پژو 206 استیشن واگن

پژو 206 استیشن واگن؛ نسخه‌ای عجیب از 206 که هرگز به ایران نیامد + عکس

پژو 206 استیشن واگن، یکی از نسخه‌های متفاوت خودرو فرانسوی پژو است که ایران خودرو بنا به دلایلی تصمیم گرفت آن را هیچ‌وقت وارد بازار نکند.

بیش از دو دهه از ورود خودرو فرانسوی پژو 206 به بازار ایران می‌گذرد. اتومبیلی که با توجه به افزایش قیمت وحشتناک خودرو در کشور و همینطور ممنوعیت واردات، هنوز هم یکی از محبوب‌ترین گزینه‌های خرید در بین جوانان است. ماهیت 206، یک خودرو هاچ‌بک است، ولی ایران خودرو مدل صندوق‌دار آن به‌نام 206 SD را هم روانه بازار کرد تا خانواده‌های اهل سفر و پرجمعیت‌تر، مشکلی بابت حمل اسباب و اساسیه خود نداشته باشند.

پژو 206 استیشن واگن چگونه است؟

اما آیا می‌دانستید یک مدل دیگر از 206 هم توسط شرکت پژو تولید شده که برخلاف این دو مدل، وارد ایران نشده است؟ پژو 206 استیشن واگن نسخه متفاوتی از این خودرو است که ترکیبی از یک اتومبیل جمع‌و‌جور و استیشن را ارائه می‌کند. در نمای جلویی، این خودرو کاملا شبیه به نسخه هاچ بک است، اما در پشت قضیه فرق می‌کند. علاوه بر این، سقف این مدل نیز شیشه‌ای است که می‌تواند حس جادارتر بودن داخل کابین را به کاربران القا کند.

پژو برای آنکه خودرو استیشنش طراحی مینیمال‌تری پیدا کند، دستگیره درب‌های پشتی را روی ستون‌های عقب سوار کرده است. درب صندوق عقب هم با شیشه پشتی به‌صورت یکپارچه درآمده تا به‌طور مستقل باز و بسته شود.

تفاوت‌ها به همین‌جا ختم می‌شود. داخل کابین هیچ تفاوتی با نسخه هاچ‌بک 206 ندارد، اما فضای سر و جلوی پای سرنشینان پشتی کمی بزرگ‌تر شده است. داشبورد و ابزارهای جلویی نیز کاملا شبیه به نسخه هاچ‌بک خواهد بود.

در زیر کاپوت، پژو از پیشرانه‌های متفاوتی استفاده کرده است. یکی از نسخه‌ها به پیشرانه 1.1 لیتری مجهز است و قدرتمندترین نسخه نیز از پیشرانه 2 لیتری توربو دیزل بهره می‌برد. توان تولید شده این پیشرانه توسط یک گیربکس 5 سرعته دستی یا یک گیربکس 4 سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل خواهد شد.

به‌نظر شما اگر ایران خودرو، پژو 206 استیشن واگن را هم وارد بازار کشور می‌کرد، می‌توانست موفقیت نسخه هاچ‌بک را تکرار کند؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*