پژو 207

کلاه گشادی که ایران خودرو سر خریداران پژو 207 گذاشت!

گروه صنعتی ایران خودرو در حالی فرایند عرضه پژو 207 جدید را به مشتریان آغاز کرده که این خودرو در واقع همان پژو 206 است.

سازمان ملی استاندارد در سال قبل به دلیل این‌که پژو 206 قادر به پاس کردن استانداردهای 85گانه نبود، دستور توقف تولید آن را صادر کرد. در شرایطی که به‌نظر می‌رسید ایران خودرو به ناچار تولید این هاچ بک محبوب خود را متوقف کرده است، اما این خودروساز همان پیشرانه و داشبورد پژو 206 را در بدنه پژو 207 قرار داده و با حذف برخی امکانات، آن را با قیمت پژو 207 به مشتریان عرضه کرده است.

خریداران پژو 207 ، پژو 206 تحویل می‌گیرند!

شورای رقابت در آخرین قیمت‌گذاری‌ها برای پژو 206 قیمتی را تعیین نکرده، زیرا تولید این خودرو متوقف شده است. در واقع این شورا قیمت پژو 207 جدید را طبق مشخصات همان پژو 207های قبلی تعیین کرده است. این در حالی است که پژو 207 جدید بر خلاف مدل‌های قبلی به موتور قدیمی و داشبورد 206 مجهز شده و همچنین ایران خودرو امکاناتی چون سنسور و دوربین دنده عقب، رینگ‌های آلومینیومی و ترمز عقب دیسکی این خودرو را نیز حذف کرده است.

پژو 207

گفتنی است کیانوش پور مجیب، قائم‌مقام اجرایی مدیرعامل ایران خودرو مدتی قبل اعلام کرده بود خبر توقف تولید پژو 206 به این معنا نیست که تولید این خودرو به‌شکل کامل متوقف شده باشد؛ در واقع ما به ناچار برای این‌که این خودرو را با استانداردهای جدید سازمان استاندارد سازگار کنیم، در حال حاضر تولید آنها را متوقف کرده‌ایم.

قائم‌مقام اجرایی مدیرعامل ایران خودرو در ادامه گفته‌های خود بیان کرد ما قصد نداریم با حذف آپشن‌های یک خودرو، محصول جدیدی را به تولید برسانیم؛ در واقع روی این خودروها متناسب‌‌سازی انجام خواهد شد تا متناسب با نیاز مشتریان خاص، تنوع خودرو ایجاد شود.