محتوی

عضو جدید خانواده پرچمداران سامسونگ، گوشی‌ای خاص است؛ گلکسی زد فولد 4 دارای طراحی نوآورانه با قابلیت‌هایی ویژه و مختص این نوع طراحی است. طراحی خلاقانه این گوشی توانایی‌هایی فراتر از مرز گوشی‌های معمول را برای این تلفن به ارمغان آورده است.

گلکسی زد فولد 4 در حالت باز شده دارای نمایشگری 7.6 اینچی و در حالت بسته نیز نمایشگری 6.2 اینچی دارد. وجود نمایشگری بزرگ به‌همراه قلم جادویی S Pen تولید محتوای متنی، طراحی‌های گرافیکی و ادیت محتوای در دست تولید را ساده‌تر و حرفه‌ای‌تر از گذشته کرده است.

تولید محتوی

با استفاده از نمایشگر بزرگ این گوشی هوشمند می‌توانید محتوای تولیدی خود را در ابعاد بزرگ‌تری مشاهده کنید تا راحت‌تر به ایرادهای آن پی ببرید و آن‌ها را ویرایش کنید. همچنین با استفاده از قابلیت Samsung Dex می‌توانید گوشی را به‌صورت وایرلس به نمایشگری بزرگ متصل کرده و در نمایی بزرگ‌تر محصول کار خود را وارسی کنید. بهینه‌سازی‌های صورت گرفته برای این گوشی سبب شده قابلیت‌ مولتی‌تسکینگ پرورش یابد و بیش از پیش به‌کار آید. همچنین با حالت جدید swipe شما می‌توانید اپلیکیشن‌ها را به‌سرعت از حالت تمام صفحه به حالت پاپ آپ درآورده یا صفحه نمایش را به دو قسمت تبدیل کنید.

تولید محتوی

در زمینه دوربین نیز با تکنولوژی روز بازار طرف هستیم. یک لنز 50 مگاپیکسلی واید وظیفه ثبت تصاویر اصلی این گوشی را بر عهده دارد و یک لنز 12 مگاپیکسلی اولتراواید و یک لنز 12 مگاپیکسلی تله فوتو نیز دوربین اصلی را در شرایط مختلف یاری می‌کنند. این گوشی توانایی ضبط ویدیو‌های 8k را هم دارد.

تولید محتوی

سامسونگ گلکسی s23 ultra

اصلی‌ترین پرچمدار سامسونگ در سال ۲۰۲۳ که جلوه‌گر قدرت تکنولوژی این برند کره‌ای است، این‌بار دست‌پر‌تر از همیشه برای جدال با رقیبانش طراحی شده است‌.

آخرین عضو پرچمدار سامسونگ، گلکسی اس 23 اولترا گوشی بسیار کاملی است. این گوشی نه‌تنها در زمینه‌های اصلی، یک گوشی بی‌نقص به‌شمار می‌آید، بلکه ویژگی‌های دیگری را نیز با خود یدک می‌کشد که منجر به جذاب‌تر شدن هر چه بیشتر این گوشی شده است.

طراحی به‌شدت لوکس موجب شده هنگامی که برای اولین بار این گوشی را در دست می‌گیرد، به تعریف و تمجید از سامسونگ بپردازید. خاص بودن طراحی در این گوشی به نحوی است که در اولین نگاه مخاطب متوجه گوشی مورد استفاده شما خواهد شد (البته اگر اس 22 اولترا را در نظر نگیریم).

تولید محتوی

نمایشگری 6.8 اینچی با رزولوشن qhd+ به‌همراه تمامی گواهینامه‌های ارتقای کیفیت تصویر، تضمین کننده بی‌نقص بودن این نمایشگر هستند. به‌گونه‌ای که به جرات می‌توان گفت این گوشی برترین نمایشگر را در بین تمامی تلفن های همراه داراست.

سامسونگ نمونه‌ای اختصاصی از جدیدترین پردازنده اسنپدراگون را به‌عنوان قلب تپنده این گوشی در نظر گرفته است. با چنین پردازنده‌ای شما می‌توانید برنامه‌های کاربردی و مفیدی مانند Adobe Premiere، Canva و… را به‌سادگی اجرا کنید و به ویرایش و ساخت محتوای خود بپردازید.

گلکسی اس 23 اولترا دوربینی مناسب برای تمامی شرایط دارد؛ در قاب پشتی این گوشی یک دوربین واید 200 مگاپیکسلی، یک دوربین اولتراواید 12 مگاپیکسلی و دو دوربین تله فوتو 10 مگاپیکسلی وجود دارد که با استفاده از آن‌ها از هر سوژه در هر شرایطی می‌توانید عکس‌های جذاب و مخاطب‌پسند ثبت کنید.

تولید محتوی

به‌علاوه تمام این موارد، گلکسی s23 ultra از قابلیت Director`s View برای ضبط فیلم استفاده می‌کند؛ این قابلیت به شما اجازه سوییچ سریع بین دوربین‌های گوشی را بدون توقف ویدیو می‌دهد تا بتوانید از سوژه مورد نظر خود در زوایای مختلف ویدیو تهیه کنید، همچنین با استفاده از این قابلیت می‌توانید ری‌اکشن چهره خود نسبت به وقایع در حال جریان را ضبط کنید.

در زمینه ویرایش حرفه‌ای عکس نیز شما قادر خواهید بود در تنظیمات دوربین این گوشی گزینه Expert RAW را مشاهده کنید، با استفاده از این قابلیت، خروجی تصاویر به‌صورت خام در اختیار شما قرار گرفته تا شما از این طریق امکان ویرایش حرفه‌ای عکس را داشته باشید.

تولید محتوی

دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی این گوشی نسبت به نسل قبل خود پیشرفت به‌سزایی داشته و علاوه بر قابلیت 4K VIDEO اکنون از قابلیت Super HDR با فوکوس خودکار پشتیبانی می‌کند. با استفاده از این قابلیت شما می‌توانید نرخ فریم ضبط فیلم را در لحظه فیلم‌برداری تغییر دهید.

تجربه‌ای جدید با قلم S Pen؛ با استفاده از این قلم توانایی کنترل گوشی خود از راه دور را خواهید داشت. به‌علاوه مهم‌ترین مزیت این قلم، دقت بسیار زیاد آن در طراحی محتوای گرافیکی و ویرایش حرفه‌ای تصاویر است.

جمع‌بندی

نوع گوشی هوشمند تولیدکنندگان محتوا از اهمیت ویژه‌ای برخودار است. این گوشی‌ها علاوه بر جلب رضایت اینفلوئنسرها باید مخاطبان آنان را نیز راضی نگه دارند. ما بهترین گوشی های سامسونگ مناسب این حرفه در بازه‌های قیمتی متفاوت را به شما معرفی کردیم. این گوشی‌ها تقریبا به‌صورت حرفه‌ای می‌توانند تمامی نیازهای شما را پاسخ دهند. تنها کافیست خلاقیت خود را چاشنی کیفیت این تلفن‌ها کرده تا به اینفلوئنسری محبوب تبدیل شوید.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*