پرفروش ترین شاسی بلندهای بازار ایران

پرفروش ترین شاسی بلندهای بازار ایران در سال 1401

پرفروش ترین شاسی بلندهای بازار ایران در سال 1401 معرفی شدند. شاسی بلندهای کره ای قدیمی همچنان نسبت به شاسی بلندهای چینی جدید محبوبیت دارند.

شاسی بلندها امروزه به‌عنوان محبوب‌ترین کلاس خودرویی در جهان محسوب می‌شوند و در بازار ایران نیز طرفداران زیادی دارند. هرچند شاسی بلندهای چینی سهم زیادی از بازار ایران را به خود اختصاص دادند و تا سال‌ها ممنوعیت واردات باعث شد تا شاهد ورود شاسی بلندهای جدید کره ای نباشیم، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد شاسی بلندهای کره ای همچنان محبوب هستند. در ادامه با پرفروش ترین شاسی بلندهای بازار ایران در سال 1401 آشنا می‌شویم.

پرفروش ترین شاسی بلندهای بازار ایران – سال 1401

1. جک اس 5

پرفروش ترین شاسی بلندهای بازار ایران

لقب پرفروش ترین شاسی بلند بازار ایران در سال 1401 به شاسی بلند چینی جک اس 5 رسید. این خودرو طی سال‌های قبل نیز آمارهای فروش بالایی را ثبت کرده و در بازار ایران از محبوبیت زیادی برخوردار است. این خودرو در سال 1394 روانه بازار شد و در کلاس خود از لحاظ فنی رقیب سرسختی نداشت. این شاسی بلند با مشخصات فنی خوب به همراه ظاهر اسپرت و آپشن‌های مناسبت توانست نگاه بسیاری را به خود جلب کند.

جک S5 در حال حاضر نیز یک خودرو مناسب برای خریدن به‌شمار می‌رود و نسبت به رقبای خود نیز در سطح مناسبی قرار دارد. از سایر دلایل فروش بالای این خودرو می‌توان به قطعات یدکی فراوان، خدمات پس از فروش گسترده، ظاهر مناسب، آپشن‌های مناسبت و استهلاک نسبتا پایین اشاره کرد.

2. هیوندای سانتافه

پرفروش ترین شاسی بلندهای بازار ایران

هیوندای سانتافه در بازار ایران بسیار محبوب است و حضور آن در رتبه دوم لیست پرفروش ترین شاسی بلندهای بازار ایران در سال 1401 کاملا منطقی است. نسل سوم هیوندای سانتافه طی سال‌های 2014 و 2018 به بازار ایران راه پیدا کرده است.

هرچند این خودرو از لحاظ فنی در سطح معمولی قرار دارد، اما ظاهر جذاب، سواری نسبتا نرم، استهلاک منطقی، آپشن‌های زیاد (در نسخه فول) توانسته نگاه بسیاری از مشتریان ایران را به خود جلب کند. بررسی‌های بازار ایران نشان می‌دهد هیوندای سانتافه همواره در بازار دارای خریدار بوده و مشتریان برای فروش آن با مشکلی مواجه نیستند.

3. هیوندای توسان

پرفروش ترین شاسی بلندهای بازار ایران

رتبه سوم لیست پرفروش ترین شاسی بلندهای بازار ایران در سال 1401 به یک شاسی بلند کره ای دیگر یعنی هیوندای توسان تعلق دارد. این خودرو که به کیا اسپورتیج شباهات زیادی داشته از سال 2007 تا 2018 طی نسل اول تا سوم به بازار ایران راه پیدا کرده است.

نسل اول هیوندای توسان از لحاظ قیمتی بسیار مناسب است، اما ظاهر آن قدیمی بوده و به همین دلیل بازار خرید و فروش آن چندان پررونق نیست. البته نسل‌های دوم و سوم آن برای مشتریان جذابیت زیادی دارند. از دلایل پرفروش بودن این شاسی بلند کره‌ای می‌توان به استهلاک منطقی، خدمات پس از فروش مناسب، لیست آپشن‌های مناسبت و ظاهر نسبتا جذاب اشاره کرد.

4. کیا اسپورتیج

کیا اسپورتیج

در حالی که سهم زیادی از بازار خودرو ایران به شاسی بلندهای چینی تعلق دارد، اما کیا اسپورتیج به‌عنوان یک شاسی بلند کره ای توانسته جایگاه چهارم پرفروش ترین شاسی بلندهای بازار ایران را به خود اختصاص دهد. کیا اسپورتیج در سه نسل طی سال‌های 2008 تا 2017 روانه بازار ایران شد و در حال حاضر نسخه‌های کارکرده آن نیز از بازار پررونقی بهره می‌برند.

بیشترین فروش کیا اسپورتیج به نسل سوم آن یعنی مدل‌های 2011 تا 2016 تعلق دارد؛ زیرا نسل سوم نسبت به نسل دوم از ظاهری جذاب و امکانات بیشتری بهره می‌برد. همچنین از آنجایی که تعداد زیادی از نسل سوم این خودرو در بازار ایران حضور دارد، مشتریان از لحاظ تامین قطعات یدکی و دسترسی به تعمیرکار نیز مشکلی نخواهند داشت.

5. هایما S7

هایما اس 7

گروه صنعتی ایران خودرو در سال 1394 برای اولین بار هایما اس 7 را به‌شکل مونتاژی برای رقابت با چری تیگو 5 و جک اس 5 روانه بازار کرد؛ اما این خودرو به دلیل موتور ضعیف نسبت به رقبا نتونست نگاه مشتریان را به خود جلب کند. در همین راستا ایران خودرو در سال 1396 برای آن پیشرانه توربو را در نظر گرفت که توانست با جلب رضایت مشتریان در جایگاه پنجم لیست پرفروش ترین شاسی بلندهای بازار ایران قرار بگیرد.

هرجند هیما اس 7 اکنون از لحاظ ظاهری چندان جذاب نیست، اما نسبت به قیمت خود از خدمات پس از فروش گسترده، استهلاک پایین، کیفیت سواری و امکانات مناسبی بهره می‌برد. از این رو به‌عنوان یک شاسی بلند چینی همچنان دارای ارزش خرید مناسبی است.