زنوو آرورا

زنوو آرورا، هیولای 1850 اسب بخاری جدید دنیای سوپر اسپرت‌ها معرفی شد

شرکت دانمارکی زنوو به‌تازگی از هیولای 1850 اسب بخاری خود با نام زنوو آرورا رونمایی کرده است. مشخصات فنی این سوپر اسپرت را در ادامه بخوانید.

عاشقان دنیای خودروهای لوکس و سوپر اسپرت همواره به‌دنبال اخبار رونمایی و تولید بهترین نمونه‌های جهانی هستند و اگرچه ممکن است دستشان هیچ‌وقت به آن ماشین‌ها نرسد، اما خواندن مشخصات فنی و قابلیت‌های آنها در کنار تماشای ویدیوهایشان می‌تواند ایشان را به‌وجد بیاورد.

زنوو آرورا به زودی رونمایی می‌شود

زنوو آرورا

گروه خودروسازی زنوو که یک شرکت دانمارکی موفق است، بالاخره پس از فراز و نشیب‌های فراوان، از محصول سوپر اسپرت آرورا رونمایی کرد. هایپرکار جدید این کمپانی مجهز به پیشرانه‌ای 12 سیلندر شده و می‌تواند حدود 1850 اسب بخار قدرت تولید کند. این ابرخودرو که در هفته خودرویی مونترو به نمایش عمومی درآمده در دو نسخه گرند تورینگ Tur و پیست‌محور Agil تولید خواهد شد.

ناگفته نماند که تیراژ کلی زنوو آرورا 100 دستگاه است که نیمی برای مدل گرند تورینگ و نیم دیگر برای مدل پیست محور تولید خواهد شد. تولیدکنندگان این خودروی دیوانه‌وار اعلام کرده‌اند که قرار است از سال 2026 آرورا روی خط تولید برود و با قیمت 2.83 میلیون دلاری مهمان پیست‌ها و مسابقات شود.

زنوو آرورا

دو نسخه مذکور زیر کاپوت خود مجهز به پیشرانه‌ای 12 سیلندری با حجم 6.6 لیتری شده‌اند که از نوع کوادتوربو است. این موتور قدرتمند را شرکت سرآمد ماله پاورترین ساخته و گفته می‌شود به‌تنهایی قادر است حدود 1250 اسب بخار قدرت تولید کند. مدل پیست محور آگیل همچنین دیفرانسیل عقب خواهد بود و علاوه بر این پیشرانه یک موتور الکتریکی قدرتمند نیز دارد. بنابراین این دو پیشرانه با یکدیگر مجموعاً 1450 اسب بخار قدرت و گشتاور 1400 نیوتن‌متر را تولید خواهند کرد.

شتاب صفر تا صد آرورا تقریباً 2.5 ثانیه است و در 4.6 ثانیه به سرعت 201 کیلومتر بر ساعت خواهد رسید. آرورا در مدل پیست محور Agil قادر است تا حداکثر سرعت 365 کیلومتر بر ساعت برسد. تا اینجا با مشخصات مدل پیست محور زنوو آرورا آشنا شدیم و اما در ادامه به بیان مشخصات فنی گرند تورینگ Tur خواهیم پرداخت که خودرویی چهار چرخ محرک است.

زنوو آرورا

مدل فوق مجهز به دو پیشرانه برقی است که هر دو در محور جلو تعبیه شده‌اند. این دو موتور الکتریکی می‌توانند جمعاً 1850 اسب بخار قدرت و 1700 نیوتن‌متر گشتاور تولید کنند. آرورا گرند تورینگ می‌تواند تنها در عرض 2.3 ثانیه از سکون مطلق به شتاب 100 کیلومتر بر ساعتی برسد و نهایت سرعتی که می‌توان از آن انتظار داشت، 451 کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

برای مدل آگیل می‌توان پیشرانه‌های دیگری نیز سفارش داد، ولی همان موتوری که در حال حاضر برای این سوپرکار در نظر گرفته شده درون سوز است و انرژی محرکه را از طریق یک گیربکس 7 سرعته به محور جلو منتقل می‌کند. جعبه دندی مجهز به موتوری الکتریکی است که هنگام انتخاب دنده عقب فعال می‌شود و به‌جای استارتر ایفای نقش خواهد کرد. البته دو نسخه آرورا دارای تنظیمات و ساختار متفاوتی برای تعویض دنده هستند.

زنوو آرورا

شرکت زنوو در خصوص مشخصات باتری دو مدل خودروی سوپر اسپرت خود صحبتی نکرده، ولی گفته شده وزن آرورا آگیل زیر 1300 کیلوگرم است. همچنین وزن مدل گرند تورینگ به‌علت برخورداری از دو پیشرانه برقی در محور جلو بیشتر است و به 1450 کیلوگرم می‌رسد. در مدل آگیل بال بزرگی در انتهای ماشین طراحی شده و در این‌باره کریستین برندت به عنوان طراح زنوو گفته:

شاسی و قطعات آرورا یک اثر هنری هستند و ما تصمیمی بسیار متفاوت گرفتیم؛ زیرا نمی‌خواستیم این عناصر زیر یک طراحی یکپارچه پنهان شوند.

زنوو آرورا

طراحی زنوو آرورا به‌گونه‌ای است که نزدیک به 70 درصد از مونوکوک کربن آن بدون پوشش است که از جمله آنها می‌توان به ساب فریم‌های جلو و عقب اشاره کرد. علاوه بر این‌ها پوشش لخت خودرو باعث شده تا تعلیق پوشراد جلو و دوبل جناغی عقب دیده شوند. خودروساز دانمارکی زنوو به داخل کابین محصول جدید خود اشاره‌ای نکرده، ولی در تصاویر می‌توان تا حدودی بخشی از تجهیزات داخل کابین را مشاهده کرد.

از جمله امکانات داخل کابین با توجه به تصاویر موجود می‌توان به یک نمایشگر کوچک در سمت چپ، سرعت‌سنج بزرگ در مرکز و نشانگرهای سوخت و باتری در سمت راست اشاره کرد. در آینده‌ای نزدیک مطالب و جزئیات بیشتری درباره زنوو آرورا منتشر خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*