کشف یک غار باستانی مخفی

کشف یک غار باستانی مخفی که 16 هزار سال پیش سکونتگاه بشر بوده است

باستان شناسان آلمانی موفق به کشف یک غار باستانی مخفی با قدمت 16 هزار ساله شده‌اند که محل سکونت بشر بوده است.

کاوش در آثار باستانی و کشف مکان‌های تازه جذاب و تماشایی است و می‌تواند به تکمیل تاریخ یک کشور یا منطقه کمک شایانی کند. باستان شناسان با دقت، صبر و حوصله‌ای که دارند، تلاش می‌کنند وقایع و آثار باستانی را به همان وضعی که یافته‌اند در معرض نمایش عمومی قرار دهند.

کشف یک غار باستانی مخفی با قدمت عصر یخبندان!

به‌تازگی گروهی از کاوشگران و باستان شناسان موفق به کشف دهانه غاری شده‌اند که گفته شده مربوط به 16 هزار سال پیش بوده و سکونتگاه بشر بوده است. پژوهشگران هنوز نتوانسته‌اند پا به درون غار بگذارند و شاید تا یک سال دیگر موفق به چنین کاری نشوند؛ اما طبق چیزی که آنها توصیف کرده‌اند، صحنه‌ها شورانگیز و منحصربه‌فرد است.

کشف یک غار باستانی مخفی

غار مذکور به‌عنوان یکی از آثار باستانی قدیمی در شهر انگن آلمان واقع در ایالت بادن وورتمبرگ است و گفته شده قدمت آن به عصر یخبندان برمی‌گردد و سن 16 هزار ساله دارد. گفتنی است موجودیت غار از دهه 1970 میلادی مشخص شده بود، ولی تا به امروز ورودی اصلی آن پنهان بود و بنابراین وارد آن نشده بودند.

ماجرای کشف غار به دهه 70 میلادی و زمانی باز می‌گردد که قرار بود خط لوله فاضلاب از همان نزدیکی‌ها عبور کند که در جریان این واقعه، حفره‌ای کوچک روی سقف غار پیدا شده بود. تا امروز باستان شناسان موفق نشده بودند وارد غار شوند و به اکتشاف بپردازند. پس از سال‌ها تأمل بالاخره در سال 2021 جستجوهای تازه‌ای برای کشف ورودی اصلی غار آغاز شد.

بالاخره کاوش‌ها جواب داد و شش هفته بعد از تلاش‌های شبانه‌روزی، اطلاعات تازه‌ای به‌دست آمد؛ ولی همچنان راز ورودی اصلی نامکشوف باقی ماند تا این‌که از اوایل سال 2023 میلادی، بررسی‌های ژئوفیزیکی نشان داد که غار از آنچه تصور می‌شده بزرگ‌تر است و عمقی حدود 20 متر دارد.

کشف یک غار باستانی مخفی

اکتشافات جدید منجر به پیدا شدن ورودی اصلی غار شده و به‌عقیده دکتر ایوون تافلمایرز این یک موقعیت استثنایی است که باستان شناسان می‌توانند محلی تا این اندازه بکر و دست نخورده را کاوش کنند. مجموعه‌ای که غار در آن واقع شده به پارک عصر یخبندان شهرت یافته و یکی از قدیمی‌ترین غارهای دیگر به نام پترزفلس با قدمت 13 تا 15 هزار ساله در همین حوالی قرار دارد.

به‌گفته دکتر تافلمایرز، مطمئنیم که اینجا در اواخر عصر یخبندان محلی برای سکونت بوده است و امیدواریم که چیزهایی مثل ابزارها یا حتی جواهرات سنگی و بقایای آثار هنری را در اینجا پیدا کنیم. ورودی غار در حال حاضر با لایه‌ای از خاک پوشانده شده و پژوهشگران در حال کاوش و بررسی آن هستند تا بتوانند در یک سال آینده وارد آن شوند. قرار شده تا سال آینده و برای جلوگیری از آسیب رساندن به غار، ورودی آن مسدود بماند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*