شاسی بلند آفرودی چری تانسوئو 06 - Chery Tansuo 06

شاسی بلند آفرودی چری Tansuo 06 با قیمت ۹۰۰ میلیون تومان در چین عرضه شد

چری شاسی بلند آفرودی تانسوئو 06 را در چین عرضه کرد. چری Tansuo 06 با طراحی به‌روز و کابین پرامکانات، قیمتی معادل فقط 900 میلیون تومان دارد.

خودروساز مطرح چینی چری در پی معرفی شاسی بلند آفرودی تانسوئو 06 حالا آن را رسماً به پیش‌فروش گذاشته است. تانسوئو 06 محصول متفاوتی از چری است که با طراحی متفاوت مطابق با ترند روز عرضه می‌شود؛ ترندی که بدنه درشت مربعی و طراحی ترکیبی یا اصطلاحاً رترو مشخصه‌های اصلی آن هستند. در ادامه به جزئیات شاسی بلند آفرودی چری Tansuo 06 از جمله طراحی نمای بیرونی، مشخصات فنی و… می‌پردازیم.

عرضه اس یو وی آفرودی جدید چری Tansuo 06 در چین

نمای جلو شاسی بلند آفرودی چری تانسوئو 06 - Chery Tansuo 06

تانسوئو 06 که در بازار جهانی «جیکو جی 7» (Jaecoo J7) نام دارد، در دسته شاسی بلندهای کامپکت با قابلیت‌های آفرودی سبک قرار می‌گیرد. به همین ترتیب، دارای بدنه‌ای با 4538 میلی‌متر طول، 1898 میلی‌متر عرض، 1680 میلی‌متر ارتفاع و 2672 میلی‌متر فاصله بین دو محور است. همچنین ارتفاع کف بدنه این خودرو شاسی بلند نسبت به سطح زمین به 200 میلی‌متر می‌رسد و با زاویه ورود و خروج 21 و 29 میلی‌متری به ترتیب، قابلیت رانندگی آفرود در سطح سبک را دارد.

چری Tansuo 06 طراحی نا آشنایی ندارد و ویژگی‌هایی مثل جلوپنجره بزرگ مستطیلی با نوشته CHERY در مرکز، چراغ‌های جلو باریک، ستون‌های مشکی، چراغ‌های عقب پیوسته و گلگیرها و سپر عقب برجسته در نمای بیرونی آن دیده می‌شوند. همه این المان‌ها دست به دست هم داده‌اند تا این محصول چری، یک شاسی بلند به‌روز با جلوه سرسخت آفرودی شود.

کابین شاسی بلند آفرودی چری تانسوئو 06 - Chery Tansuo 06

داخل کابین این اس یو وی چری چینشی به شکل حرف T با المان‌های متالیک به چشم می‌خورد. وسط داشبورد را یک نمایشگر لمسی 13.2 اینچی عمودی برای سیستم اطلاعات و سرگرمی به خود اختصاص داده است. پشت فرمان یک نمایشگر کوچک‌تر به‌عنوان صفحه آمپر دیجیتال قرار دارد، ولی یک نمایشگر هدآپ هم برای راننده تدارک دیده شده. پردازش در این خودرو بر عهده چیپ اسنپدراگون 8155 گذاشته شده است و سیستم کمک‌راننده پیشرفته سطح 2.5 با 23 قابلیت در اختیار راننده خواهد بود. همچنین فضای صندوق عقب تانسوئو 06 به 1335 میلی‌متر می‌رسد و امکان تا کردن کامل صندلی‌های عقب آن مهیا است.

چری Tansuo 06 جهت تامین نیرو محرکه به یک پیشرانه 1.6 لیتری توربوشارژ با قدرت 195 اسب بخار و گشتاور 290 نیوتن متر متکی خواهد بود. این پیشرانه به‌واسطه یک گیربکس دوکلاچه 7 سرعته، نیرو محرکه را به یک یا هر دو محور بسته به نسخه ارسال می‌کند. مصرف سوخت نسخه تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل هم به ترتیب 6.98 لیتر در هر 100 کیلومتر و 7.48 لیتر در هر 100 کیلومتر برآورد می‌شود. نسخه دو دیفرانسیل حتی حالت‌های مختلف رانندگی مثل گل و لای، برف و شن را پیش رو راننده قرار می‌دهد. چری در آینده نسخه‌ای پلاگین هیبرید از تانسوئو 06 مبتنی بر سیستم C-DM را هم روانه بازار خواهد کرد.

نسخه‌های تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل شاسی بلند آفرودی تانسوئو 06 چری به ترتیب با قیمت 18 هزار دلار و 20 هزار و 200 دلار برای پیش‌فروش قرار گرفته‌اند؛ این یعنی قیمت پایه این اس یو وی کاملاً جدید با طراحی رترو به‌روز، پیشرانه نسبتاً مناسب و کابین مجهز، با نرخ کنونی دلار فقط 900 میلیون تومان است.