بهترین پرینترهای خانگی 2023

بهترین پرینترهای خانگی سال 2023

امروز به معرفی تعدادی از بهترین پرینترهای مناسب برای مصرف خانگی در سال 2023 می‌پردازیم و هریک را به‌طور مختصر معرفی می‌کنیم. لیست امروز، رده‌های قیمتی و عملکردی مختلفی را شامل می‌شود.

در سال‌های اخیر، گسترش سیستم کار از راه دور، نیاز به پرینترها را نیز متحول کرده است. به این ترتیب، در حالی که قبلا پرینترهای خانگی هر از گاهی برای چاپ کردن یک متن یا تصویر به کار می‌رفتند، امروزه استفاده‌های بسیار بیشتری از آن‌ها می‌شود.

خوشبختانه همزمان با افزایش استفاده از پرینترها، توانایی‌ها و قابلیت‌های آن‌ها نیز بالاتر رفته و کیفیت عمومی این دستگاه‌ها در مقایسه با سال‌های گذشته ارتقای قابل توجهی یافته است.

پرینترهای مدرن به‌طور خاص از قابلیت‌های پیچیده و حرفه‌ای ارتباطی برخوردار بوده و سریعتر از همیشه اسناد را چاپ می‌کنند. علاوه بر این، پر کردن کارتریج آن‌ها بسیار ساده‌تر از قبل شده و جوهر مورد نیازشان نیز به‌طور کلی ارزان‌تر از سال‌های قبل است.

در حال حاضر برندهای متفاوتی در دنیا وجود دارند که چاپگرهای خانگی مختلف با سطوح عملکردی و قیمتی گوناگون را در اختیار علاقمندان قرار می‌دهند. با این وجود، در ادامه این متن سعی داریم به معرفی 10 نمونه از بهترین پرینترهای خانگی سال 2023 بپردازیم که برای هر نوع کاربری، از استفاده‌های ساده و پیش پا افتاده هفتگی گرفته تا پرینت مکرر و تیراژ بالای اسناد، مناسب بوده و عملکرد ایده‌آلی دارند.

اگر قصد خرید یک پرینتر برای میز کار خود در منزل یا محیط کار را دارید، تا انتهای این متن با ما همراه باشید.

بهترین پرینترهای خانگی سال 2023

Brother MFC-J4335DW

چاپگر برادر

اگر حجم کاری شما چندان بالا نیست و به دنبال یک چاپگر اقتصادی با عملکرد ایده‌آل می‌گردید، بهتر است به پرینتر Brother MFC-J4335DW توجه ویژه‌ای داشته باشید.

این چاپگر قیمتی 180 دلاری دارد که در مقایسه با برخی مدل‌های پایین رده بازار، کمی گران به نظر می‌رسد. با این وجود هزینه چاپ پایین و مصرف بهینه این پرینتر باعث می‌شود که در دراز مدت، استفاده از آن صرفه اقتصادی فراوانی باشد.

سیستم اسکن این چاپگر با در نظر گرفتن کلاسی قیمتی، عملکرد بسیار سریعی دارد و به‌جز قابلیت اسکن کردن دوطرفه، این پرینتر به سایر قابلیت‌های پریمیوم مدل‌های گران‌تر مجهز است.

با بهره‌گیری از اپلیکیشن اختصاصی Brother، امکان اسکن کردن مستقیم اسناد به گوشی شما وجود خواهد داشت. علاوه بر این، پرینتر Brother MFC-J4335DW قادر است اسناد و تصاویر را به‌صورت مستقیم از سرویس‌های ابری مثل دراپ باکس یا گوگل درایو اسکن کند.

این اپلیکیشن هم برای iOS و هم اندروید در دسترس است و می‌توانید به‌طور رایگان به دانلود آن بپردازید.

برادر توصیه کرده که تعداد صفحات پرینت شده ماهانه در هر ماه بین 250 تا 2000 صفحه باشد. در هر صورت، هزینه تمام شده چاپ اسناد با این پرینتر بسیار پایین‌تر از سایر رقبای هم‌رده خواهد بود.

Epson EcoTank ET-3850

بهترین پرینترهای خانگی 2023

چاپگر بدون کارتریج اکوتانک ET-3850 اپسون با وجود این که قیمت اولیه نسبتا بالای 400 دلاری دارد، اما پایین‌ترین هزینه چاپ را در میان تمامی نمونه‌های بازار ارائه می‌کند.

این چاپگر همه‌کاره به‌طور همزمان از قابلیت اسکن و پرینت برخوردار بوده و گزینه‌ای بسیار مناسب برای افرادی است که به‌طور دائمی به پرینت رنگی باکیفیت نیاز دارند.

عدم نیاز به تعویض کارتریج، برگ برنده فوق‌العاده‌ای برای این پرینتر به شمار می‌رود و جوهر اولیه آن نیز برای چاپ 5200 برگ رنگی و 14000 برگ تک‌رنگ کافی خواهد بود.

همین عدم نیاز به عوض کردن کارتریج باعث می‌شود که علیرغم هزینه اولیه بالاتر، هزینه چاپ با این دستگاه در بلندمدت پایین‌تر از نمونه‌های کارتریجی باشد. به همین جهت، در دراز مدت، احتمالا هزینه بالاتر خرید این دستگاه جبران خواهد شد!

مدل ET-3850 همچنین یکی از سریعترین چاپگرهای بازار هم به شمار می‌رود که به ادعای اپسون، قادر به چاپ 8.5 برگ رنگی و 15.5 برگ تک‌رنگ در هر دقیقه است.

از سوی دیگر، این چاپگر قابلیت پرینت دورو را دارد؛ اما قادر به اسکن کردن محتوای دورو نیست. بنابراین برای اسکن و چاپ نوشته‌های دورو باید از روش‌های دیگر استفاده کنید.

به جز این ایراد جزیی، چاپگر ET-3850 هیچ اشکال خاصی نداشته و یکی از بهترین پرینترهای خانگی سال 2023 به شمار می‌رود.

HP OfficeJet Pro 9015e

پرینتر اچ پی

پرینتر آفیس جت پرو 9015e اچ پی یکی از بهترین چاپگرهای سال 2022 بود و امسال نیز در میان بهترین محصولات دنیا جای می‌گیرد.

این چاپگر گزینه‌ای بسیار مناسب برای کاربری‌های سبک و معمولی خانگی به شمار می‌رود که قادر است در هر دقیقه 22 صفحه تک رنگ را چاپ کند.

علاوه بر این، اپلیکیشن موبایل HP Smart چاپ کردن اسناد و تصاویر از منابع مختلف را به فرآیندی ساده تبدیل کرده و نمایشگر 2.7 اینچی لمسی این پرینتر نیز تعامل با آن را ساده‌تر می‌کند.

مدل 9015e اچ پی قیمتی 290 دلاری دارد که در مقایسه با بسیاری محصولات دیگر این لیست ارزشمند به شمار می‌رود. با این وجود باید در نظر داشته باشید که به دلیل سیاست‌های کمپانی HP که تنها اجازه استفاده از کارتریج‌های رسمی در این محصول را می‌دهد، احتمالا باید قیمت تمام شده چاپ در این دستگاه را بالاتر دانست.

در این میان البته افرادی که این چاپگر را از فروشگاه‌های رسمی خریداری می‌کنند، پس از فعال‌سازی دستگاه می‌توانند تا شش ماه، کارتریج دستگاه خود را به‌طور رایگان تعویض کنند.

اگر به دنبال دستگاهی با توانایی چاپ ارزان قیمت و حجم بالای اسناد می‌گردید، شاید انتخاب چاپگرهای بدون کارتریج برای شما مناسب‌تر باشد. با این حال اگر استفاده شما از پرینتر، سبک یا معمولی است، مدل آفیس جت پرو 9015 ای گزینه‌ای بسیار مناسب برایتان به شمار می‌رود.

Canon PIXMA TR8620a

چاپگر کانن

یکی دیگر از بهترین پرینترهای خانگی سال 2023 نیز مدل پیکسما TR8620a کنون است که شاید سریعترین چاپگر دنیا نباشد، اما این نقص را با چاپ کم‌خرج و باکیفیت عکس جبران می‌کند.

رمز موفقیت این پرینتر، تمرکز روی ارائه بهترین کیفیت تصاویر با کم‌ترین هزینه است. بنابراین اگر قصد دارید تصاویر ثبت شده توسط دوربین قدرتمند خود را با حداکثر کیفیت ممکن چاپ کنید و عجله‌ای هم برای این کار ندارید، بهتر است این پرینتر کنون را در نظر داشته باشید؛ چرا که کمتر چاپگر خانگی در دنیا قادر است از حیث توازن عملکرد و قیمت با آن رقابت کند.

این چاپگر قیمتی 200 دلار دارد که با در نظر گرفتن کیفیت خروجی آن، بسیار مناسب به نظر می‌رسد.

علاوه بر این، استفاده از این چاپگر Canon برای افرادی که آشنایی چندانی با تکنولوژی ندارند نیز کار ساده‌ای‌ست؛ چرا که صفحه نمایش 4.3 اینچی آن از راهنماهایی گام به گام ویدیویی برای نمایش چگونگی کارکرد دستگاه و عملکرد کلی آن بهره‌مند است تا چاپ با آن بسیار ساده باشد و از عهده هرکسی برآید.

این دستگاه همچنین از ورودی اختصاصی کارت حافظه هم بهره می‌برد تا بتوان تصاویر خروجی دوربین‌ها را به‌صورت مستقیم توسط آن چاپ کرد.

همچنین پشتیبانی از اتصال وای فای هم به آن معناست که چاپ کردن اسناد از منابعی مانند دستگاه‌های موبایل یا کامپیوترها نیز به‌راحتی قابل انجام خواهد بود.

Brother MFC-L2750DW XL

بهترین پرینترهای خانگی 2023

چاپگر برادر MFC-L2750DW XL محصولی است که اگر به دنبال یک پرینتر لیزری با حجم و سرعت بسیار بالا باشید، عملکردی بی‌رقیب دارد.

این دستگاه قادر است در هر ماه 15 هزار صفحه سند را چاپ کند و از حیث حجم کار، بسیار بالاتر از هر چاپگر خانگی است که تا کنون دیده‌اید!

همچنین سرعت رسمی چاپ این دستگاه نیز عدد فوق العاده 36 برگ در دقیقه است که البته در صورت چاپ اسناد ترکیبی متن و تصویر، کاهش خواهد یافت.

البته در کنار این قابلیت‌های جذاب، قیمت اولیه پرینتر MFC-L2750DW XL نزدیک به 400 دلار است که برای یک پرینتر خانگی کمی گران به نظر می‌رسد. با این وجود، هزینه پایین‌تر تونر این دستگاه در گذر زمان، قیمت اولیه بالای دستگاه را جبران خواهد کرد.

این دستگاه نیز همانند تمامی چاپگرهای مدرن Brother از اپلیکیشن همراه این کمپانی بهره می‌برد که امکان اسکن و پرینت از یک گوشی هوشمند را به‌سادگی در اختیار کاربران قرار خواهد داد.

علاوه بر این، بر خلاف بسیاری محصولات مشابه، پرینتر MFC-L2750DW XL از قابلیت Duplex Scanner بهره می‌برد و قادر است اسناد دو رو را به‌راحتی اسکن کرده و تکثیر نماید. بد نیست بدانید که سرعت اسکن و پرینت این دستگاه تقریبا برابر است؛ هرچند که اسکن کردن عکس‌ها توسط این پرینتر چندان راحت و سریع نخواهد بود.

شاید خرید این چاپگر گرانقیمت برای استفاده‌های معمولی خانگی کمی غیرضروری به نظر برسد. با این وجود اگر به دنبال یک پرینتر باکیفیت و سریع برای استفاده‌های سنگین اداری می‌گردید، بعید است دستگاهی مثل Brother MFC-L2750DW XL پیدا کنید.

Canon PIXMA G3270

چاپگر کانن جی 3270

پرینتر پیکسما جی 3270 کانن هم گزینه مناسب دیگری برای علاقمندان به چاپگرهای خانگی بدون کارتریج است که قیمت مناسبی داشته و هزینه متوسط چاپ آن نیز نسبتا پایین است.

قیمت این پرینتر حدود 230 دلار است. با این وجود استفاده از محفظه‌های جوهر، نیاز به تعویض کارتریج‌های پرهزینه را کنار زده و هزینه استفاده از این چاپگر را به‌طور قابل ملاحظه‌ای کاهش می‌دهد.

البته همانند مدل اکوتانک ET-3850، این پرینتر کانن هم با حجم اولیه مناسبی از جوهر به دست مشتریان می‌رسد؛ به‌طوری‌که ممکن است تا زمانی طولانی نیازی به شارژ کردن مخزن آن نداشته باشید. به‌طور دقیق، با جوهر اولیه موجود در این چاپگر می‌توان حدود 7700 صفحه رنگی را چاپ کرد.

چاپگرهای کانن معمولا به ارائه کیفیت بسیار خوب چاپ عکس معروف هستند و مدل PIXMA G3270 هم از این قضیه مستثنی نیست. با این وجود، کیفیت چاپ عکس این پرینتر همه‌کاره در مقایسه با مدل‌های تخصصی چاپ عکس کمی ضعیف‌تر است.

این دستگاه همچنین چه در چاپ متون و چه در پرینت عکس‌ها سرعت چاپ بسیار بالایی داشته و بدون شک برای استفاده خانگی و اداری ایده‌آل است.

بعلاوه، این دستگاه از اتصال وای فای پشتیبانی می‌کند. بنابراین چاپ اسناد از هریک از دستگاه‌های هوشمند خانگی بسیار ساده خواهد بود.

با وجود این که پرینترهای بسیاری در بازار وجود دارند که با همین قیمت، کیفیت چاپ عکس بسیار بالایی ارائه می‌کنند، اما هزینه متوسط چاپ عکس با این چاپگر کانن آن را به گزینه‌ای مناسب برای کاربران خانگی تبدیل می‌کند.

Epson EcoTank ET-2760

چاپگر اپسون

مدل اکوتانک ای تی 2760 در حقیقت نمونه بروزشده چاپگر ET-2750 به شمار می‌رود که سال گذشته به یکی از بهترین پرینترهای سال 2022 تبدیل شد.

این مدل در مقایسه با پارسال گران‌تر است؛ اما محفظه‌های آن قابل شارژ خواهند بود. این مساله به معنای هزینه چاپ پایین‌تر بدون افت کیفیت خواهد بود.

از طرف دیگر، ET-2760 همچنین یکی از معدود پرینترهای اپسون است که از الکسای آمازون پشتیبانی می‌کند. به این ترتیب می‌توان بدون نیاز به این که حتی نزدیک به دستگاه بود، فرامین صوتی را از طریق Echo Dot یا سایر دستگاه‌های با قابلیت پشتیبانی الکسا صادر کرد.

این چاپگر با قیمت 327 دلار قابل خرید است و یکی از پرینترهای نسبتا گران خانگی به شمار می‌رود. با این وجود، قیمت آن همچنان پایین‌تر از مدل ET-3850 ارزیابی می‌شود.

البته این مدل در مقایسه با مدل 3850 سرعت چاپ پایین‌تری هم دارد؛ به‌طوری که چاپ ورق‌های تک رنگ و رنگی توسط این پرینتر به ترتیب با سرعت 10.5 و 5 برگ در دقیقه انجام می‌شود.

در عین حال، بسیاری قابلیت‌های مدل پریمیوم‌تر 3850 در این مدل نیز قابل دسترسی هستند.

به‌طور کلی، چاپگر EcoTank ET-2760 اپسون یک دستگاه همه‌کاره با قابلیت‌های گسترده است که همان مسیر موفق سایر محصولات اکوتانک را پیش گرفته و توانسته به یکی از بهترین پرینترهای خانگی سال 2023 دنیا تبدیل شود.

Canon PIXMA MG3620

پرینتر ام جی 3620

برای افرادی که تنها در موقعیت‌های خاصی قصد چاپ کردن عکس‌های باکیفیت یا سایر اسناد رنگی را دارند، هزینه کردن برای خرید یک چاپگر گران‌قیمت پریمیوم چندان منطقی نیست.

این افراد باید در عوض به دنبال دستگاهی باشند که با قیمتی مناسب، تصاویر و اسناد را چاپ کرده و بالانس مناسبی بین عملکرد و هزینه برقرار کند.

گزینه‌های مختلفی برای این دسته کاربران وجود دارد که برخی از آن‌ها حتی قیمتی پایین‌تر از صد دلار داشته و ارزش خرید باورنکردنی دارند. یکی از این محصولات، مدل پیکسما ام جی 3620 کانن است که با قیمت تنها 80 دلار به دست علاقمندان می‌رسد.

کیفیت چاپ این پرینتر برای کلاس قیمتی زیر صد دلار بی‌رقیب است و امکان اسکن کردن رنگی اسناد و اتصال وای فای نیز به ارزش این محصول افزوده‌اند.

البته طبیعتا در ازای این قیمت پایین‌تر، Canon PIXMA MG3620 سرعت اسکن و چاپ نسبتا پایینی داشته و فاقد برخی قابلیت‌های اضافی مدل‌های گرانقیمت‌تر است.

با این وجود بدون شک بسیاری افراد ترجیح می‌دهند یک چاپگر ارزان‌قیمت با نصب و راه‌اندازی ساده در اختیار داشته باشند تا بتوانند تصاویر خود را با کیفیت مناسب و هزینه پایین چاپ کنند. این دسته کاربران معمولا نیازی به قابلیت‌های عجیب و غریب ندارند و محصولی مثل ام جی 3620 را به نمونه‌های گرانقیمت‌تر موجود در بازار ترجیح می‌دهند.

Brother MFC-J4535DW

چاپگر Brother

پرینتر 250 دلاری MFC-J4535DW برادر از همان فرمول آشنای سایر چاپگرهای این کمپانی تبعیت می‌کند و کیفیت چاپ بالا را با سرعت بسیار خوب همراه کرده و پکیجی کارآمد را به علاقمندان هدیه می‌دهد.

این چاپگر همچنین از قابلیت‌های متعدد ارتباطی هم برخوردار است و به‌خوبی می‌تواند با سایر دستگاه‌های هوشمند منزل یا محل کار شما ارتباط برقرار کند.

علاوه بر این، محفظه کاغذ این دستگاه چهارصدتایی است که آن را به گزینه‌ای بسیار مناسب برای کاربری‌های نیازمند حجم چاپ بالا تبدیل می‌کند.

در کنار مزایای مورد اشاره، سرعت چاپ بالای پرینتر Brother MFC-J4535DW دیگر نقطه قوت آن به شمار می‌رود. به‌طور دقیق، این چاپگر قادر است در هر دقیقه 20 برگ را چاپ کند.

علاوه بر این، صفحه نمایش 2.7 اینچی این دستگاه بسیار خلاقانه طراحی شده و نوشته‌های آن به‌سادگی قابل خواندن هستند. این دستگاه همچنین علاوه بر چاپ، قادر به اسکن و کپی کردن اسناد و ارسال فکس هم خواهد بود.

ادغام با الکسا دیگر ویژگی مثبت این چاپگر برادر است. با این وجود برای استفاده از امکانات منحصربفرد الکسا نیازمند برخورداری از دستگاه‌هایی مثل اکو دات خواهید بود.

HP Envy Inspire 7955e

بهترین پرینترهای خانگی 2023

پرینتر اچ پی انوی اینسپایر 7955 ای یکی از بهترین پرینترهای خانگی سال 2023 است که در هیچ‌یک از قابلیت‌های کلیدی سرآمد نیست؛ اما به‌طور کلی یک محصول ارزشمند برای کاربران خانگی و اداری محسوب می‌شود.

قیمت این دستگاه 220 دلار بوده و نصب و راه‌اندازی آن به‌راحتی انجام می‌پذیرد. همچنین در صورتی که در سرویس HP+ ثبت نام کنید، می‌توانید تا شش ماه، جوهر مورد نیاز خود را به‌طور رایگان از اچ پی دریافت کنید.

این چاپگر البته با توجه به کلاسی قیمتی که دارد، از برخی قابلیت‌های پریمیوم مدل‌های گرانقیمت‌تر مثل درگاه کارت حافظه و محفظه کاغذ بزرگ بی‌بهره است. به بیان دقیق، محفظه کاغذ این دستگاه تنها گنجایش قرار دادن 125 برگ کاغذ را دارد.

در عین حال عملکرد کلی این دستگاه در بخش اسکن و چاپ کاملا هم‌تراز با مدل‌های گرانقیمت‌تر اچ پی مثل مدل 9015e است.

البته باید دقت کرد که مثل بسیاری چاپگرهای جدید اچ پی، مدل 7955e هم نیازمند استفاده از کارتریج اصلی HP است که هزینه چاپ آن را به‌طور چشمگیری افزایش می‌دهد. بنابراین در صورتی که قصد خرید یک چاپگر برای استفاده‌های با حجم چاپ بالا را دارید، این مدل اچ پی مناسب شما نیست.

با این وجود، برای استفاده‌های خانگی معمولی، HP Envy Inspire 7955e محصولی ایده‌آل به شمار می‌رود.

همچنین با در نظر گرفتن این که پرینتر 7955e اساسا برای چاپ اسناد طراحی و ساخته شده، کیفیت چاپ تصاویر آن نیز قابل قبول ارزیابی می‌شود. با این وجود بین کیفیت این دستگاه تا چاپگرهای پریمیوم بازار، اختلاف زیادی وجود دارد.

همان‌طور که در ابتدا اشاره شد، پرینتر 7955e اچ پی به‌هیچ وجه محصولی سرآمد از هیچ نظر نیست. با این حال به‌طور کلی نمی‌توان هیچ ایرادی به عملکرد این دستگاه گرفت؛ چرا که با توجه به قیمت پایینش، کاربری بسیار خوبی دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*