قدرتمندترین گوشی‌های بازار در مرداد 1402 - ردمجیک ۸ اس پرو

قدرتمندترین گوشی‌های بازار در مرداد 1402 از نگاه انتوتو

پلتفرم بنچمارک‌گیری انتوتو، فهرستی از قدرتمندترین گوشی‌های بازار در مرداد 1402 را منتشر کرده است. جای خالی گوشی‌های سامسونگ در این لیست به‌چشم می‌آید!

انتوتو،‌ یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های بنچمارک‌گیری در دنیای موبایل، به‌تازگی فهرستی از قدرتمندترین گوشی‌های بازار در مرداد 1402را منتشر کرده است. از آنجا که تمرکز این بخش روی گوشی‌های پرچمدار اندرویدی است، بنابراین جای تعجبی ندارد که اکثر گوشی‌های عضو این فهرست به چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۲ کوالکام مجهز باشند.

در صدر این لیست گوشی رد مجیک ۸ اس پرو حضور دارد که توانسته ۱ میلیون و ۶۶۳ هزار و ۲ امتیاز را به‌دست بیاورد. متخصصان می‌گویند که این گوشی به‌واسطه استفاده از نسخه اورکلاک شده چیپست پرچمدار کوالکام و سیستم خنک‌کننده پیشرفته ICE 12 موفق به کسب چنین امتیازی شده است.

قدرتمندترین گوشی‌های بازار در مرداد 1402 - ردمجیک ۸ اس پرو

بیشتر بخوانید:

ردمجیک 8S پرو با اسنپدراگون 8 پلاس نسل 2، پرچمداران سامسونگ را در آنتوتو نابود کرد

نگاه به این لیست، حکمرانی بی‌چون و چرای کوالکام در بازار موبایل را نشان می‌دهد. زیرا از ۱۰ گوشی این فهرست، ۹ مدل به تراشه‌ جدید اسنپدراگون کوالکام مجهز هستند. به‌استثنای رتبه پنجم لیست که متعلق به گوشی ویوو X90s با چیپست دایمنسیتی ۹۲۰۰ پلاس مدیاتک است.

ماه گذشته این گوشی ویوو ایکس ۹۰ اس بود که رتبه نخست را بر عهده داشت، اما حضور پررنگ‌تر گوشی‌های قدرت‌گرفته از چیپست کوالکام باعث شد آن به رتبه پنجم تنزل پیدا کند. رتبه دوم فهرست این ماه متعلق به گوشی iQOO 11S است، در حالی که ویوو ایکس ۹۰ پرو پلاس رتبه سوم را به‌نام خود کرده است. گوشی iQOO از ۱۶ گیگابایت رم نیز بهره می‌برد. این گوشی در مقایسه با گوشی رقیب از برند ویوو که ۱۲ گیگ رم دارد عملکرد روان‌تری را ارائه خواهد کرد.

خبری از محصولات سامسونگ در این فهرست نیست!

جالب اینجاست که در این فهرست خبری از محصولات سامسونگ نیست. در حالی که گوشی‌های پرچمدار این برند نیز به همین تراشه مجهز هستند. البته شاید این اتفاق به‌خاطر تازه رونمایی شدن گلکسی زد فولد ۵ و زد فلیپ ۵ باشد و ماه آینده شاهد حضور آن‌ها در فهرست قدرتمندترین گوشی‌های بازار از نگاه آنتوتو باشیم.

در مجموع این آمار نشان می‌دهد که Snapdragon 8 Gen 2، پادشاه تراشه‌ها در بازار گوشی‌های پرچمدار اندرویدی است. این یعنی مدیاتک راه سختی را برای شکست دادن این کمپانی پیش رو خواهد داشت.