نیسان اسکای لاین نیسمو

نیسان اسکای لاین نیسمو، سدان اسپرت 415 اسب بخاری ژاپنی معرفی شد

نیسان اسکای لاین نیسمو – Nissan Skyline Nismo به‌عنوان یک سدان اسپرت ژاپنی با قدرت 415 اسب بخار معرفی شد و در تعداد محدود 100 دستگاه عرضه می‌شود.

شرکت ژاپنی نیسان از سدان اسپورت اسکای لاین نیسمو رونمایی کرد. این سدان اسپرت با پیشرانه 415 اسب بخاری، به‌نظر می‌رسد همان چیزی است که بازار ایالات متحده آمریکا به آن نیاز دارد؛ اما اخبار منتشر شده حاکی از آن است که احتمال عرضه آن در بازار آمریکا وجود ندارد. با وجود گزارش‌های منتشر شده مبنی بر این که نیسان خط تولید سدان‌های خود را در ژاپن تعطیل خواهد کرد، اما این خودروساز ژاپنی با معرفی سدان چهار در جدید اسکای لاین نیسمو، این خط تولید را گسترش داده و به مدل‌های جی تی آر، لیف، زد و Note Aura در سری Nismo اضافه کرده است.

طراحی و مشخصات نیسان اسکای لاین نیسمو

این مدل بر اساس Skyline استاندارد (اینفینیتی Q50 در بازار ایالات متحده) ساخته شده و شباهت زیادی بین آن با نیسان Z Nismo وجود دارد. یکی از این شباهت‌ها، نسخه ارتقا یافته VR30DDTT است. در حالی که نیسان Z Nismo قادر به تولید قدرت 420 اسب بخار و گشتاور 520 نیوتن‌متر بود، پیشرانه Skyline Nismo می‌تواند قدرت 414 اسب بخار و گشتاور 550 نیوتن‌متر را تولید کند. نیروی تولیدی توسط پیشرانه به‌وسیله گیربکس هفت سرعته اتوماتیک فقط به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. با این‌که انتظار می‌رود یک نسخه دنده دستی برای نیسان زد نیسمو عرضه شود، اما ظاهرا اسکای لاین نیسمو فاقد نسخه دارای گیربکس دستی خواهد بود.

نیسان اسکای لاین نیسمو

نیسان اسکای لاین نیسمو در ابتدا فقط در ژاپن و در تعداد محدود هزار دستگاه عرضه می‌شود که 100 دستگاه از آن مربوط به مدل‌های Skyline Nismo Limited می‌شود که بعدا وارد بازار خواهد شد. بهبود عملکرد شامل سیستم تعلیق، تثبیت‌کننده‌ها و سیستم‌های ترمز باعث شده پایداری و کنترل خودرو در حتی در سخت‌ترین شرایط، تضمین شود. چرخ‌های 19 اینچی Enkei از جمله لوازم انحصاری Nismo هستند که با لاستیک‌های عقب پهن‌تر برای ایجاد چسبندگی و ثبات بیشتر، جفت شده‌اند.

نیسان اسکای لاین نیسمو

طراحی بیرونی خودرو دارای عناصر نشان نیسمو است که در سپرهای جلو و عقب و همچنین روکش‌های رکاب‌های جانبی دیده می‌شوند و ایرودنیامیک و پایداری را بهبود می‌بخشند. جلوپنجره نیز برای ارائه جریان هوا و خنک‌کنندگی بهتر، بازطراحی شده است و خطوط قرمز مشخصی در لبه‌های پایین سپر جلو،‌ رکاب‌های جانبی و سپر عقب وجود دارد. نشان‌های GT روی گلگیرهای جلو که ریشه‌های آن را به نسل دوم S5 Skyline بازمی‌گردانند، ظرافت خاصی دارند. این ریشه‌های GT، نشان نمادین GT-R را به‌وجود آوردند که در نهایت منجر به عرضه مدل R35 GT-R شد.

نیسان اسکای لاین نیسمو

برای نیسان اسکای لاین نیسمو، پنج رنگ موجود خواهد بود که از جمله آنها می‌توان به خاکستری منحصربه‌فرد نیسمو، سفید مرواریدی و خاکستری تیره اشاره کرد. فضای داخلی این خودرو بر اساس مدل فعلی 400R به‌همراه تم تیره و صندلی‌های اسپورت Recaro با برند نیسمو و چرم مشکی و قرمز جیر ساخته شده است. عناصر قرمزرنگ در بسیاری از بخش‌های کابین از جمله روکش چرمی فرمان، نشانگر ساعت، کلاستر و سرعت‌سنج نیز دیده می‌شود. حالا که از حرف از سرعت شد بد نیست اشاره کنیم که حداکثر سرعت این سدان اسپرت به 280 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

علاوه بر اسکای لاین نیسمو معمولی، مدل لیمیتد به‌مناسبت 60 سالگی Skyline GT (اولین مدلی که از نشان GT استفاده کرد) نیز عرضه می‌شود. این نسخه در تعداد 100 دستگاه عرضه می‌شود و دارای رینگ‌های فلزی مات، یک نشان منحصربه‌فرد و لیبل تاکومی است. قیمت این خودرو از 55 هزار دلار شروع می‌شود و همانطور که گفتیم در ابتدا قرار است فقط در بازار ژاپن عرضه شود و بعید به‌نظر می‌رسد شاهد عرضه آن در بازار برخی کشورها از جمله ایالات متحده آمریکا باشیم.

گالری عکس های نیسان Skyline Nismo

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*