14 بار برنده لاتاری

این مرد 14 بار لاتاری برده است اما چگونه؟

با سلطان لاتاری استیو مندل آشنا شوید؛ مردی که با استعداد بی‌نظیر خود در ریاضیات توانست 14 بار برنده لاتاری شود.

در دهه 1990، استیو مندل، اقتصاددان رومانیایی-استرالیایی و تیم کوچکش در لاتاری شرکت کرده و 14 بار برنده شدند. این شاهکار با داشتن شانس خارق‌العاده به دست نیامد. از آنجایی که برنده شدن در لاتاری واقعا دشوار است، 14 بار برنده لاتاری شدن به چیزی ماورای شانس، یعنی استعداد و هوش زیادی نیاز دارد.

لاتاری به معنای قرعه کشی یا بخت آزمایی است و به هر برنامه‌ای که در طی آن به وسیله انجام قرعه‌ کشی به برخی از شرکت کنندگان جایزه داده شود، لاتاری می‌گویند. هدف از برگزاری لاتاری‌‌ها معمولاً این است که افراد شانس خود را امتحان کنند و بتوانند با برنده شدن از راهی سریعتر به رویاهای خود برسند.

کشف راز پیروزی در لاتاری

مندل برای اینکه بتواند 14 بار برنده لاتاری شود، سیستمی داشت که ابتدا از آن برای برنده شدن در بخت آزمایی در رومانی استفاده کرد، سپس از این پول برای رشوه دادن به مقامات استفاده کرد و ابتدا به اروپا و سپس به استرالیا رفت.

استیو مندل 14 بار برنده لاتاری شد

احتمال برنده شدن شما در لاتاری بسیار کم است. به عنوان مثال، شانس برنده شدن شما با یک بلیط the EuroMillions جک‌پات، 1 در 139,838,160 است. جک پات عبارت است از جایزه بزرگی که به مقام نخست مسابقات شرط بندی و یا لاتاری داده می‌شود.

فرض کنید تصمیم گرفتید با خرید یک بلیط دیگر شانس خود را دو برابر کنید، اکنون 2 شانس در 139,838,160 را دارید. با این حال، متوجه خواهید شد که با فرض اینکه بتوانید تعداد بیشتری بلیط را بخرید، در نهایت به نقطه‌ای خواهید رسید که شانس شما 139،838،160 در 139،838،160 خواهد بود.

مندل متوجه شد که در بخت‌آزمایی‌های خاص، جایزه جک‌پات به بیش از سه برابر هزینه خرید هر ترکیب ممکن از لاتاری افزایش می‌یابد. بنابراین با فرض اینکه می‌توانید هر ترکیبی از اعداد را بخرید، بازگشت سرمایه خود را تضمین می‌کنید. مندل تصمیم به انجام این کار گرفت. اگرچه این تصمیم برخلاف قوانین نبود، اما اخلاقی نیز محسوب نمی‌شد.

برای این کار، او ابتدا باید سرمایه‌گذاران خود را پیدا می‌کرد و آنها را متقاعد می‌کرد تا در این طرح شرکت کنند. سپس باید راهی برای خرید هر بلیط ممکن در هر قرعه‌کشی پیدا می‌کرد. با توجه به اینکه آنها می‌توانند میلیون‌ها ترکیب مختلف را وارد کنند، این امر نیاز داشت که مندل الگوریتم‌هایی برای تولید و چاپ بلیط‌ها ایجاد کند.

یک دسته از بلیط‌ها چاپ شده و آماده فروش بودند و در این مرحله تیم بلیط‌ها را از مغازه‌ها خریداری می‌کرد. مندل پس از انجام چندین بخت آزمایی کوچکتر در استرالیا، به‌سراغ قرعه کشی در ایالات متحده رفت. این قرعه کشی جدید در ویرجینیا برگزار می‌شد که فقط از اعداد 1 تا 44 در آن استفاده می‌شد. این بدان معناست که 7059052 ترکیب ممکن وجود دارد.

14 بار برنده لاتاری

هنگامی که قیمت جکپات به اندازه کافی بالا بود ( 15.5 میلیون دلار) او به تیم خود دستور گفت تا بلیط‌ها را به صورت عمده بخرند. با اینکه همه چیز برنامه‌ریزی شده بود، برخی از هم تیمی‌های او از ترتیب برنامه خارج شدند و تعدادی بلیط خریداری نشده باقی ماندند. پس از دو روز خرید، تیم مندل 6.4 میلیون از 7 میلیون ترکیب ممکن مورد نیاز برای تضمین برد را خریداری کرده بود. با وجود تنش، مندل و تیمش بلیط برنده را در انبوه بلیط‌های خود داشتند. به همین ترتیب او توانست 14 بار برنده لاتاری شود.

اگرچه او توسط اف‌بی‌آی و سیا مورد بازرسی قرار گرفت، اما هیچ تخلفی پیدا نشد. در مجموع، مندل با پیروزی در قرعه کشی‌ها 14 بار برنده لاتاری شد و میلیون‌ها پوند جایزه برای خود و سرمایه گذارانش جمع‌آوری کرد. ‌از سال ۲۰۰۵ به بعد، کسی از محل زندگی او خبر ندارد و هیچکس دقیقا نمی‌داند او پس از اینکه تبدیل شدن به اسطوره‌ی لاتاری چقدر پول بدست آورد و آنها را چگونه خرج کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*