تلویزیون های Neo QLED 8K سامسونگ

با ویژگی‌های تلویزیون های Neo QLED 8K سامسونگ آشنا شوید

تلویزیون های Neo QLED 8K سامسونگ با طراحی نوآورانه و امکانات پیشرفته می‌توانند محتواها را با بالاترین کیفیت به نمایش بگذارند. در ادامه با قابلیت‌های این تلویزیون های سامسنگ آشنا می‌شویم.

امروزه اندازه صفحه‌نمایش تلویزیون‌ها برای کاربران بسیار حائز اهمیت است و مدل‌های چند ده اینچی اکنون در نزد مصرف‌کنندگان از محبوبیت بالایی برخوردارند, اما با توجه به پیشرفت‌هایی که در حوزه فیلم‌ها و تصاویر متحرک حاصل شده، یک صفحه نمایش بزرگ‌تر همواره باعث ارائه یک تجربه فوق واقعی نخواهد شد و به عوامل مهم دیگری نیز باید توجه کرد.

در همین راستا سامسونگ که به‌عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو در صنعت نمایشگر محسوب می‌شود، همواره سعی کرده تا فناوری‌های خود را در حوزه ساخت نمایشگرها ارتقا دهد و تجربه بهتری را برای کاربران به‌وجود آورد. تلویزیون های Neo QLED 8K سامسونگ یکی از بهترین محصولات این شرکت محسوب می‌شوند که در ادامه قصد داریم شما را با قابلیت‌های مهم آن آشنا کنیم.

ویژگی‌های تلویزیون های Neo QLED 8K سامسونگ

وضوح 8K

افزایش ابعاد صفحه‌نمایش تلویزیون به‌معنای افزایش کیفیت تصویر به‌شکل پیش‌فرض نیست. اگر اندازه صفحه تلویزیون بدون توجه به تعداد پیکسل‌ها افزایش پیدا کند، تصاویر با وضوح پایینی به نمایش درخواهند آمد.

فضای صفحه نمایش برای ارتقای کیفیت تصویر باید به پیکسل‌های بیشتری مجهز شود. در همین راستا سامسونگ تعداد پیکسل‌های تلویزیون های Neo QLED 8K را نسبت به تلویزیون های 4K به 4 برابر افزایش داده است. در واقع این تلویزیون‌ها وضوح واقعی 8K را با Mini LEDهای متراکم و پردازشی فوق‌العاده حفظ می‌کنند.

تلویزیون های Neo QLED 8K سامسونگ

تلویزیون های Neo QLED 8K سامسونگ به دو نیروی محرکه برای افزایش کیفیت تصویر مجهز شدند. نخست پردازشگر Neural Quantum 8K است که می‌تواند با تجزیه و تحلیل محتوا، تجربه‌ای شفاف را از طریق 33 میلیون پیکسل ارائه کند. دومین محرکه نیز فناوری پیشرفته Quantum Matrix Pro است که به‌کمک فرایندهای پیشرفته می‌تواند هر یک از Mini LED‌ها را به‌شکل دقیق کنترل کند.

افزایش وضوح، رنگ و عمق با پردازشگر Neural Quantum 8K

تلویزیون های Neo QLED 8K سامسونگ بهترین کیفیت تصویر بازار (8K) را به‌همراه دارند؛ اما باید توجه داشت که همیشه محتوایی که نمایش داده می‌شود از کیفیت 8K بهره نمی‌برند. در همین راستا این تلویزیون‌ها به Neural Quantum Processor 8K به‌عنوان پیشرفته‌ترین پردازنده‌ی موجود در تلویزیون‌ها مجهز شدند تا تمام جزئیات با بالاترین کیفیت ارائه شود.

تلویزیون های Neo QLED 8K سامسونگ

این پردازنده کوانتومی به 64 شبکه عصبی مجزا برای تجزیه و تحلیل محتوا و بهینه‌سازی کیفیت تصاویر موجود در آنها مجهز شده است. این شبکه‌های هوشمند عصبی قادر به تشخیص الگوها و روابط موجود در اجزای تصویر هستند و با این روش باعث افزایش وضوح تصاویر می‌شوند.

در حقیقت این پردازنده می‌تواند جزئیات و روابط تصویری هر یک از تصاویر را الگوبرداری کرده و به یادگیری آنها بپردازد. در ادامه وقتی با این الگوها در تصاویر بی‌کیفیت مواجه می‌شود، به سرعت قادر به تشخیص آنها بوده و با افزایش وضوح، رنگ و عمق می‌تواند کیفیت اصلی تصویر را به‌میزان چشمگیری افزایش دهد.

سامسونگ برای این پردازنده پیشرفته خود نوآوری‌هایی چون Auto HDR Remastering را نیز در نظر گرفته است که باعث تاثیر چشمگیری روی پویایی رنگ‌ها و روشنایی تصاویر شده و همچنین می‌تواند سطوح آن را از SDR به HDR برساند تا تجربه‌ای بهتر ارائه شود.

تلویزیون های Neo QLED 8K سامسونگ

پردازنده تلویزیون های Neo QLED 8K سامسونگ قابلیت دیگری به‌نام Real Depth Enhancer Pro را نیز به‌همراه دارد که با یادگیری عمیق می‌تواند مکان سوژه‌های اصلی را به‌وسیله هوش مصنوعی تشخیص داده و آن را در پیش‌زمینه بگذارد. در واقع این قابلیت با جدا کردن سوژه‌های روی صفحه از پس‌زمینه می‌تواند تصویری سه‌بعدی‌تر را نشان دهد.

پردازنده پیشرفته کوانتومی عصبی سامسونگ در تلویزیون های Neo QLED باعث می‌شود تا هر محتوایی با هر کیفیتی با وضوح خیره‌کننده 8K به نمایش درآید و تجربه‌ای فراگیر را ارائه دهد.

نهایت دقت با فناوری Quantum Matrix Pro

فناوری Quantum Matrix Pro یکی دیگر از فناوری‌های تلویزیون های Neo QLED 8K برای افزایش کیفیت تصاویر محسوب می‌شود. این قابلیت با کنترل دقیق نور پس‌زمینه در Mini LEDهای کوانتومی می‌تواند سطوح تیرگی و ایجاد کنتراست را به‌میزان چشمگیری افزایش دهد.

ابعاد Mini LED کوانتومی نسبت به یک LED معمولی کوچک‌تر بوده و به همین دلیل تعداد بسیار بیشتری از آنها در صفحه‌نمایش قرار می‌گیرند و می‌توانند کیفیت تصاویر را با حفظ رنگ‌های زنده و برجسته، به‌میزان چشمگیری بهبود ببخشند.

 samsung tvs

همچنین تلویزیون های Neo QLED 8K از پردازش 14 بیتی دامنه رنگی پویا (HDR) برای افزایش کیفیت تصاویر بهره می‌برند که قادر به ایجاد حداکثر کنتراست بوده و صفحه‌نمایش نیز می‌تواند سطوح غیر قابل تصویری از جزئیات را در روشن‌ترین و تاریک‌ترین قسمت‌های تصاویر نشان دهد. به‌کمک این قابلیت، کاربران می‌توانند حتی ظریف‌ترین جزئیات صحنه را نیز مشاهده کنند.

این تلویزیون‌ها به فناوری Quantum Matrix Pro نیز مجهز شدند که قادر به کنترل تطبیقی اشکال و خطوط نوری است. در واقع این قابلیت، ویژگی نور پس‌زمینه را به‌گونه‌ای با آنچه روی صفحه‌نمایش قرار دارد تطبیق می‌دهد تا وضوح محتواها به میزان چشمگیری افزایش پیدا کند. با توجه به اینکه کنترل نور پس‌زمینه در این تلویزیون‌ها با دقت بالایی انجام می‌شود، ایجاد شکوفه (نشت نور به بخش‌های غیرضروری) و نقاط نوری زننده کاملا از بین خواهد رفت.

تلویزیون Neo QLED 8K سامسونگ با وضوح 8K و به‌همراه پردازنده Neural Quantum 8K و فناوری Quantum Matrix Pro می‌تواند تصاویری با کیفیت، سینمایی و واقعی را به کاربران نمایش دهد. جزئیات واضح، رنگ‌های دقیق، کنتراست بالا و حس عمق واقعی این تلویزیون‌ها باعث شده تا به کاربران، کیفیت خیره‌کننده‌ای ارائه شود و آنها از تماشای محتواها حداکثر لذت را ببرند.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*