شاسی بلند آفرودی هاوال رپتور

رپتور، شاسی بلند آفرودی جدید هاوال با طراحی خاص و پیشرانه هیبرید

هاوال شاسی بلند آفرودی جدیدی با نام رپتور یا ژیانگ لونگ را عرضه می‌کند. این محصول هاوال پیرو ترند اس یو وی‌های آفرودی با طراحی رترو است.

هاوال به‌عنوان زیرمجموعه گریت وال موتورز برای عرضه شاسی بلند آفرودی جدیدی با نام رپتور برنامه دارد که پیش‌تر با نام «ژیانگ لونگ» (Xianglong) معرفی شده بود. به‌تازگی اطلاعات جدیدی درباره این اس یو وی جدید هاوال از طریق وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین آشکار شده که یکی از منابع اصلی برای کسب اطلاعات در مورد محصولات مختلف بازار خودرو چین است.

جزئیات شاسی بلند جدید هاوال رپتور

نمای جلو شاسی بلند آفرودی هاوال رپتور

با توجه به اطلاعات منتشر شده در رابطه هاوال رپتور، این شاسی بلند احتمالاً در چند نسخه عرضه خواهد شد؛ همان‌طور که روی درب صندوق عقب آن هم نوشته‌های متفاوت دیده می‌شود. به‌طور دقیق‌تر، علاوه بر لوگو رپتور، نام‌هایی مثل «ویرون»، «بیگ داگ پرو» و «تاندربولت داگ» ذکر شده‌اند. نوشته Hi4 پشت این شاسی بلند هم نشان می‌دهد که سیستم پلاگین هیبرید Hybrid Intelligent 4WD یا به اختصار Hi4 گریت وال موتورز وظیفه تامین نیرو محرکه آن را بر عهده دارد.

نمای عقب شاسی بلند آفرودی هاوال رپتور

خودرو Raptor در طراحی دنباله‌رو هاوال بیگ داگ است و در نتیجه، طراحی آفرودی با ترکیبی از المان‌های قدیمی و جدید یا اصطلاحاً به سبک «رترو» دارد. جلوپنجره این محصول جدید هاوال سه میله نقره‌ای توخالی با نوعی پرچ را در بر می‌گیرد و دو طرف آن چراغ‌های گِرد قرار گرفته‌اند. نمای عقب آن هم شامل لاستیک ژاپاس در محفظه مربعی و چراغ‌های مربعی در قالب‌های مستطیلی عمودی می‌شود. ضمن اینکه درب صندوق عقب از گوشه قابل باز شدن است و قلاب یدک‌کشی به‌صورت آپشن برای ناحیه عقب در دسترس قرار دارد.

نمای عقب شاسی بلند آفرودی هاوال رپتور

رینگ‌های 18 یا 19 اینچی، باربند سقفی و دستگیره‌های درب عادی برخی دیگر از ویژگی‌های طراحی این اس یو وی هاوال هستند. این خودرو 4680 میلی‌متر طول، 1916 میلی‌متر عرض و 1822 میلی‌متر ارتفاع با 2738 میلی‌متر فاصله بین دو محور دارد.

شاسی بلند جدید هاوال رپتور جهت تامین نیرو محرکه خود به سیستم پلاگین هیبرید Hi4 اتکا می‌کند که دربرگیرنده یک موتور 1.5 لیتری مدل GW4B15E با حداکثر خروجی 165 اسب بخار، یک موتور الکتریکی 107 اسب بخاری در قسمت جلو و یک موتور الکتریکی 201 اسب بخاری در قسمت عقب است. انتقال نیرو محرکه حاصل از این پیشرانه پلاگین هیبرید به یک گیربکس دی‌اچ‌تی 2 سرعته سپرده می‌شود و باتری در نظر گرفته شده برای تغذیه موتورهای الکتریکی، از نوع لیتیم آهن فسفات است. البته در حال حاضر مشخص نیست که با این باتری، شعاع حرکتی رپتور چقدر خواهد بود.

نظر شما کاربران گجت نیوز درباره طراحی هاوال رپتور چیست؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*