لوازم جانبی کنسول بازی نینتندو

جذاب ترین لوازم جانبی کنسول بازی نینتندو که حالا فراموش شده اند

در این مقاله نگاهی به 10 مورد از جذاب ترین لوازم جانبی کنسول بازی نینتندو خواهیم انداخت که اکنون به دست فراموشی سپرده شده‌اند.

نینتندو مدت‌هاست به‌عنوان یک مبتکر در زمینه بازی شناخته شده است. این شرکت نه تنها به محبوبیت کنسول خانگی کمک کرد، بلکه اغلب در توسعه فناوری‌ها و ویژگی‌های جدید پیشرو بوده است.

نینتندو پس از ارائه خدمات در خطوط مختلف مشاغل در دهه ۱۹۶۰، در نهایت فعالیت خود را روی بازی‌های ویدیویی متمرکز کرد و نخستین کنسول بازی ویدیویی خود با نام Color TV-Game را در سال ۱۹۷۷ توزیع کرد.

از نمونه‌ نوآوری‌های اولیه نینتندو می‌توان به تصاویر سه بعدی در 3DS، کنترل‌های حرکتی برای Wii و بازخورد لمسی از Tumble Pak Nintendo 64 اشاره کرد. بنابراین جای تعجب نیست که نینتندو در طول سال‌ها مجموعه‌ی گسترده‌ای از لوازم جانبی را در بازار عرضه کرده و قابلیت‌های کنسول‌های دستی و خانگی خود را گسترش داده است.

لوازم جانبی کنسول بازی نینتندو

بسیاری از این لوازم جانبی به دلیل کمیاب بودن مورد توجه کلکسیونرها قرار گرفته‌اند. این موضوع سبب افزایش ارزش این لوازم جانبی شده و دستیابی به برخی از آنها را به دلیل قدیمی بودن دشوار کرده است.

برخی لوازم نیز ممکن است به دلیل تقاضای کم یا این واقعیت که فقط در مناطق خاصی در دسترس بوده‌اند، در تعداد محدود تولید شده باشند. این بدان معناست که گیمرها اگر هر یک از این لوازم جانبی عجیب و غریب و کمیاب نینتندو را داشته باشند، ممکن است به ثروت اندکی بپردازند.

در عصر جدید تکنولوژی، این لوازم جانبی کاربرد خاصی ندارد و به‌همین دلیل اغلب به دست فراموشی سپرده شده‌اند. ما در این مقاله به معرفی 10 مورد از جذاب ترین لوازم جانبی کنسول بازی نینتندو خواهیم پرداخت که هرگز نتوانستند در دنیای امروز جایی داشته باشند، با ما همراه باشید.

1. Super NES CD-ROM System

لوازم جانبی کنسول بازی نینتندو

این وسیله که به عنوان آداپتور CD-ROM Super Famicom در ژاپن شناخته می‌شود، یک افزونه منتشر نشده برای سیستم سرگرمی Super Nintendo است و بر اساس عملکرد SNES مبتنی بر کارتریج با افزودن پشتیبانی از فرمت مبتنی بر CD-ROM معروف به Super Disc ساخته شده است.

نینتندو هرگز به طور رسمی یک CD-ROM برای SNES منتشر نکرد، اما این شرکت به لطف همکاری با سونی بسیار به عرضه چنین محصولی نزدیک شد. افزونه‌ی SNES-CD در یک سرمایه‌گذاری مشترک بین نینتندو و سونی توسعه یافت.

ایده اولیه برای ساخت CD-ROM این بود که سونی افزونه‌ای برای SNES ایجاد کند که به کنسول اجازه می‌دهد بازی‌ها را از روی سی‌دی و همچنین کارتریج‌های استاندارد پخش کند. علاوه‌براین، یک SNES اصلاح‌شده را منتشر کند که دارای عملکرد داخلی باشد. به دلیل اختلاف نظر در مورد هزینه‌های مجوز و سایر مسائل، نینتندو مشارکت با سونی را کنار گذاشت و در عوض با فیلیپس شریک شد.

این همکاری جدید منجر به انتشار سی‌دی پان‌شده Phillips و مجموعه‌ای از بازی‌ها بر اساس ویژگی‌های ارزشمند نینتندو شد. با وجود قطع ارتباط ناگهانی بین نینتندو و سونی، این دو کمپانی تعداد محدودی نمونه اولیه از این وسیله را ساختند. با این حال، هنوز دقیقاً مشخص نیست که چه تعداد از این مورد از جذاب ترین لوازم جانبی کنسول بازی نینتندو تولید شده و تا به امروز زنده مانده‌اند.

یک نمونه در سال 2015 زمانی که یک کاربر Reddit تصاویر و ویدیوهایی از خود را منتشر کرد، ظاهر شد. نادر بودن لوازم جانبی CD-ROM SNES به این معناست که این ابزار بسیار ارزشمند هستند و نسخه‌های به‌جا مانده با قیمت زیادی به فروش می‌رسند. در سال 2020، یکی از این لوازم به قیمت بیش از 300 هزار دلار فروخته شد که ارزش واقعی این نمونه‌های اولیه را نشان می‌دهد.

2. Nintendo 64 Glove Controller

لوازم جانبی کنسول بازی نینتندو

شرکت Mattel برای اولین بار دستکش Power را برای کنسول عرضه کرد. این دستگاه که به‌عنوان یک دستگاه واقعیت مجازی به بازار عرضه شد، شامل یک کنترلر NES روی ساعد با چند دکمه قابل برنامه‌ریزی اضافی بود که گیمر می‌توانست آن را مانند دستکش بپوشد. این دستکش به حرکات دست اجازه می‌داد تا اعمال را در بازی‌های طراحی‌شده برای دستگاه کنترل کند.

عرضه‌ی این محصول موفقیت محدودی داشت؛ زیرا تنها دو بازی طراحی شده بودند که می‌توانست در آنها از Power Glove استفاده کرد. اما این امر نینتندو را از تلاش برای احیای این ایده در نینتندو 64 منصرف نکرد. نتیجه نهایی تولید دستکش جدید Nintendo 64 Glove Controller بود.

کنترلر دکمه‌های استانداردی روی نوک انگشتان داشت و مانند دستکش پاور، با این محصول نیز کاربر می‌توانست حرکات دست و مچ خود را در بازی منتقل کند. برخلاف مدل قبلی، این مدل به دستکش اجازه می‌دهد که به طور کامل توسط یک دست استفاده شود.

این ابزار جانبی بیش از هر چیز دیگری به عنوان یک وسیله‌ی خاص تلقی می‌شد، زیرا استفاده از آن سخت بود و در صورت استفاده برای مدت زمان طولانی باعث خستگی می‌شد. قیمت آنلاین این ابزار قدیمی از حدود 100 دلار برای یک نسخه‌ی بدون جعبه تا 600 دلار برای یک نسخه آکبند متغیر است.

3. Game Boy Pocket Sonar

جذاب ترین لوازم جانبی کنسول نینتندو

در طول عمر خود، Game Boy دارای تعداد زیادی لوازم جانبی موفق بود که به بازیکنان اجازه می‌داد قابلیت‌های دستگاه بازی قابل حمل را گسترش دهند. این موارد از لوازم جانبی محبوب، از دوربین Game Boy گرفته تا لوازم جانبی عجیب مانند اتصال چرخ خیاطی که بازیکنان با آن می‌توانستند از کنسول برای انتخاب الگوهای دوخت استفاده کنند، متغیر بودند.

عجیب‌ترین مورد از این لوازم وسیله‌ای نادر به نام Pocket Sonar بود، یک دستگاه انحصاری ژاپنی که می‌توانست به Game Boy متصل شده و به عنوان یک دستگاه سونار زیر آب استفاده شود. این دستگاه که به طور رسمی Gyogun Tanchiki: Pocket Sonar نامیده می‌شود، اولین دستگاه سونار جانبی جهان برای یک کنسول بازی ویدیویی بود.

این وسیله با استفاده از یک تجهیزات تخصصی به همراه کارتریجی (محفظه‌ای غالباً استوانه‌ای شکل است جوهر، تونر یا هر ماده‌ی دیگری را در خود نگه می‌دارد) به زیر آب رفت و توانست موارد غوطه‌ور را به دقت تشخیص دهد. اطلاعات جمع‌آوری شده توسط آن روی صفحه Game Boy نمایش داده می‌شد و به کاربران این امکان را می‌داد که تشخیص دهند آیا ماهی یا گیاه در آب وجود دارد یا خیر.

این مورد از لوازم جانبی کنسول بازی نینتندو همچنین شامل یک مینی بازی ماهیگیری در کنار نوعی دایره المعارف ماهی بود که ممکن است برای کسانی که به دنبال انواع خاصی از ماهی‌ها هستند مفید باشد. سونار جیبی آنقدر کمیاب است که تقریباً هیچ یک از آنها به صورت آنلاین فروخته نشده‌اند، بنابراین اطلاعات کمی در مورد ارزش آنها وجود دارد. با این حال، شکی نیست که این لوازم جانبی یکی از ارزشمندترین لوازمی محسوب می‌شود که برای Game Boy منتشر شده است.

4. Nintendo 64 Mouse

کنسول نینتندو

ماوس Nintendo 64 یک وسیله جانبی بود که برای Nintendo 64DD در ژاپن منتشر و همراه با بازی ویدیویی Nintendo 64DD Mario Artist: Paint Studio عرضه شد. این دو همیشه باهم فروخته می‌شدند و کاربر نمی‌توانست یکی را جداگانه خریداری کند. آخرین بازیِ دارای مجوزی که برای این سیستم منتشر شد، بازی Tony Hawk’s Pro Skater 3 با قفل آمریکای شمالی در 20 آگوست 2002 بود.

64DD در ابتدا قرار بود Nintendo 64 را به یک مرکز چندرسانه‌ای تبدیل کند که می‌توانست از طریق Randnet به اینترنت متصل شود. در حالی که این رویا آنطور که نینتندو در نظر داشت عملی نشد، اما مانع از تولید انواع لوازم جانبی اضافی که قرار بود با 64DD و بازی‌های ساخته شده برای این سخت‌افزار کار کنند نیز نشد.

یکی از ابزارهای جانبی که کمتر کسی از وجود آن خبر دارد، ماوس Nintendo 64 است. بازی هنری «Mario Artist: Paint Studio» به طور رسمی تنها بازی‌ای بود که منحصراً برای استفاده توسط موس نینتندو 64 در نظر گرفته شده بود. این لوازم جانبی یک ماوس استاندارد با دو دکمه بود و لوگوی نینتندو درست در مرکز ماوس قرار داشت.

از آنجایی که Nintendo 64DD یک شکست تجاری بود، تقریباً تمام لوازم جانبی که قرار بود با آن استفاده شوند نادر هستند و تاکنون در تعداد محدود تولید شده‌اند. خرید یک ماوس نینتندو 64 برای گیمرهای علاقه‌مند بین 160 تا 1200 دلار هزینه خواهد داشت.

5. Sharp Game Television Controller

Sharp Game Television Controller

این مورد از جذاب ترین لوازم جانبی کنسول بازی نینتندو، یک تلویزیون تولید شده توسط شارپ است که از NES داخلی بهره می‌برد. با وجود این وسیله بازیکنان مجبور نبودند یک کنسول جداگانه داشته باشند و نگران اتصال آن به تلویزیون نبودند.

تلویزیون CRT شامل یک دکمه روشن/خاموش و تنظیم مجدد و پورت‌هایی برای اتصال دو کنترلر بود. به جز این‌ها Sharp Game Television Controller یک تلویزیون معمولی محسوب می‌شد که عملکردهای اولیه‌ای مشابه سایر تلویزیون‌های موجود در بازار داشت.

این وسیله اولین بار در سال 1989 عرضه شد، اما سال بعد به دلیل فروش ضعیف عرضه‌ی آن متوقف شد. کنترلرها از این جهت متفاوت هستند که طیف رنگی مشکی تا خاکستری رنگ، اما چیدمان و دکمه‌های مشابه یک joypad معمولی NES دارند. این دستگاه تلویزیون و لوازم جانبی آن همگی بسیار کمیاب هستند و تعداد بسیار کمی از نسخه‌های جعبه‌دار آن در میان کلکسیونرها فروخته شده است.

وضعیت عمومی این دستگاه‌ها نیز معمولاً بد است، زیرا قدیمی‌تر از سایر قطعات سخت‌افزاری نینتندو هستند و در زمان عرضه از محبوبیت خاصی برخوردار نبودند. تعداد کمی از این دستگاه‌ها که به صورت آنلاین در اختیار کلکسیونرها قرار گرفتند، بین 160 تا 1200 دلار فروخته شدند و اگر آنها در بسته‌بندی اصلی باشند، قیمتشان به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد.

6. Super Scope

لوازم جانبی جذاب نینتندو

Super Scope معروف به Nintendo Scope در اروپا و استرالیا، یک تفنگ سبک جانبی برای سیستم سرگرمی Super Nintendo است. این ابزار در آمریکای شمالی و منطقه PAL در سال 1992 عرضه شد و پس از آن در سال 1993 به دلیل عدم تقاضای مصرف کنندگان، به‌صورت محدودی در ژاپن منتشر شد.

این دستگاه جانبی از دو دستگاه تشکیل شده است: خود تفنگ نوری بی‌سیم به نام «فرستنده» و یک «گیرنده» که به دومین پورت کنترل‌کننده کنسول Super NES متصل می‌شود. فرستنده دارای دو دکمه عمل، یک دکمه مکث و یک کلید پاور است و توسط شش باتری قلمی تغذیه می‌شود.

فرستنده دستگاهی به شکل بازوکا است که کمی کمتر از 2Super Scope فوت (61 سانتی متر) طول دارد. تقریباً در بالای این وسیله دو دکمه قرار دارد، دکمه بنفش Fire (نارنجی رنگ در مدل های ژاپنی و اروپایی) و دکمه خاکستری مکث و یک سوئیچ که برای خاموش کردن Super Scope یا انتخاب معمولی یا توربو استفاده می‌شود.

در انتهای اسلحه، یک دستگیره شش اینچی (15 سانتی متری) با دکمه دیگری با عنوان Cursor قرار دارد. در انتهای آن، لنز گیرنده مادون قرمز با تقریباً 1 اینچ (25 میلی متر) قطر قرار دارد که نور تلویزیون را می‌گیرد. پایه دید مانند یک U عریض و بسیار کم عمق است که حدود پنج اینچ طول دارد.

قسمت انتهایی این وسیله همچنین دارای یک نگهدارنده سیلندر و انتهای دیگر دارای یک لوله کوتاه و باریک است که با نگاه کردن به چشمی که در خط مقابل آن قرار دارد، دید را تشکیل می‌دهد. انتهای چشمی استوانه‌ای به قطر یک چهارم است که یک قطعه لاستیکی قابل جابجایی دارد که تیرانداز از طریق آن نگاه می‌کند. این دید به گونه‌ای طراحی شده است که هدف در فاصله 3 متری (10 فوت) باشد.

می‌توان از این تفنگ سبک برای شبیه‌سازی تیراندازی با تفنگ به صفحه تلویزیون استفاده کرد. این وسیله با تعداد زیادی بازی سازگار بود. عناوینی مانند «شکار اردک» و «کوچه هوگان» دو نمونه قابل توجه از بازی‌های سازگار با این ابزار بودند.

متأسفانه Super Scope هرگز نتوانست در دنیای جدید جایی پیدا کند. تقاضا برای ابزار کمتر شد و بازی‌های کمتری از این لوازم جانبی پشتیبانی می‌کردند. قابل توجه‌ترین بازی برای این تفنگ «Super Scope 6» بود.

اگرچه Super Scope با تلویزیون‌های مدرن کار نمی‌کند و فقط با تلویزیون‌های CRT سازگار است، اما هنوز هم کلکسیونرها به دنبال این تفنگ سبک هستند. بسته‌ای که شامل «Super Scope 6» است را می‌توان با قیمتی بین 90 تا 250 دلار خریداری کرد.

7. Game Boy Printer

لوازم جانبی کنسول بازی نینتندو

پرینتر Game Boy که در ژاپن به عنوان Pocket Printer شناخته می‌شود، یک لوازم جانبی چاپگر حرارتی است که توسط نینتندو در سال 1998 منتشر شد و تولید آن در اوایل سال 2003 متوقف شد. پرینتر Game Boy با تمام سیستم‌های Game Boy به جز Game Boy Micro سازگار است و برای استفاده در ارتباط با دوربین Game Boy طراحی شده است.

این وسیله همچنین تصاویری از بازی‌های سازگار نسل آخر Game Boy و Game Boy Color را چاپ می‌کند. این دستگاه با شش باتری قلمی کار می‌کند و از کاغذ حرارتی اختصاصی با عرض 38 میلی‌متر استفاده می‌کند که در ابتدا در رنگ‌های سفید، قرمز، زرد و آبی فروخته می‌شد.

در ژاپن، یک نسخه پوکمون زرد روشن از چاپگر Game Boy منتشر شد که دارای دکمه‌ای به سبک Poké Ball بود. رول‌های کاغذ حرارتی تولید شده توسط نینتندو که در سال 1998 در کنار پرینتر Game Boy منتشر شد، در رنگ‌های سفید، کرم، آبی، زرد و قرمز تولید شدند. آنها دارای عرض رول 38 میلی‌متر و قطر 30 میلی‌متر بودند.

لوازم جانبی کنسول

برخلاف بسیاری از لوازم جانبی دیگر نینتندو که فقط در ژاپن موجود بودند، Game Boy Printer محصولی محبوب بود که راه خود را در سراسر جهان باز کرد. چاپگر Game Boy یک محصول موفقیت‌آمیز بود و تا سال 2003 تولید می‌شد. این چاپگر عمدتاً برای چاپ تصاویر مستقیماً از بازی‌ها، مانند گواهی‌هایی برای غلبه بر یک چالش خاص یا تصاویر استفاده می‌شد.

نرم افزار داخلی آن به کاربران اجازه می‌دهد عکس‌ها را با ویژگی‌های مختلف ویرایش کنند و ظاهری منحصر به فرد به آنها ببخشند. مانند چاپگر جیبی، دوربین Game Boy نیز تا حدودی ارزشمند است و می‌توان آن را به صورت آنلاین با قیمت حدود 40 دلار خریداری کرد و نسخه‌های آکبند آن بیش‌از 100 دلار قیمت دارند.

کسانی که مایل به خرید این مورد از جذاب ترین لوازم جانبی کنسول بازی نینتندو هستند، می‌توانند بسته به شرایط این پرینتر بین 50 تا 170 دلار برای به‌دست آوردن آن بپردازند.

8. Satellaview

لوازم جانبی جذاب کنسول نینتندو

Satellaview یک مودم جانبی ماهواره‌ای است که توسط نینتندو برای Super Famicom در سال 1995 تولید شد. این ابزار جانبی حاوی 1 مگابایت فضای ROM و 512 کیلوبایت RAM اضافی است و به بازیکنان اجازه می‌هد بازی‌ها، مجلات و رسانه‌های دیگر را دانلود کنند.

برای استفاده از این وسیله بازیکنان یک تیونر ویژه پخش ماهواره‌ای (BS) را مستقیماً از St.GIGA خریداری یا اشتراک 6 ماهه‌ی آن را تهیه می‌کردند. Satellaview حاصل همکاری نینتندو و شرکت St.GIGA است که در ژاپن به خاطر موسیقی صدای طبیعی Tide of Sound شناخته می‌شود. در سال 1994، St.GIGA به دلیل رکود اقتصادی ژاپن که بر تقاضا برای موسیقی آن تأثیر می‌گذاشت، از نظر مالی با مشکل مواجه شد. نینتندو با خرید سهام، این شرکت را نجات داد.

این مورد از لوازم جانبی کنسول نینتندو هرگز موفقیت بزرگی نداشت و تنها توانست بیش از صد هزار کاربر فعال را جذب کند، علیرغم اینکه یک سرویس بسیار پیشرفته بود که از بسیاری جهات پیش درآمد ایکس باکس لایو و پلی استیشن محسوب می‌شد.

تقاضای Satellaview با ظهور کنسول‌های نسل پنجم مانند پلی‌استیشن و نینتندو 64 و هزینه بالای Satellaview و به دلیل در دسترس بودن انحصاری آن از طریق سفارش پستی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای الکترونیکی خاص، کاهش یافت. St.GIGA بیش‌از 100 هزار سفارش را تا مارس 1997 گزارش کرده است. در گذشته Satellaview به دلیل دستاوردهای تکنولوژیکی و کیفیت کلی کتابخانه آن، مورد تحسین منتقدان بود.

در سال‌های اخیر، Satellaview به دلیل اینکه بسیاری از محتوای موجود در این وسیله جزو رسانه‌های گمشده تلقی می‌شوند، طرفداران زیادی پیدا کرده است و گروه‌های حفاظت از بازی‌های ویدیویی بازی‌ها و سایر سرویس‌های آن را به صورت آنلاین بازیابی و عرضه می‌کنند.

نسخه‌های کارکرده‌ی این محصول می‌توانند تا 80 دلار به فروش برسند، در حالی که نسخه‌های آکبند جدید Satellaview می‌توانند با قیمت بیش از 1200 فروخته شوند.

9. کنترلر صفحه کلید GameCube ASCII

کنترلر صفحه کلید GameCube ASCII

در نگاه اول، صفحه کلید ASCII ممکن است مانند یک اسباب بازی به نظر برسد که احتمالاً نمی‌تواند کاربرد خاصی داشته باشد. اما این وسیله در اصل صفحه کلیدی کاملاً کارآمد دارد که بین دو نیمه joypad فشرده شده است. این یک ابزار جانبی واقعی بود که به طور انحصاری در ژاپن در سال 2002 منتشر شد.

این صفحه کلید با طراحی عجیب شامل تمام دکمه‌های کنترل کننده استاندارد GameCube در کنار یک صفحه کلید الفبای عددی می‌شد که حاوی لوازم جانبی سفیدی بود که مستقیماً به GameCube وصل می‌شد و به دو پورت کنترل نیاز داشت.

این ویژگی‌ها نشان می‌دهند که این وسیله برای گیمری که می‌خواست با چهار بازیکن بازی کند، مفید نبود. کاربرد آن بیشتر به دلیل این واقعیت که صفحه کلید فقط در فانتزی استار آنلاین کار می‌کرد، محدود بود. این کنترلر در واقع به‌طور خاص برای نقش‌آفرینی آنلاین ساخته شده بود.

کلیدهای این صفحه کلید نیز به دلیل اندازه بسیار کوچک خود مورد انتقاد قرار گرفتند؛ زیرا فرایند تایپ را با مشکل مواجه می‌کردند. با توجه به اینکه کنترلر صفحه کلید فقط در ژاپن منتشر شد، این لوازم جانبی در بیشتر نقاط جهان نادر است و هر کسی بخواهد یکی از این صفحه کلیدها را برای اضافه کردن به مجموعه بازی خود انتخاب کند، باید حدود 200 دلار بپردازد.

10. Nintendo 64DD

Nintendo 64DD

نینتندو 64DD یک ابزار جانبی است که به‌منظور افزایش قابلیت‌های Nintendo N64 طراحی شده و در سال 1999 وارد بازار شد. این ابزار منحصراً در ژاپن عرضه شد و می‌توان آن را به پایین نینتندو 64 متصل کرد.

نینتندو ۶۴ سومین کنسول ویدئویی نینتندو برای بازار جهانی است. این کنسول به خاطر پردازنده ۶۴ بیت خود، ان۶۴ نامگذاری شد. قیمت پیشنهادی ان۶۴ در هنگام ورود به بازار ۱۹۹ دلار آمریکا بود و به میزان ۳۲٫۹۳ واحد میلیون از این کنسول فروخته شد.

نینتندو 64DD که به گونه‌ای طراحی شده بود که سیستم نسل پنجم را برای ارائه تجربیات مختلف، از بازی‌های آنلاین گرفته تا برنامه‌های جدید قادر سازد، با تاخیرهای زیادی مواجه شد. این ابزار یک شکست تجاری بود که فقط چند هزار نسخه فروش داشت. بازی‌های پیشنهادی برای 64DD یا برای اجرا روی Nintendo 64 استاندارد منتقل شدند یا چندین سال بعد روی GameCube قدرتمندتر احیا شدند.

جذابیت اصلی 64DD توانایی آن در استفاده از Randnet بود، یک سرویس اینترنتی که به کسانی که از کنسول استفاده می‌کنند اجازه می‌دهد به‌طور محدود به وب جهانی دسترسی داشته باشند. Randnet برای انجام کارهای روزمره، مانند ارسال ایمیل و همچنین اجازه دادن به بازیکنان برای دانلود بازی‌ها و حتی اجرای شبیه‌ساز NES طراحی شده است.

در همین حال، سیستم درایو دیسک 64 مگابایتی قابل نوشتن می‌تواند برای ذخیره داده‌ها و ایجاد محتوا به طور مستقیم بر روی کنسول استفاده شود. برای بسیاری از افراد، 64DD نتوانست بسیاری از ویژگی‌های پیشنهادی خود را ارائه دهد. با فروش بسیار کم نسخه 64DD، این سخت افزار در سال‌های اخیر بسیار نادر شده است. این کمیاب بودن باعث افزایش قیمت 64DD شده و ارزش آن را از 1500 دلار به تقریبا 8000 دلار رسانده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*