سامسونگ گلکسی زد فلیپ 5

رونمایی سامسونگ از گوشی تاشو گلکسی زد فلیپ 5 ؛ مرا توی جیبت بگذار

گوشی موبایل تاشو گلکسی زد فلیپ 5 سامسونگ – Samsung Galaxy Z Flip5 با این مشخصات فنی، قیمت و گالری تصاویر رسما رونمایی شد.

گوشی‌های تاشو، به‌خصوص آن‌هایی که از وسط تا می‌شوند، نوستالژی‌های محبوبی برای اکثر ما هستند. سامسونگ با این ایده قدیمی، گوشی‌های تاشو و اسمارت‌فون‌های مدرن را ترکیب کرده که حاصل آن Galaxy Z Flip است. امروز در رویداد گلکسی آنپکد در کنار گوشی تاشو و غول پیکر گلکسی زد فولد ۵، سامسونگ از دیگر محصول تاشو خودش یعنی گلکسی زد فلیپ 5 نیز رونمایی کرده است که در ادامه بیشتر با آن آشنا خواهیم شد.

با گلکسی زد فلیپ 5 بیشتر آشنا شوید

طراحی و نمایشگر

گوشی گلکسی Z Flip5 سامسونگ با طراحی چشم‌نواز و منحصربه‌فردی که دارد، ما را به یاد گوشی قدیمی موتورولا ریزر می‌اندازد. محصولی که به‌شما اجازه می‌دهد آن را از وسط تا کنید و داخل جیب یا کیفتان بگذارید. علاوه بر این دارای یک حالت ویژه به‌نام Flex Mode است که می‌توانید آن را به‌شکل یک لپ تاپ روی میز گذاشته و از آن برای عکاسی سلفی یا مکالمات ویدیویی بدون کمک گرفتن از دست خود استفاده کنید.

سامسونگ گلکسی زد فلیپ 5

زد فلیپ 5 از دو نمایشگر بهره می‌برد. یکی از آن‌ها پنل اصلی است که در جلوی گوشی قرار دارد و از وسط به دونیمه تا می‌شود. دومی هم وقتی که گوشی را تا می‌کنید در دسترس شما قرار می‌گیرد تا برای دیدن اطلاعاتی مثل ساعت و نوتیفیکیشن‌ها و حتی عکاسی سلفی با دوربین اصلی گوشی، نیازی به باز کردن آن نباشد. نمایشگر اصلی این گوشی از یک پنل ۶.۷ اینچی Dynamic AMOLED 2X استفاده می‌کند که نرخ تازه‌سازی آن ۱۲۰ هرتزی بوده، از +HDR10 پشتیبانی می‌کند و اوج روشنایی ۱۲۰۰ نیتی دارد. رزولوشن این نمایشگر هم ۱۰۸۰ در ۲۶۴۰ پیکسل است.

نمایشگر ثانویه، نصف قاب پشتی را به‌خودش اختصاص داده است!

بنابراین نمایشگر اصلی تفاوتی با گلکسی زد فلیپ 4 ندارد. اما تفاوت اصلی در پشت این دستگاه است. جایی که نمایشگر کوچک و نه چندان کارآمد ۱.۹ اینچی، جای خودش را به یک نمایشگر ۳.۴ اینچی Super AMOLED داده که تقریبا نیمی از قاب گوشی را در بر می‌گیرد. به‌لطف این نمایشگر بزرگ‌تر شما در اکثر مواقع کمتر نیازی به باز کردن قاب گوشی خود پیدا خواهید کرد. این ابعاد بزرگ‌تر می‌تواند جزئیات بیشتری را به‌نمایش بگذارد. از استفاده به‌عنوان نمایشگر دوربین سلفی گرفته تا پاسخگویی به مکالمات و خواندن پیام‌های متنی همگی از کارهایی است که این نمایشگر ثانویه ۳.۴ اینچی در اختیار شما خواهد گذاشت.

سامسونگ گلکسی زد فلیپ 5

گوشی‌های تاشو با این ایده وارد بازار می‌شوند که جمع‌و‌جور هستند و کاربر می‌تواند آن‌ها را تا کرده و داخل جیبش بگذارد. اما آن‌ها لازم دارند که هنگام بسته شدن، به معنای واقعی بسته شده و نگذارند هیچ گرد و غباری به داخل آن‌ها نفوذ کند. در گوشی زد فلیپ ۴، شکافی بین پوسته بالایی و پایینی نمایشگر هنگام تا کردن گوشی وجود داشت. این نقض باعث می‌شد به‌راحتی گردوغبار و ذرات ریز روی نمایشگر اصلی گوشی بنشینند. حالا سامسونگ می‌گوید که گوشی گلکسی زد فلیپ 5 موفق به اخذ گواهی IP شده و اکنون ضد گردوغبار است.

سامسونگ طراحی لولای جدیدی را برای این محصول تاشو اتخاذ کرده که باعث شده چین‌خوردگی وسط نمایشگر کمتر دیده شود. نمایشگر جدید Waterdrop در این گوشی به بخشی از نمایشگر داخلی اجازه می‌دهد تا در داخل خود گوشی بچرخد و در نتیجه از چروک شدن پنل جلوگیری کند.  غول کره‌ای همچنین از متریال سبک‌تری برای طراحی این دیوایس استفاده کرده است.

این گوشی حداقل در ۸ رنگ مختلف آبی، سبز، پلاتینیومی، زرد، بژ، خاکستری، سبز و صورتی عرضه خواهد شد.

مشخصات فنی و نرم افزار 

سامسونگ تفاوتی بین پرچمدارانش قائل نمی‌شود. این یعنی حتی گوشی تاشو گلکسی Z Flip5 نیز از چیپست پرچمدار اسنپدراگون ۸ نسل ۲ کوالکام قدرت می‌گیرد. پردازنده مرکزی این تراشه ۸ هسته‌ای بوده و هسته مرکزی آن فرکانس ۳.۲ گیگاهرتزی دارد. همچنین پردازشگر گرافیکی Adreno 740 نیز در اینجا حضور دارد. این محصول مشابه نسل گذشته خودش از یک باتری ۳۷۰۰ میلی‌آمپر ساعتی نیرو می‌گیرد و شارژ سریع آن با توان ۲۵ واتی انجام می‌شود. با این حال، با توجه به حضور یک تراشه مدرن‌تر و کارآمدتر، می‌توانیم انتظار عمر باتری طولانی‌تری را برای گوشی تاشو جدید سامسونگ داشته باشیم.

سامسونگ گلکسی زد فلیپ 5

حافظه داخلی این گوشی ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت خواهد بود. بنابراین خبری از حافظه ۵۱۲ گیگابایتی در زد فلیپ جدید نیست. ظرفیت رم آن هم ۸ گیگابایت است که برای اجرای برنامه‌ها و بازی‌ها کافی به‌نظر می‌رسد. به‌صورت پیش‌فرض اندروید ۱۳ و رابط کاربری One UI 5.1 سامسونگ روی این محصول نصب خواهد بود. سامسونگ علاوه بر نمایشگر اصلی، یک رابط کاربری منحصر به‌فرد را هم برای نمایشگر ثانویه پشت دستگاه طراحی کرده تا کاربران بتوانند از آن در امور مختلفی استفاده کنند. از مسیریابی روی نقشه گرفته تا تغییر در پلی لیست آهنگ‌های در حال پخش و عکاسی سلفی با دوربین پشتی همگی از جمله کارهای جذابی است که می‌توانید با این نمایشگر انجام دهید.

صحبت از پلی لیست آهنگ‌ها شد، ناگفته نماند که این دیوایس به اسپیکرهای دوگانه استریو مجهز است که صدای باکیفیت و رسایی دارند و می‌توانند لذت بازی کردن و تماشای فیلم و سریال با گوشی را دوچندان کنند.

دوربین‌ها

چینش دوربین‌ها در این دیوایس تغییری نداشته است. شما روی قاب پشتی گوشی Galaxy Z Flip5 شاهد همان ترکیب دو سنسور ۱۲ مگاپیکسلی اصلی + اولترا واید هستید. سنسور اصلی از یک لنز ۲۴ میلی‌متری با فوکوس خودکار تشخیص فاز Dual Pixel و لرزشگیر اپتیکال تصویر بهره می‌برد. در حالی که لنز اولترا واید این گوشی می‌تواند عکس‌هایی با زاویه دیده ۱۲۳ درجه‌ای بگیرد. با دوربین این گوشی می‌توانید ویدیوهای 4K و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه‌ای بگیرید. یک دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی نیز درون حفره‌ای در بالای نمایشگر گنجانده شده که آن هم قادر به فیلمبرداری 4K ولی با نرخ پایین‌تر ۳۰ فریم بر ثانیه است.

سامسونگ گلکسی زد فلیپ 5

سامسونگ گلکسی زد فلیپ 5

گرچه سنسورهای دوربین این گوشی تفاوت زیادی با نسل قبلی ندارند، اما حضور یک ISP جدید در تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ می‌تواند باعث ثبت عکس‌های باکیفیت‌تری توسط آن شود. البته این چیزیست که فقط بررسی‌های بیشتر می‌تواند آن را تایید کند.

قیمت

نسل جدید گلکسی زد فلیپ سامسونگ قیمت آغازین ۹۹۹ دلاری دارد. رقیب آن، گوشی موتورولا ریزر ۴۰ اولترا نیز با قیمت نسبتا مشابهی بین ۹۱۰ تا ۱۱۱۰ دلار در بازار عرضه می‌شود. بنابراین باید شاهد رقابت داغی بین این دو گوشی تاشو دوست داشتنی باشیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*