رد نقض حریم خصوصی کاربران در پیامرسان بله توسط سازمان فناوری اطلاعات

سازمان فناوری اطلاعات: پیام رسان بله حریم خصوصی کاربران را نقض نکرده است!

اخیراً با انتشار تصویری، نقض حریم خصوصی کاربران توسط پیام رسان داخلی بله محل بحث شد. حالا سازمان فناوری اطلاعات این موضوع را تکذیب می‌کند.

چند روز قبل انتشار تصویری که از امکان مشاهده پیام‌های خصوصی کاربران توسط کارمندان پیام رسان بله حکایت داشت، سر و صدای زیادی در شبکه‌های اجتماعی به پا کرد. تیم بله هم طی بیانیه‌ای رسمی صحت آن را تایید کرد، ولی مدعی شد که تصویر منتشر شده مربوط به سیستم پایش پیام‌های عمومی با احتمال تخلف بوده است. پس از این، سازمان فناوری اطلاعات جلسه‌ای فوری با مدیر پیام رسان بله برگزار و کارشناسان خود را مامور بررسی اعتبار بیانیه منتشر شده کرد. حالا نتیجه بررسی‌های این سازمان این است که پیام رسان بله حریم خصوصی کاربران را نقض نمی‌کند.

سازمان فناوری اطلاعات نقض حریم خصوصی در بله را رد می‌کند

رد نقض حریم خصوصی کاربران در پیامرسان بله توسط سازمان فناوری اطلاعات

بنا به‌گفته سازمان فناوری اطلاعات، در سند قوانین و شرایط استفاده از پیام رسان بله از محتوای داخل کانال‌ها و گروه‌ها به‌عنوان «مصداق محتوای عمومی» یاد شده است. در نتیجه، این پیام رسان در راستای «شناسایی و حذف محتویات کلاهبرداری مانند فیشینگ و لینک‌های مضر و محتواهای غیر اخلاقی» این محتوای عمومی را بررسی می‌کند. شناسایی محتوای نامناسب هم به‌واسطه گزارش‌های مستقیم کاربران یا ابزارهای متن‌کاو مبتنی بر هوش مصنوعی صورت می‌گیرد. در واقع، این سازمان می‌گوید بله سامانه‌ای جداگانه از سامانه‌های اصلی برای مقابله با کلاهبرداری و محتوای غیر اخلاقی در کانال‌ها و گروه‌های عمومی دارد.

سازمان فناوری اطلاعات همچنین در پی ارزیابی بخش‌های مختلف برنامه Bale به این نکته اشاره کرده است که اپراتور قادر به مشاهده اطلاعات خصوصی فرستنده‌های پیام در گروه‌ها و کانال‌های به‌اصطلاح عمومی نیست. نام، آی‌دی و شماره همراه فرستنده همگی جزو این اطلاعات خصوصی در نظر گرفته می‌شوند که طبق اعلام سازمان فناوری اطلاعات، این پیام رسان داخلی به آن‌ها دسترسی ندارد. بر این اساس، این سازمان نقض حریم خصوصی کاربران در این پیام رسان را رد می‌کند.

البته در حالی که پیام رسان بله ادعا می‌کند با دسترسی به محتوای کانال‌ها و گروه‌ها هدف از بررسی تخلفات دارد، در تصویر منتشر شده پیام‌هایی عادی هم به‌چشم می‌خورد. در نهایت، نظر شما کاربران گجت نیوز درباره حواشی پیش آمده برای پیام رسان بله در رابطه با نقض حریم خصوصی چیست؟