راهنمای خرید خودرو 400 میلیون

راهنمای خرید خودرو با بودجه 400 میلیون تومان در مرداد 1402

اگر با بودجه 400 میلیون تومان در مرداد 1402 به‌دنبال خرید یک خودرو هستید، این پست می‌تواند راهنمای خوبی برای شما باشد.

با توجه به قیمت نزولی خودرو در ماه‌های اخیر، خودروهای زیادی که قبلا از سبد خرید 400 میلیون تومانی خارج شده بودند مجددا به این محدوده قیمتی بازگشته‌اند. در زیر سایه دو ثبت نام جامع سامانه یکپارچه خودرو و اخبار واردات خودروهای خارجی دسته دوم با کارکرد زیر 5 سال، بخش زیادی از خریداران خودرو با تهیه یا انتظار ورود محصولات جدید به بازار از معامله در بازار فعلی خودرو اجتناب کرده‌اند. همین امر سبب کاهش خریداران و کاهش قیمت خودروها شده است.

اگرچه کماکان اختلاف قیمتی 45 الی 60 درصدی نسبت به مرداد ماه سال گذشته را در بازار خودرو شاهد هستیم و قیمت محصولات کارکرده نیز به طرز خنده‌داری از قیمت صفر آن‌ها بالاتر است، اما کاهش قیمت در ماه‌های اخیر امکان خرید خودروهای با کیفیت بهتری را برای افرادی که می‌خواهند تا 400 میلیون تومان هزینه کنند فراهم کرده است.

در ادامه این راهنمای خرید خودرو بهترین خودروهایی که به صورت نو یا کارکرده (با ارزش خرید بالا) در محدوده قیمتی 400 میلیون تومان قابل خرید هستند را برای شما معرفی خواهیم کرد.

راهنمای خرید خودرو در محدوده 400 میلیون

1. کوییک اتومات پلاس 1402

قیمت کارخانه: 338 میلیون تومان

قیمت بازار: 405 میلیون تومان

تفاوت قیمتی نسبت به 3 ماهه گذشته: 15 میلیون تومان کاهش قیمت

راهنمای خرید خودرو

کوییک اتومات پلاس ارزان‌ترین خودروی بازار با گیربکس اتوماتیک است. مهم‌ترین مزیت این خودرو را می‌توان گیربکس اتومات 6 سرعته این ماشین دانست که توان 98 اسب بخاری موتور را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.

استهلاک پایین، قطعات یدکی ارزان و مصرف سوخت کم، عواملی هستند که این خودرو را به خودرویی اقتصادی و کم‌هزینه تبدیل کرده‌اند. از امکانات رفاهی کوییک اتوماتیک پلاس می‌توان به نمایشگر لمسی، سیستم مالتی‌مدیا، فشارسنج باد تایرها، فرمان برقی، کروز کنترل، دی‌لایت و آینه جانبی برقی اشاره کرد.

2. سمند EF7 مدل 98-97

قیمت کارخانه: 170 میلیون تومان

قیمت بازار: 380 میلیون تومان

تفاوت قیمتی نسبت به 3 ماهه گذشته: 27 تومان میلیون کاهش قیمت

راهنمای خرید خودرو

سمند یکی از محبوب‌ترین خودروهای بازار داخلی است. اگر به یک سدان با فضای کابین بزرگ و صندوقی جادار نیاز دارید که توان فنی مناسبی نیز در اختیار شما قرار دهد، سمند می‌تواند جزو گزینه‌های اصلی خرید شما باشد.

موتور این خودرو توان 113 اسب بخار و گشتاور 155 نیوتن‌متر را تولید می‌کند که می‌تواند نیاز کافی برای انجام مسافرت‌ را برای خانواده‌های 4 الی 5 نفره فراهم کند. بازار خرید فروش مناسب، فراوانی نمایندگی‌های ایران خودرو‌، رانندگی نرم و متریال باکیفیت کابین، از دیگر مزیت‌های این خودرو به‌شمار می‌روند.

راهنمای خرید خودرو

3. 206 تیپ 5 یا 206 صندق دار V8 مدل 95

قیمت کارخانه: 260 میلیون تومان

قیمت بازار: 350 میلیون تومان

تفاوت قیمتی نسبت به 3 ماهه گذشته: 23 میلیون تومان کاهش قیمت

راهنمای خرید خودرو

خانواده 206 جزو با کیفیت‌ترین تولیدات داخلی هستند که در رنج قیمتی 400 میلیون تومان خریداران زیادی دارد؛ به‌گونه‌ای که حتی افراد ثروتمند نیز تمایلاتی برای خرید این خودرو دارند. این خودرو یکی از بهترین بازارهای خرید فروش را در داخل کشور داراست. اگر خانواده کم‌جمعیت با فرزندان کم سن و سال دارید، خرید 206 به‌علت چابکی، فرمان‌پذیری خوب، متریال نسبتا خوب داخل کابین، فراوانی قطعات یدکی با قیمت مناسب و هزینه متعادل تعمیرات می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

اگر با خودروی خود به مسافرت می‌روید، توجه شما را به نسخه صندوق‌دار این ماشین محبوب جلب می‌کنیم. نسخه صندوق‌دار این ماشین گنجایش مناسبی برای قرار دادن تجهیزات سفر در اختیار شما می‌گذارد.

این خودرو دارای موتور 16 سوپاپ نسبتا کم‌مصرف با قدرت 105 اسب بخار و گشتاور 142 نیوتن‌متر است و با توجه به بدنه سبک آن، شتاب‌گیری بسیار خوبی را برای آن فراهم کرده است.

راهنمای خرید خودرو

4. رانا مدل 99-1400

قیمت کارخانه: 322 میلیون تومان

قیمت بازار: 390 میلیون تومان

تفاوت قیمتی نسبت به 3 ماهه گذشته: 20 میلیون تومان کاهش قیمت

راهنمای خرید خودرو

رانا نسخه ایرانی فیس لیفت 206 است. این خودرو همان امکانات 206 را با متریال ضعیف‌تر و قیمت مناسب‌تر در اختیار شما قرار می‌دهد. از لحاظ موتوری شاهد همان موتور TU 5 پژو روی این خودرو هستیم و فضای کابین نیز به همان میزان کوچک است. بسیاری از قطعات مصرفی 206 و رانا با یکدیگر مشترک هستند. اگرچه این خودرو بسیار به 206 نزدیک است، اما بازار خرید و فروش ضعیف‌تری را نسبت به آن محصول دارد.

از امکانات رفاهی این خودرو می‌توان به سنسور عقب، فرمان هیدرولیک، آینه جانبی با تنظیم برقی و تهویه دستی اشاره کرد.

راهنمای خرید خودرو

در این راهنمای خرید خودرو سعی شد بهترین محصولات دو شرکت خودروسازی داخلی به شما معرفی کنیم؛ اما همچنان حباب قیمتی زیادی در بازار مشاهده ‌می‌شود که انتظار می‌رود با عرضه خودروهای ثبت نام شده به بازار، عطش این بازار کنترل و وضعیت قیمتی خودروها متعادل‌تر و نزدیک به ارزش واقعی آن‌ها بشود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*