هیولای لاخ نس

بزرگترین عملیات جستجوی «هیولای لاخ نس» طی 50 سال اخیر

اواخر ماه جاری بزرگ‌ترین عملیات جستجوی «هیولای لاخ نس» در محل دریاچه نس اسکاتلند انجام می‌شود؛ برای جزئیات بیشتر همراه ما باشید.

هیولای لُخ‌نس (به انگلیسی: loch Ness Monster) موجودی عظیم الجثه و ماقبل تاریخی است که گفته می‌شود در آب‌های عمیق دریاچه نس واقع در اسکاتلند زندگی‌ می‌کند.

اگرچه تاکنون زیستن این موجود هیولا مانند توسط هیچ دوربین یا اطلاعات رسمی‌ای تایید نشده، اما گزارشات محلی ارائه شده مبنی بر مشاهده این هیولا توسط ساکنین این منطقه اسکاتلند، بارها محققان را به تکاپو برای یافتن این موجود افسانه‌ای وا داشته است.

کوشش‌هایی که تا به امروز برای یافتن این موجود انجام شده نتیجه‌ای به همراه نداشته است؛ اما این‌بار قرار است در جریان این عملیات، پهبادهای مجهز به دوربین‌های مادون قرمز بر فراز این دریاچه پرواز کنند و از هیدزوفن یا لرزه‌یاب آبی برای شناسایی صداهای نامعمول زیر آب استفاده شود.

هیولای لاخ نس

همچنین گروهی نیز مامور شده‌اند در حین انجام این ماموریت در اطراف دریاچه به گشت‌زنی بپردازند تا اگر هیولای لاخ نس در آن زمان در درون دریاچه نباشد ماهیت وجودی آن بر روی خشکی به اثبات برسد.

این عملیات جستجو قرار است در تاریخ 26 و 27 اوت (4 و 5 شهریور) انجام شود.

در خصوص وجود این هیولا ویدویی قبلا منتشر شده بود که می‌توانید آن را در اینجا مشاهده کنید.

اخبار و شایعات وجود همچین هیولایی در دریاچه نس اسکاتلند، ابتدا در سال 1933 منتشر شد و حتی یک سال بعد از آن یعنی در سال 1934 تصویری از این هیولای افسانه‌ای در دریاچه نس منتشر شد که بعدها مشخص شد تصویر مربوطه جعلی است.

هیولای لاخ نس

در سال 2019 دانشمندان نیوزلندی تحقیقات گسترده‌ای در این خصوص انجام دادند که درنتیجه آن شایعات وجود چنین موجود افسانه‌ای رد شد و آنچه که به عنوان هیولای لاخ نس توصیف شده احتمالا نوعی مارماهی بزرگ باشد.

وجود گزارشات مکرر مردمی در خصوص این هیولا محققان را کنجکاور کرد که یکبار هم که شده با استفاده از تکنولوژی روز دنیا این دریاچه را به طور کامل اسکن کنند تا به راز زندگی هیولای لاخ نس پی ببرند.

این بزرگترین مطالعه در دریاچه لاخ نس از زمان تعطیلی «دفتر مطالعه دریاچه لاخ نس» در سال 1972 است.

آیا چنین موجود عظیم جثه‌ای می‌تواند برای این همه سال به صورت مخفیانه در این دریاچه زندگی کنند؟ نظر شما در این خصوص چیست؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*