مدیریت ایمیل

بهترین برنامه های مدیریت ایمیل در ویندوز

چک‌کردن ایمیل‌ها، ارسال ایمیل جدید، زمان‌بندی ایمیل‌ها و… می‌تواند بسیار دشوار باشد به‌خصوص اگر تعداد ایمیل‌هایی که به‌صورت هم‌زمان یا روزانه برای شما ارسال می‌شود، بسیار بالا باشد. برنامه‌های مدیریت ایمیل برای حل این مشکلات شما طراحی و تولید شده‌اند. اگر آگاهی و تخصص کافی درباره نصب این برنامه‌ها و امکانات آنها ندارید، در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا با جزئیات آنها و چند مدل از بهترین نرم افزار مدیریت ایمیل در ویندوز آشنا شوید.

راه‌اندازی این نرم افزارها اغلب پیچیدگی به‌خصوصی ندارد اما در صورتی که ویندوز یا سیستم عامل شما مشکلی داشته باشد ممکن است به‌درستی کار نکند. در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم ابتدا از وضعیت ویندوز خود مطمئن شوید سپس این نرم افزارها را نصب کنید. همچنین در صورتی که تخصص کافی در این زمینه را ندارید بهتر است از خدمات نصب ویندوز در محل توسط شرکت‌های معتبر و متخصصین این حوزه کمک بگیرید.

معرفی 6 مورد از بهترین نرم افزارهای مدیریت ایمیل

در چند دهه اخیر استفاده از ایمیل به‌عنوان روشی برای برقراری ارتباط از طریق اینترنت بسیار رایج است. اما به‌مرور زمان به‌دلیل کاربرد زیاد این روش در سازمان‌های مختلف، روش‌های استفاده از ایمیل و مدیریت آن نیز تغییر کرده است. سهولت استفاده، قابلیت سفارشی سازی، بودجه و… از جمله موارد مهمی است که برای بررسی نرم افزارهای مربوط به مدیریت ایمیل باید در نظر بگیرید. اگر چند ایمیل فعال دارید و برای مدیریت آنها با مشکل مواجه می‌شوید، می‌توانید از 6 نرم‌افزار مدیریت ایمیل در ویندوز که در ادامه معرفی می‌کنیم، استفاده کنید.

1. نرم افزار Microsoft Outlook

استفاده از نرم افزار مدیریت ایمیل Microsoft Outlook از دهه نود بین کاربران مختلف رایج بوده است؛ در واقع بیش از دو دهه است که کاربران از این نرم افزار کاربردی استفاده می‌کنند. Microsoft Outlook داشبورد پیچیده‌ای ندارد؛ اما با وجود قدمت زیاد، این برنامه همچنان برای فعالیت‌های سنگین و حرفه‌ای در خصوص ایمیل، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

یکی از قابلیت‌های مهم Microsoft Outlook امکان هماهنگ شدن با نرم‌افزارهای آفیس نظیر ورد، اکسل و… است. حتی اگر شما مهارت خاصی برای استفاده از نرم افزارهای مدیریت ایمیل ندارید، می‌توانید این برنامه را تهیه کنید. از اوتلوک می‌تواند به صورت سازمانی یا شخصی استفاده کنید. مهم‌ترین ویژگی‌های این نرم افزار در این موارد خلاصه می‌شود:

  • امکان مدیریت ایمیل شخصی
  • قابلیت مدیریت و ویرایش مخاطبین
  • دفترچه یادداشت و تقویم برای ثبت یادآوری‌ها
  • امکان مدیریت داده‌های دفترچه یادداشت
  • قابلیت اشتراک‌گذاری اطلاعات ذخیره شده در برنامه
  • قابلیت مدیریت فعالیت‌ها، جلسات و ملاقات‌ها
  • امکان شخصی‌سازی تنظیمات

2. نرم افزار eM Client

اگر بخواهیم طبق فهرست به نرم افزارهای مدیریت ایمیل امتیاز بدهیم، در ابتدای لیست و در کنار Outlook، eM Client قرار می‌گیرد. این نرم افزار حرفه‌ای تمام قابلیت‌های منحصربه‌فردی برای مدیریت‌کردن ایمیل‌هایتان را در اختیار شما می‌گذارد. این برنامه فوق‌العاده توسط برنامه‌نویسان حرفه‌ای با ظاهری بسیار جذاب طراحی شده است. با استفاده از این برنامه می‌توانید از تم‌های مختلف استفاده کنید و با توجه به سلیقه خودتان، داشبورد آنها را سفارشی‌سازی کنید.

اگر در طول شبانه‌روز ایمیل‌های زیادی ارسال می‌کنید و به برنامه مدیریت ارسال و دریافت ایمیل نیاز دارید، eM Client یکی از بهترین گزینه‌هاست تا با استفاده از قابلیت Quick Text بتوانید الگوهای متنی فوری ارسال کنید. به‌محض ورود به این برنامه بخش‌های مختلف آن مانند پیام‌ها را مشاهده می‌کنید؛ اما اگر به هر دلیلی نیاز داشتید آن‌ها را حذف کنید یا آنها را تغییر دهید، نگران نباشید؛ زیرا تغییر و حذف ویژگی‌های موجود در این برنامه از جمله قابلیت‌های مهم آن به‌حساب می‌آید.

مدیریت ایمیل

3. نرم افزار Thunderbird

برنامه مدیریت ایمیل در ویندوز Thunderbird به افرادی پیشنهاد می‌شود که امنیت داده‌ها برایشان اهمیت بسیار زیادی دارد و حساسیت خاصی نسبت به این موضوع دارند. Thunderbird با افزودن قابلیت end-to-end، به کاربران خود تضمین می‌دهد که از اطلاعاتشان در سرتاسر اینترنت محافظت کند. قابلیت‌های مدیریتی مختلف، برای انتخاب محل ذخیره‌سازی و برنامه‌ریزی ایمیل‌ها نیز از جمله ویژگی‌های دیگری است که Thunderbird در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

4. نرم افزار Kiwi for Gmail

اگر می‌خواهید تجربه بهتری برای ارسال و دریافت جی میل داشته باشید برنامه مدیریت جی میلKiwi را انتخاب کنید. طراحی این نرم افزار دقیقاً شبیه به صفحه جیمیل شما است به همین دلیل برای استفاده از آن به مهارت خاصی نیاز ندارید. یکی از قابلیت‌های این نرم افزار دسترسی سریع به ایمیل‌ها است؛ بنابراین شما با فشار دادن دکمه‌های Control + Alt + Windows + M می‌توانید وارد صفحه نوشتن شوید و جیمیل مورد نظرتان را ارسال کنید.

کیوی برای انعکاس تجربه جیمیل طراحی شده است؛ بنابراین ابزارهای بهره‌وری اضافی و گزینه‌های سفارشی‌سازی ارائه نمی‌دهد، اما شما می‌توانید از تمام بخش‌های تنظیمات Gmail برای ایجاد صندوق ورودی استفاده کنید. این برنامه ویژگی‌های فوق‌العاده دارد که عبارتند از:

  • این نرم افزار، Gmail و کل Google Suite را به‌عنوان برنامه بومی به دسکتاپ شما می‌آورد.
  • از مدیریت Gmail با پیشرفت‌هایی مانند اعلان‌های بومی، توانایی باز کردن سریع اسناد بسته‌شده و راه‌اندازی سریع ایمیل‌ها، رویدادهای تقویم و اسناد جدید پشتیبانی می‌کند.

5. نرم افزار Twobird

Twobird به‌عنوان سرویس‌گیرنده ایمیل هدفمند شناسایی می‌شود که رویکرد متفاوتی برای مدیریت ایمیل با سایر نرم افزارهای مدیریت ایمیل که در این فهرست قرار گرفته‌اند، دارد. برنامه Twobird صندوق ورودی شما را به صورت فهرست کارها تبدیل می‌کند تا پیام‌ها، یادداشت‌ها و رویدادهای تقویم در کنار یکدیگر به‌عنوان دستور کار ظاهر شوند. در حال حاضر این سرویس با حساب‌های گوگل و مایکروسافت کار می‌کند.

نامه‌های دریافتی با استفاده از Twobird سازماندهی می‌شوند به همین دلیل برنامه Twobird به‌صورت مستقیم آن‌ها را در صندوق ورودی به شما نشان می‌دهد. هر چیز دیگری که از نظر این برنامه در «اولویت کم» قرار بگیرد، در صورت نیاز باید توسط خود شما به صندوق ورودی انتقال داده شود.

مدیریت ایمیل

6. نرم افزار Mailbird

یکی دیگر از برنامه‌های مدیریت ایمیل که طبق تجربه می‌توانیم به شما پیشنهاد کنیم Mailbird است. طراحان Mailbird ادعا می‌کنند که این نرم افزار قابلیت خواندن سریع ایمیل‌هایی که دریافت می‌کند را دارد به همین دلیل در خصوص ویژگی‌های این برنامه باید به‌سرعت بالای آن در مطالعه ایمیل‌های دریافتی اشاره کنیم.

برای فعال‌سازی این قابلیت می‌توانید حین مطالعه ایمیل، گزینه speed read را برای پخش ایمیل‌ها با سرعت بیشتر انتخاب کنید. این نرم افزار با توجه به استفاده از قابلیت Snooze، به افرادی پیشنهاد می‌شود که ایمیل‌هایی با برنامه‌ریزی زمانی ارسال می‌کنند، مانند افرادی که در سمت سرپرست و مدیران شرکت‌ها فعالیت می‌کنند؛ زیرا این افراد برای تنظیم جلسات و رویدادها و پیگیری کارها، این افراد از ایمیل استفاده می‌کنند. چنانچه تمایل دارید از قابلیت‌های این نرم افزار روی دستگاه‌تان استفاده کنید، کافیست روی ایمیل مورد نظرتان کلیک راست کنید و با انتخاب تاریخ دقیق، آلارم مورد نظرتان را به ثبت برسانید.

جدول مقایسه برنامه‌های مدیریت ایمیل

در جدول زیر ویژگی‌های مختلف برنامه‌های مدیریت ایمیل را که معرفی کرده‌ایم با یکدیگر مقایسه کرده‌ایم:

نرم افزار مدیریت ایمیلبهترین گزینه برای:ویژگی برجسته
Microsoft Outlookفعالیت‌های تجاریدسترسی به امکانات پیشرفته و پیشرفته و ادغام مایکروسافت 365
eM Clientسفارشی‌سازیرابط کاربری با قابلیت تنظیم بالا و مدیریت حرفه‌ای ایمیل‌ها
Thunderbirdفعالیت‌های تجاری اداریقابلیت توسعه گسترده با استفاده از افزونه ها
Kiwi for Gmailآسان کردن فعالیت‌هاتجربه Native Gmail با ویژگی‌ پیشرفته
Twobird

 

تبدیل صندوق ورودی به فهرست فعالیت‌هامدیریت متمرکز و حرفه ای ایمیل
Mailbirdاستفاده مداومادغام متعدد با برنامه های دیگر

برنامه های مدیریت ایمیل، امکانات متفاوتی برای مدیریت و برنامه‌ریزی پیام‌های دریافتی، ارسال پیام به افراد مختلف، ضمیمه کردن فایل، ایجاد دسته‌بندی از مخاطبان و… دارند. چنانچه شما هم جزء افرادی هستید که در طول روز ایمیل‌های بی‌شماری را دریافت می‌کنید، برای مدیریت آنها می‌توانید از بهترین برنامه های مدیریت ایمیل در ویندوز که در این مطلب معرفی شدند استفاده کنید.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*