لوازم‌ خانگی بازار ایران

چند درصد لوازم خانگی بازار ایران خارجی است؟

رئیس انجمن لوازم خانگی ایران با اشاره به درصد داخلی سازی لوازم خانگی بازار ایران گفت حجم بازار داخلی لوازم خانگی 6.5 میلیارد دلار است.

عباس هاشمی، رئیس انجمن لوازم خانگی عنوان کرد امروزه در جهان لوازم خانگی با معیارهایی چون ساده‌سازی، کم‌مصرف، هوشمندسازی و دوستدار محیط زیست تولید می‌شوند تا مصرف انرژی بهینه شود. در همین راستا تولید لوازم خانگی در ایران نیز باید با توجه به این معیارها انجام شود.

ارزش لوازم‌ خانگی بازار ایران

رئیس انجمن لوازم خانگی افزود اندازه بازار لوازم خانگی 590 میلیارد دلار است که از این میزان حدود 360 میلیارد دلار به لوازم خانگی بزرگ اختصاص دارد. همچنین پیش‌بینی می‌شود اندازه این بازار تا سال 2026 به 800 میلیارد دلار برسد که در همین راستا سعی داریم سهم ایران از این بازار را افزایش دهیم.

لوازم‌ خانگی بازار ایران

هاشمی در ادامه بیان کرد گردش مالی بازار داخلی ایران حدود 6.5 میلیارد دلار بوده که از این میزان 2.5 میلیارد دلار به لوازم خانگی بزرگ اختصاص دارد. وی با تاکید بر ارتقای کیفی و رقابتی کردن لوازم خانگی عنوان کرد در برخی از رشته‌ها مزیت نسبی بالایی وجود دارد و در برخی نیز پایین است که طبق این مزیت‌ها باید سیاست‌گذاری کنیم.

30 تا 35 درصد لوازم خانگی، خارجی است

رئیس انجمن لوازم خانگی ایران در ادامه با تاکید بر این‌که عمق ساخت داخلی باید افزایش پیدا کند، گفت قطعه‌سازی در 5 سال گذشته به رشد خوبی دست پیدا کرده و صادرات مناسبی نیز به کشورهایی نظیر ترکیه انجام می‌شود. از این رو بهتر است بخش قطعه‌سازی را به زنجیره جهانی وارد کنیم.

هاشمی با اعلام این‌که عمق ساخت داخل متوسط 65 تا 70 درصد است، گفت میزان ارزبری نیز به میزان تولید بستگی دارد که به‌شکل میانگین 30 تا 35 درصد است. البته در حال حاضر تولیدکنندگان در بسیاری از کشورهای جهان حدود 30 تا 40 درصد از قطعات محصولات خود را از خارج تامین می‌کنند و این کار حتی در صنایعی چون خودرو نیز انجام می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*