خودروهای هیوندای

لیست خودروهای هیوندای که به ایران وارد می‌شوند + مشخصات فنی و عکس

لیست خودروهای هیوندای شامل النترا، کرتا، توسان، اکسنت و i20 برای عرضه در ایران منتشر شد. در ادامه با مشخصات خودروهای وارداتی Hyundai آشنا می‌شویم.

لیست خودروهای هیوندای که قرار است به بازار ایران عرضه شوند، سرانجام مشخص شد. خودروهای هیوندای الانترا، کرتا، توسان، اکسنت و i20 به‌زودی روانه بازار ایران خواهند شد و در همین راستا فرایند دریافت تاییدیه این خودروها برای انجام شماره‌گذاری نیز در حال انجام است. در ادامه با خودروهای وارداتی هیوندای آشنا خواهیم شد.

لیست خودروهای هیوندای برای واردات به ایران

هیوندای النترا – Hyundai Elantra

خودروهای هیوندای

هیوندای النترا قرار است با موتور 1.6 لیتری تنفس طبیعی گاما MPi به بازار ایران راه پیدا کند. این پیشرانه قدرتی برابر با 128 اسب بخار و گشتاور 154 نیوتن‌متر را به‌همراه دارد. قدرت تولید شده از این پیشرانه نیز توسط گیربکس 6 سرعته AT به چرخ‌های جلو انتقال پیدا خواهد کرد.

هیوندای کرتا – hyundai creta

خودروهای هیوندای

هیوندای کرتا با موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی 4 سیلندر به بازار ایران عرضه می‌شود. این پیشرانه می‌تواند قدرتی برابر با 113 اسب بخار و گشتاور 144 نیوتن‌متر را به تولید برساند. یک گیربکس اتوماتیک CVT نیز وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌های جلو را بر عهده دارد. این خودرو به ازای هر 100 کیلومتر حدود 6 لیتر سوخت مصرف می‌کند و ظرف مدت 12 ثانیه نیز از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

هیوندای توسان – hyundai tucson

خودروهای هیوندای

هیوندای توسان قرار است در نسخه پایه و محور محرک جلو به بازار ایران راه پیدا کند. این شاسی بلند از یک موتور 2 لیتری تنفس طبیعی بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با 164 اسب بخار و گشتاور 205 نیوتن‌متر را به تولید برساند. قدرت تولید شده از این پیشرانه نیز توسط گیربکس 6 سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود. این خودرو به ازای هر 100 کیلومتر حدود 8.1 لیتر سوخت مصرف می‌کند.

هیوندای اکسنت – Hyundai Accent

Hyundai Accent

هیوندای اکسنت 2023 به یک موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی 4 سیلندر مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با 113 اسب بخار و گشتاور 144 نیوتن‌متر را به تولید برساند. قدرت تولید شده از این پیشرانه نیز توسط گیربکس اتوماتیک IVT به‌عنوان نسخه پیشرفته‌تر گیربکس CVT به چرخ‌های جلو می‌رسد.

هیوندای آی 20 – hyundai i20

hyundai i20

هیوندای i20 از یک موتور 1 لیتری توربوشارژ بهره می‌برد که می‌تواند در دو نسخه، قدرتی برابر با 99 یا 188 اسب بخار را به تولید برساند. این پیشرانه به یک موتور برقی 48 واتی نیز مجهز شده که آن را در ردیف خودروهای هیبریدی خفیف قرار می‌دهد. قدرت تولید شده از این پیشرانه نیز توسط گیربکس 7 سرعته دو کلاچه به چرخ‌های منتقل می‌شود.