خرید لپ تاپ ویندوزی

مهم ترین نکاتی که باید پیش از خرید یک لپ تاپ ویندوزی در نظر داشته باشید

امروز تعدادی از سوالات مهمی که پیش از خرید یک لپ تاپ ویندوزی باید از خود بپرسید را بررسی می‌کنیم. با پاسخ دادن به این سوالات، خرید راحت‌تر و بی‌دغدغه‌تری را تجربه خواهید کرد.

به دلیل تنوع و گستردگی فراوانی که لپ تاپ های ویندوزی دارند، انتخاب یک محصول از میان آن‌ها کار چندان ساده‌ای نیست.

با این وجود اگر انتظارات و نیازمندی‌های خود از یک لپ تاپ ویندوزی را پیش از خرید لیست کنید، انتخاب بسیار راحت‌تری در پیش خواهید داشت.

البته اولویت‌بندی دقیق خواسته‌های شما از یک لپ تاپ به دلیل آن که احتمالا مدت زمانی طولانی با لپ تاپتان سر و کار خواهید داشت، امری بسیار دقیق بوده و نیازمند تفکر زیادی است.

در ادامه این متن به تعدادی از نکات مهمی که پیش از خرید یک لپ تاپ ویندوزی باید در نظر داشته باشید، اشاره خواهیم کرد. با در نظر گرفتن این نکته‌ها می‌توانید انتظار داشته باشید که یک خرید بی‌دغدغه و آسان پیش رویتان قرار داشته باشد.

پیش از خرید یک لپ تاپ ویندوزی باید به چه نکاتی توجه کرد؟

برای خرید یک لپ تاپ، چقدر حاضرید هزینه کنید؟

هزینه خرید لپ تاپ

لپ تاپ های ویندوزی تنوع بسیار زیادی داشته و در کلاس‌های عملکردی و قیمتی مختلف به دست مشتریان می‌رسند.

بنابراین چه افرادی که در ملاحظه قیمتی به سر می‌برند و چه کسانی که مایلند برای خرید یک لپ تاپ هزاران دلار هزینه کنند، گزینه‌های بسیار متنوعی در اختیار خواهند داشت.

در این زمینه، در نظر داشتن یک بودجه منطقی برای خرید یک لپ تاپ می‌تواند انتظارات شما از آن را متعادل کرده و فیلتری مناسب در انتخاب محصول ایده‌آل به شمار رود.

بنابراین نخستین مساله‌ای که پیش از خرید یک لپ تاپ باید به آن توجه کنید، هزینه‌ای‌ست که مایلید برای خرید آن بپردازید.

قصد دارید از لپ تاپ ویندوزی خود چه استفاده‌ای کنید؟

پس از این که بودجه مناسب خود برای خرید لپ تاپ ایده‌آلتان را تعیین کردید، زمان آن است که مورد استفاده خود از آن را تعیین کنید.

آیا به دنبال خرید لپ تاپی همه‌کاره هستید که بتوانید برای انجام کارهای مختلف اداری، آموزشی و چندرسانه‌ای از آن استفاده کنید یا این که قصد دارید محصولی با استفاده‌های تخصصی‌تر مثل گیمینگ، طراحی گرافیک و… را خریداری کنید؟

دقت کنید که مورد استفاده شما از لپ تاپ انتخابی‌تان می‌تواند تعیین کننده برخی دیگر از فاکتورهای تاثیرگذار عملکردی آن نظیر عمر باتری، مشخصات سخت افزاری، وزن و قابلیت حمل، برند و سایر موارد باشد.

بنابراین پیش از خرید لپ تاپ انتخابی خود به‌خوبی در خصوص کاربری مورد انتظار آن تحقیق نمایید.

این مساله البته می‌تواند در انتخاب اپلیکیشن‌های خاصی که روی دستگاه نصب می‌کنید هم تاثیرگذار باشد. بنابراین علاوه بر مورد خاص کاربری دستگاه، نرم افزارهایی که باید روی آن نصب کنید هم مساله حائز اهمیت دیگری در انتخاب به شمار می‌روند.

کدام بخش سخت افزاری دستگاه برای شما مناسب‌تر است؟

ای ام دی یا اینتل

در گام بعدی در انتخاب یک لپ تاپ ایده‌آل ویندوزی نوبت به تعیین میزان قدرت مورد نیاز آن می‌رسد! این گام لازمه این است که به‌طور دقیق هدف خود از خرید لپ تاپ را بدایند؛ چراکه در این صورت می‌توانید بر روی بعضی بخش‌های سخت افزاری لپ تاپ مورد نظر خود تمرکز بیشتری داشته باشید و قدرتمند بودن آن‌ها را در اولویت قرار دهید.

به‌عنوان مثال اگر قصد خرید یک لپ تاپ گیمینگ را دارید یا به دنبال انجام ویرایش‌های سنگین گرافیکی هستید، بهتر است محصول انتخابی شما کارت گرافیکی قدرتمند داشته باشد تا از پس پردازش‌های خواسته شده برآید.

از طرف دیگر، لپ تاپی که بیشتر با هدف پیشبرد مسائل کاری یا تجاری خریداری می‌شود، به‌جای کارت گرافیک، به رم و پردازنده قدرتمندی نیاز خواهد داشت.

بنابراین بسته به استفاده‌ای که از لپ تاپتان دارید، می‌توانید مشخصات سخت افزاری آن را به‌گونه‌ای تغییر دهید که بهترین کارایی را برایتان داشته باشد.

عمر باتری دستگاه تا چه حد برای شما مهم است؟

عمر باتری Laptop

حتی اگر بهترین لپ تاپ دنیا را هم در اختیار داشته باشید، در صورتی که ظرفیت باتری مناسبی نداشته باشد، کارآیی نامناسبی ارائه داده و ممکن است در بدترین شرایط دستتان را در پوست گردو بگذارد!

با پاسخ دادن به سه سوال اول، در گام چهارم باید میزان شارژدهی مورد انتظار از باتری لپ تاپ انتخابی خود بسته به کاربردش را تعیین کنید و بر آن اساس، محصول مورد نظرتان را خریداری نمایید.

اگر قصد دارید از لپ تاپ خود بیشتر در شرایطی شبیه به سفر که امکان دسترسی به شارژر را ندارید، استفاده کنید، بهتر است به دنبال لپ تاپ هایی باشید که شارژدهی بالایی داشته باشند و با هر بار شارژ بتوانند زمان بسیار زیادی شما را همراهی کنند.

از طرف دیگر، در صورتی که قصد دارید لپ تاپتان را بیشتر روی میز کار یا میز تحریر قرار دهید، شارژدهی باتری دستگاه اهمیت چندانی برایتان نخواهد داشت!

البته در هر صورت، باتری یک لپ تاپ باید به‌حدی توانمند باشد که بتواند در صورت قطعی ناگهانی برق، چند دقیقه تا چند ساعت توان مورد نیاز برای عملکرد مناسب لپ تاپ شما را فراهم کند تا با مشکل جدی در عملکرد روبرو نشوید.

چه وزن و اندازه‌ای بیشتر از همه مناسب کاربری شماست؟

قابل حمل بودن، یکی از فاکتورهای مهم دیگری است که در هنگام خرید لپ تاپ ها مورد توجه قرار می‌گیرد.

هرچه یک لپتاپ جمع و جورتر و باریک‌تر باشد، طبیعتا حمل کردن آن راحت‌تر خواهد بود. بنابراین اگر ماهیت استفاده شما از لپ تاپ به‌گونه‌ای‌ست که دائما نیاز به حمل آن در کیفتان را دارید، باید به دنبال دستگاه‌های باریک‌تر و سبک‌تر بگردید.

از طرف دیگر، لپ تاپ های با کاربری خاص مانند دستگاه‌های مخصوص گیم، سنگین‌تر هستند و صفحه نمایش‌های بزرگی دارند. این دسته لپ تاپ‌ها طبیعتا چندان قابل حمل نبوده و جابجایی آن‌ها نسبتا سخت و دشوار است.

بنابراین این دسته لپ تاپ ها معمولا توسط افرادی مورد استفاده قرار می‌گیرند که از لپ تاپ خود بیشتر به‌عنوان یک کامپیوتر رومیزی استفاده می‌کنند و اهمیت چندانی به ابعاد و اندازه آن نمی‌دهند.

کدام برند را باید انتخاب کنید؟

خرید لپ تاپ ویندوزی

کمپانی‌های تولیدکننده لپ تاپ ها معمولا تیازهای مختلف کاربران را در محصولات متنوعشان در نظر می‌گیرند. با این وجود، همه آن‌ها در همه‌چیز استاد نیستند و برخی، تنها در طراحی و ساخت لپ تاپ‌هایی با اهداف خاص مهارت دارند!

به عنوان مثال، برندهای ایسر، ایسوس، ام اس آی و گیگابایت از قدیم‌الایام به ساخت لپ تاپ های مخصوص گیمینگ شهرت داشته‌اند و سایر برندها کمتر توانسته‌اند در بخش بازی به محصولات این کمپانی‌ها نزدیک شوند.

از سوی دیگر، مساله گارانتی و خدمات پس از فروش دستگاه انتخابی شما نیز مساله حائز اهمیت دیگری است در هنگام خرید یک لپ تاپ ویندوزی باید با دقت مورد توجه قرار گیرد.

با انتخاب محصولی با گارانتی خوب می‌توانید مطمئن باشید که دستگاه مورد نظر شما تا مدتی طولانی پس از خرید بیمه خواهد بود و در صورت خراب شدن آن نیازی به پرداخت هزینه اضافی نخواهید داشت.

توصیه می‌شود دستگاه‌هایی با گارانتی حداقل دو ساله را انتخاب کنید تا عملکرد آن در درازمدت بیمه شود.

چه تعداد و چه نوع پورت‌هایی را در دستگاه خود نیاز خواهیم داشت؟

پورت های Laptop

دقیقا همانند بادوام بودن، مطمئن بودن برند و قابل حمل بودن یک لپتاپ، مجهز بودن آن به پورت‌های مناسب و تعدد این پورت‌ها از جمله نیازهای ضروری یک لپ تاپ ویندوزی به شمار می‌روند.

پورت‌های اترنت، HDMI و یو اس بی نوع سی از جمله مهم‌ترین پورت‌هایی هستند که حتما باید روی لپ تاپ شما حضور داشته باشند. بنابراین سعی کنید لپ تاپ انتخابی شما حداقل این پورت‌ها را در اختیار داشته باشد.

طبیعتا همیشه امکان خرید هاب‌های با پورت‌های اضافی و اتصال آن‌ها به لپ تاپتان وجود خواهد داشت. با این حال چنین کاری طبیعتا باعث افزایش هزینه‌ها شده و فضایی اضافی را روی میز کار شما اشغال خواهد کرد.

بهترین لپ تاپ ممکن را خریداری کنید

خرید یک لپ تاپ تصمیمی است که باید هر چند سال یک بار بگیرید. با این وجود، فاکتورهای متعددی که در خرید یک لپ تاپ مناسب حائز اهمیت هستند، ممکن است فرآیند خرید یک لپ تاپ را با مشکلات بسیاری روبرو کنند.

به همین جهت مهم است که با توجه به نیازهای خود از یک لپ تاپ، بهترین تصمیم را در خصوص خرید آن بگیرید.

در صورت مطالعه نکات مورد اشاره در این متن می‌توانید انتظار داشته باشید که خرید کم‌دردسرتری را تجربه کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*