بازار موبایل کشور کساد است !

بازار محصولات فناوری از جمله رایانه، لپ‌تاپ و سایر تجهیزات رایانه‌ای طی ماه‌های اخیر دچار رکود شدیدی در کشور بوده است.با این وجود به دلیل نیاز بالا به گوشی های هوشمند و عرضه پی در پی مدل های جدید به بازار ، انتظار می رفت که دست کم فروش تلفن همراه دچار رکود نشود.اما رییس انجمن فروشندگان سیم‌کارت، موبایل و تجهیزات جانبی اکنون خبر از کسادی بازار گوشی های موبایل در کشور می دهد.

افشار فروتن – رییس انجمن فروشندگان سیم‌کارت، موبایل و تجهیزات جانبی -در این باره تاکید دارد: اکنون بازار موبایل هم به همین کسادی دچار شده و فعالان این بخش در موارد متعدد، برای رضایت مشتری حتی در مقطعی که بازار ارز دچار نوسان شد هم قیمت گوشی‌های تلفن همراه را بالا نبردند.

او همچنین عنوان کرد: اکنون شاید فعالان این بخش محصولات خود را با کمترین سود به عرضه برسانند، اما با این حال همچنان رونق چندانی در صنف دیده نمی‌شود و همکاران ما برای بهتر شدن شرایط بازار به انتظار نشسته اند.

به گفته فروتن در شرایطی که نرخ ارز دچار ثبات شود و فروشنده و مصرف‌کننده بدانند که در آینده در بازار تغییری در شرایط ایجاد نمی‌شود، احتمال رونق گرفتن شرایط بیشتر است.

وی در خصوص دلایل کسادی نیز اظهار کرد: قبلا هم این شرایط وجود داشت، اما اکنون این وضع وخیم‌تر شده است و شاید بهبود شرایط به یک شوک نیاز دارد. اکنون به نظر می‌رسد شرایط فروش به گونه‌ای است که فاقد جذابیت‌های کافی است و مردم را به خرید ترغیب نمی‌کند، اما در صورتی که شوکی به بازار وارد شود می‌توان رونق نسبی در بازار را داشت.

فروتن در پایان اظهار امیدواری کرد: تاثیرات لغو تحریم‌ها در آینده‌ای نه چندان دور موجب بهبود شرایط این بازار شود.

منبع : isna

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. امیدواریم این شوک مثلا دلار ۴۵۰۰ تومنی نباشه.
    در هر صورت، همین که مسولان می فرمایند بازار نیاز به شوک داره باید گفت‌؛
    خدا بخیر کنه!