آیفون با نمایشگر بدون حاشیه

اپل سخت در تلاش برای ساخت آیفونی با نمایشگر کاملا بدون حاشیه است

ساخت آیفون با نمایشگر بدون حاشیه از طرح‌های جدید غول فناوری اپل محسوب می‌شود که از شانس زیادی برای قطعی شدن برخوردار است.

اپل در اواخر سال جاری میلادی سری جدید آیفون 15 را با مجموعه ای از تغییرات معرفی خواهد کرد. با این حال، این شرکت در حال حاضر کار بر روی مدل‌های آینده آیفون را با تغییرات اساسی آغاز کرده است.

گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد که اپل در حال کار بر روی یک آیفون با نمایشگر بدون حاشیه است و از سامسونگ دیسپلی و ال جی درخواست کرده تا صفحه نمایش‌های OLED را طبق استاندارد توسعه دهند.

آیفون با نمایشگر بدون حاشیه

براساس شایعاتی که به گوش می‌رسد، آیفون 15 پرو دارای حاشیه‌های نسبتاً باریک‌تری نسبت به آیفون 14 پرو فعلی است و به نظر می‌رسد که این شرکت می‌خواهد این روند را در آینده و سری‌های جدید نیز ادامه دهد. طبق گزارش جدیدی که توسط The Elec منتشر شده است، آیفون ۱۶ پرو از فناوری فیس آیدی زیر نمایشگر بهره خواهد برد تا ناحیه نمایش قابل استفاده بیشتری در این دستگاه در دسترس باشد.

چالش‌های پیش روی اپل برای حذف حاشیه‌‌های صفحه نمایش در آیفون

اپل می‌خواهد با طراحی نمایشگرهای بدون حاشیه، به بهبود پوشش نازک و فناوری دوربین زیر پنل و همچنین افزایش فضا برای قطعاتی مانند آنتن‌ها و در عین حال کاهش تداخل کمک کند. ظاهراً حفظ طراحی با صفحه‌نمایش مسطح این پیشرفت‌ها را ممکن می‌سازد، در غیر این صورت در حال حاضر با نمایشگر منحنی غیرممکن است.

با اینکه اپل در حال کار بر روی توسعه‌ی آیفون با نمایشگر بدون حاشیه است، اما تامین کنندگان ابتدا باید چالش‌های UPC و TFE را دریابند. برای حذف حاشیه‌ها، سامسونگ و LG Display باید چالش‌های مربوط به فناوری‌های بهبود لایه نازک (TFE) و دوربین‌های زیر پنل (UPC) را کشف کنند. علاوه‌براین، تامین کنندگان باید قبل از نهایی کردن محصول، فضای آنتن را ایمن کنند.

آیفون با نمایشگر بدون حاشیه

در این برهه از زمان، سامسونگ و ال‌جی تامین‌کنندگان کلیدی هستند که روی پنل‌های OLED بدون حاشیه کار می‌کنند. همانطور که قبلا ذکر شد، وسواس اپل به ساخت آیفون با نمایشگر بدون حاشیه با عرضه آیفون 15 پرو امسال آشکار خواهد شد. این دستگاه‌ها قرار است یکی از باریک‌ترین حاشیه‌های گوشی‌های هوشمند را داشته باشند.

با توجه به گزارشی که امروز منتشر شد، هدف نهایی اپل این است که کل صفحه نمایش آیفون بدون حاشیه و عاری از هرگونه فضای اضافی باشد. اپل درحال حاضر به‌سختی روی تولید آیفونی بدون حاشیه با سامسونگ و ال‌جی کار می‌کند.

این بدان معناست که تامین کنندگان در حال کار برای قرار دادن سنسورها و دوربین‌های Face ID در زیر نمایشگر هستند، بدین صورت که صفحه نمایش‌های OLED روی سنسورها قرار می‌گیرند و طراحی تمام صفحه را بدون حاشيه‌ی اضافی ارائه می‌دهند.

در حال حاضر، اپل در تلاش است تا جزیره‌ی پویا (Dynamic Island) را به تمام مدل‌های آیفون 15 بیاورد و چشم‌انداز صفحه نمایش دستگاه‌ها را جذاب‌تر کند. در این گزارش همچنین اشاره شده است که آیفون با نمایشگر بدون حاشیه دارای یک صفحه نمایش تخت خواهد بود که نشان می‌دهد این شرکت به سمت لبه‌های منحنی تغییر جهت نخواهد داد تا با قاب هماهنگ شود. اپل به دلیل نگرانی در مورد اعوجاج نوری و دوام، تمایلی به استفاده از صفحه‌نمایش خمیده در کناره آیفون ندارد.

در مورد پوشش لایه نازک، اپل از تامین کنندگان می‌خواهد که لایه‌هایی را که از قسمت‌های داخلی دستگاه در برابر رطوبت و اکسیژن محافظت می‌کند، نازک‌تر کنند.

آیفون با نمایشگر بدون حاشیه

به‌طور کلی، این گزارش‌ها نشان می‌دهند که اپل در حال برنامه‌ریزی برای عرضه صفحه‌نمایش OLED بدون حاشیه هنگام رونمایی از آیفون 17 پرو در سال 2025 است، زیرا شایعه شده است که این دستگاه اولین دستگاهی خواهد بود که از فناوری Face ID زیر نمایشگر بهره می‌برد و در کنار یک بریدگی سوراخ‌دار برای دوربین جلو قرار دارد.

به همین ترتیب، اپل به احتمال زیاد تاریخ عرضه را قبل از اینکه فناوری صفحه نمایش microLED سفارشی به آیفون راه پیدا کند، مشخص می‌کند. انتظار می‌رود تاریخ رونمایی از اولین دستگاه اپل با نمایشگر microLED سفارشی اپل واچ اولترا سال 2025 باشد. بنابراین انتظار می‌رود تا 2 سال آینده شاهد رونمایی از یک آیفون با نمایشگر بدون حاشیه باشیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*