هیوندای استارگیزر X

هیوندای استارگیزر X ، مینی ون عجیب و غریب جدید کره‌ای معرفی شد

هیوندای استارگیزر X در قالب یک مینی ون کره‌ای با استایل مشابه کراس اوورها معرفی شد. در ادامه با مشخصات و امکانات Hyundai Stargazer X آشنا می‌شویم.

هیوندای سال قبل استارگیزر را در قالب یک مینی ون سه ردیفه اقتصادی معرفی و به بازارهای کشورهای شرق آسیا نظیر تایلند، ویتنام و اندونزی عرضه کرد. این خودروساز کره ای اکنون از نسخه جدید این ون با نام استارگیزر X پرده‌برداری کرده که در ساخت آن از کراس اوورها الهام گرفته شده است. در ادامه با مشخصات و امکانات هیوندای استارگیزر X که برای رقابت با میتسوبیشی اکسپندر کراس طراحی شده، آشنا می‌شویم.

معرفی هیوندای استارگیزر X

بخش طراحی

هیوندای استارگیزر X

هیوندای استارگیزر X از همان سبک طراحی نسخه معمولی خود از جمله نوار LED جلو که عرض خودرو را طی کرده بهره می‌برد، اما اکنون طراحان با استفاده از عناصر طراحی کراس اوورها نمای جدیدی را در این مینی ون سه ردیف ایجاد کردند. در نمای جلو این خود جلوپنجره پهن به همراه تریم کروکی و تریم مشکلی به چشم می‌خورد که با چراغ‌های جلو ترکیب شدند.

هیوندای استارگیزر X

از سایر جزئیات طراحی این خودرو می‌توان به سپر جدید با صفحه محافظ و پلاستیک رنگ نشده، اسپویلر روی سقف، ریل‌های سقفی، رینگ‌های 17 اینچی دو رنگ، روکش‌های پلاستیکی در دهانه گلگیرها و روی رکاب‌ها اشاره کرد.

هیوندای استارگیزر X

طول هیوندای استارگیزر X حدود 4495 میلی‌متر، عرض آن 1815 میلی‌متر و ارتفاع آن نیز 1710 میلی‌متر اعلام شده است. ضمن این‌که فاصله آن تا زمین با 15 میلی‌متر افزایش نسبت به نسخه معمولی به 200 میلی‌متر رسیده است.

هیوندای استارگیزر X

طراحان با افزایش فاصله این خودرو از زمین و استفاده از روکش‌های پلاستیکی محافظ توانستند توانایی‌های رانندگی آفرود این خودرو را افزایش دهند. البته از این خودرو برای رانندگی آفرودی نباید انتظار زیادی داشت؛ چرا که این خودرو کماکان در نسخه دیفرانسیل جلو روانه بازار می‌شود.

مشخصات فنی

Hyundai Stargazer X

هیوندای استارگیزر X از لحاظ فنی کاملا مشابه نسخه قبلی است. در واقع این مینی ون سه ردیف کره‌ای به یک موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی 4 سیلندر مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با 115 اسب بخار و گشتاور 144 نیوتن‌متر را به تولید برساند. قدرت تولید شده از این پیشرانه نیز توسط گیربکس 6 سرعته دستی یا اتوماتیک CVT (بسته به انتخاب مشتریان) به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

Hyundai Stargazer X

هیوندای استارگیزر X در دو نسخه 6 یا 7 نفره عرضه می‌شود و مشتریان نیز می‌توانند برای آن صندلی‌های کاپیتانی ردیف دوم را سفارش دهند. از ویژگی‌های طراحی داخلی این مینی ون می‌توان به صندلی‌های چرم مصنوعی با دوخت قرمز رنگ، سیستم‌های کمک‌راننده، سیستم صوتی Bose، نورپردازی داخلی، نمایشگر 4.2 اینچی در صفحه‌آمپر و نمایشگر اطلاعاتی سرگرمی 8 اینچی اشاره کرد.

Hyundai Stargazer X

ظرفیت صندوق بار این خودرو در حالت استاندارد 200 لیتر اعلام شده، اما مالکان با خواباندن صندلی‌های ردیف سوم می‌توانند این ظرفیت را به 585 لیتر افزایش دهند. در حال حاضر مشتریان در کشور اندونزی می‌توانند این مینی ون کره ای را با قیمت 22 هزار و 160 دلار در مدل پایه خریداری کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*