مرسدس آ ام گ EQE مدل 2024

مرسدس آ ام گ EQE مدل 2024 با خروجی حدود 680 اسب بخاری از راه رسید

مدل 2024 کراس اوور تمام الکتریکی مرسدس آ ام گ EQE با حداکثر توان حدود 680 اسب بخار و مجموعه گسترده‌ای از قابلیت‌های رفاهی رونمایی شد.

کمپانی مرسدس به‌تازگی از مدل 2024 خودروهای تمام الکتریکی مرسدس آ ام گ EQE رونمایی کرده است. این خودرو هم‌اکنون با قیمت پایه 110 هزار دلار قابل خرید است.

خودروی شاسی بلند AMG EQE به‌عنوان نخستین اتومبیل کراس اوور تمام الکتریکی مرسدس بنز برای نخستین بار در ماه اکتبر سال 2022 رونمایی شد.

مدل 2024 این اتومبیل با مجموعه گسترده‌ای از قابلیت‌های فنی و آپشن‌های مختلف روانه بازار شده است. از جمله این قابلیت‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سیستم تعلیق AMD Ride Control+ با قابلیت ارائه میرایی تطبیقی
  • فرمان‌پذیری محور عقب
  • چراغ‌های نور بالای دیجیتالی
  • سیستم سرگرمی هایپراسکرین MBUX مرسدس که متشکل از یک صفحه نمایش 12.3 اینچی برای راننده، یک صفحه نمایش مرکزی 17.7 اینچی و یک صفحه نمایش 12.3 اینچی برای کمک‌راننده است.

در کنار این قابلیت‌های مرسدس آ ام گ EQE مدل 2024 همچنین می‌توان به مواردی دیگر چون روکش چرمی صندلی‌ها، سیستم صوتی سه‌بعدی Burmester 3D و سانروف پانورامایی اشاره کرد.

سایر مشخصات فنی مرسدس آ ام گ EQE مدل 2024

شاسی بلند برقی جدید مرسدس از دو موتور الکتریکی، یکی روی محور عقب و دیگری روی محور جلو، بهره می‌برد. این موتورها قادر به تولید قدرت 617 اسب بخار و گشتاور 950 نیوتن متر هستند.

مرسدس همچنین برای شیفتگان سرعت و هیجان نیز پکیجی تحت عنوان AMG Dynamic Plus را تدارک دیده که 60 اسب بخار گشتاور اضافی را ارائه داده و گشتاوری 50 نیوتن متر بیشتر را تولید می‌کند. به این ترتیب، قدرت این مدل توانمند به 677 اسب بخار و گشتاور آن به 1000 نیوتن متر می‌رسد.

به این ترتیب، شتاب‌گیری این اتومبیل الکتریکی از حالت سکون تا سرعت 96 کیلومتر بر ثانیه در 3.4 ثانیه اتفاق رخ می‌دهد و حداکثر سرعت آن به 239 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

باتری لیتیوم یون به کار رفته در این خودرو که در کف آن تعبیه شده، ظرفیتی 90.6 کیلووات ساعتی دارد.

علاوه بر تریم استاندارد و برخی آپشن‌های عملکردی و رفاهی مختلف، مرسدس بنز تریم ویژه‌ای از مرسدس آ ام گ EQE مدل 2024 تحت نام تریم قله (Pinnacle trim) را نیز با قیمت پایه 114 هزار دلار رونمایی کرده است.

این تریم، علاوه بر تمامی امکانات و قابلیت‌های مدل استاندارد، از آپشن‌های فوق‌العاده زیر هم بهره خواهد برد:

  • ویدیوی افزوده (Augmented Video) برای مسیریابی
  • سیستم نمایش اطلاعات روی شیشه جلوی راننده (HUD)
  • تهویه مطبوع چهارنقطه‌ای
  • نورپردازی محیطی فعال
  • پکیج یو اس بی پیشرفته متشکل از پورت‌های بیشتر و قابلیت‌های کامل‌تر
  • لوگوی انیمیشنی AMG روی درهای جلو

در کنار این قابلیت‌ها، مرسدس همچنین قابلیت Air Balance را نیز در این خودرو تعبیه کرده که به واسطه آن، هوای داخلی کابین با استفاده از فیلترهای زغال سنگ تصفیه می‌شود.

خودروی Mercedes Benz AMG

علاوه بر این، سیستم پاشش عطر در کابین نیز دیگر قابلیت جذاب این اتومبیل است که همان‌طور که از نامش پیداست باعث خوشبو شدن فضای داخلی خودرو خواهد شد!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*