آزمایشگاه مخفی

آزمایشگاه مخفی چینی‌ها با موش‌های مبتلا به کووید و چند بیماری خطرناک دیگر در آمریکا کشف شد

بر اساس اسناد دادگاه شهر ریدلی، آزمایشگاه مخفی چینی‌ها که برای ابتلا و انتقال انواع ویروس مانند کووید از طریق موش فعال بود، کشف شد.

تحقیقات انجام شده در شهر ریدلی آمریکا منجر به پیدا شدن یکی از آزمایشگاهای شرکت «پرستیژ بایوتیک» در این شهر شد. این آزمایشگاه به‌صورت غیر قانونی، غیر اصولی و مخفیانه در حال آزمایش روی موش‌های آزمایشگاهی بود. پرسنل این آزمایشگاه موش‌ها را به انواع مختلف ویروس نظیر HIV، کووید، سرخجه، مالاریا و… مبتلا می‌کردند و سپس از این موش‌ها برای انتقال بیماری به سایر موش‌های سالم استفاده می‌کردند؛ چنین فعالیت مهمی بدون در نظر گرفتن دستورالعمل‌های بهداشتی و نظارت قانونی در این آزمایشگاه در حال انجام بود.

کویید

شهردار شهر ریدلی، نیکول زیبا می‌گوید در حالی که افرادش در حال گشت‌زنی در ساختمان‌های متروکه شهر بودند، دیدن موش‌های سفید آزمایشگاهی توجه آنان را به خود جلب می‌کند؛ ادامه جست‌وجوی لانه این موش‌ها منجر به کشف یک آزمایشگاه مرموز می‌شود که در این مکان حدود 30 فریزر و یخچال، نمونه‌های خون، بافت و سایر مایعات بدن، سرم و هزاران ظرف شیشه‌ای بدون برچسب حاوی مایعات مشکوک و همچنین مواد بیولوژیکی وجود داشت. با ورود کارکنان بهداشت به این آزمایشگاه مخفی تایید می‌شود که موش‌ها در شرایط نامناسب در قفس‌های شلوغ و بدون آب و غذا نگهداری می‌شدند. همچنین نحوه دفع غیر بهداشتی پسماند و مواد بیولوژیکی این آزمایشگاه به‌طور جد محیط پیرامون این آزمایشگاه را تهدید می‌کرده است.

وجود چنین تحقیقات خودسرانه علمی بدون مجوز و نظارت سازمان‌های بهداشتی، آن هم روی ویروس‌های بیماری‌زایی که امکان انتقال آن به انسان و سایر حیوانات وجود دارد، می‌تواند به‌صورت جدی سلامت ساکنان منطقه و حتی در ابعاد وسیع‌تر را تهدید کند؛ همانند ویروس کووید که همگی از پیامدهای آن خبر داریم.

نیکول زیبا در خصوص فعالیت این آزمایشگاه گفت: ما اصلا از فعالیت این آزماشگاه اطلاع نداشتیم. مجوزهای فعالیت این آزمایشگاه ثبت نشده‌ است و کارمندانش به‌صورت شبانه در حال انجام آزمایش‌های تشخیصی بوده‌اند.

طبق اسناد دادگاه، پرستیژ بیوتیک از اکتبر 2022 این آزمایشگاه را بدون مجوز و به‌صورت غیر قانونی اداره کرده است. بازرسی‌های بیشتر دادگاه ریدلی در خصوص امکان فعالیت سایر آزمایشگاه‌های این چنینی هنوز ادامه دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*