اکسید

معرفی 3 خودروی اکسید، برند لوکس چری که به ایران می‌آیند

3 خودروی اکسید تی ایکس، تی ایکس ال و وی ایکس از برند لوکس چری به ایران می‌آیند. در ادامه با مشخصات سه خودرو EXEED شامل VX، TXL و TX آشنا می‌شویم.

شرکت مدیران خودرو طرح عرضه محصولات جدید برند لوکس چری یعنی اکسید را در دستور کار خود قرار داده و به‌تازگی نیز تعدادی از محصولات این برند را برای انجام تست‌های فنی به ایران آورده است. در همین راستا قصد داریم شما را با سه خودروی اکسید شامل تی ایکس، تی ایکس ال و وی ایکس که قرار است به بازار ایران عرضه شوند، آشنا کنیم.

معرفی 3 خودروی اکسید

اکسید تی ایکس EXEED TX

اکسید

اکسید TX از همان موتور و گیربکس فونیکس تیگو 8 پرو بهره می‌برد. در واقع این خودرو نیز قرار است با پیشرانه 1.6 لیتری توربو با کد SQRF4J16 روانه بازار ایران شود که می‌تواند قدرتی برابر با 197 اسب بخار و گشتاور 290 نیوتن‌متر را به تولید برساند.

اکسید

قدرت تولید شده از این پیشرانه نیز توسط گیربکس 7 سرعته دو کلاچه از نوع تر به چرخ‌ها منتقل می‌شود. این خودرو در بخش طراحی داخلی به تیگو 8 پرو شباهت زیادی دارد، اما تفاوت اصلی این دو خودرو به تعداد سرنشین آنها مربوط می‌شود. در واقع تیگو 8 پرو 7 نفره بوده و دارای 3 ردیف صندلی است، اما اکسید تی ایکس یک خودرو 5 نفره با 2 ردیف صندلی است.

اکسید تی ایکس ال EXEED TXL

اکسید

اکسید TXL به‌عنوان نسخه کشیده‌تر اکسید تی ایکس محسوب می‌شود و از لحاظ فنی تفاوتی با نسخه TX ندارد. این خودرو دارای طول 4775 میلی‌متری بوده و عرض و ارتفاع آن نیز نسبت به نسخه تی ایکس تغییری پیدا نکرده است. هرچند طول این خودرو بیشتر شده، اما همچنان فقط 5 سرنشین را در خود جای می‌دهد.

اکسید

اکسید TXL از قابلیت چهار چرخ محرک (4WD) نیز بهره می‌برد که البته این قابلیت فقط در یکی از 5 تیپ این نسخه ارائه می‌شود. این قابلیت می‌تواند قدرت تولید شده از پیشرانه را به تمام چرخ‌ها برساند.

نسخه وی ایکس EXEED VX

EXEED 

نسخه VX از لحاظ مشخصات فنی در سطح تیگو 8 پرومکس قرار دارد. در واقع این خودرو از یک موتور 2 لیتری توربو GDI بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با 250 اسب بخار و گشتاور 390 نیوتن‌متر را به تولید برساند.

EXEED 

قدرت تولید شده از این پیشرانه توسط گیربکس 7 سرعته DCT به تمام چرخ‌ها منتقل می‌شود. این شاسی بلند دو دیفرانسیل چینی از لحاظ سطح امکانات رفاهی و ایمنی نیز در سطح تیگو 8 پرو مکس قرار دارد.