سدان برقی چری اکسید استرا ES

چری اکسید استرا ES معرفی شد؛ سدان تمام الکتریکی با خروجی 473 اسب بخاری

چری خودرو الکتریکی اکسید استرا ES را معرفی کرد. سدان برقی Exeed Sterra ES شعاع حرکتی 720 کیلومتری و قدرت 473 اسب بخاری را به‌همراه دارد.

خودرو الکتریکی چری اکسید استرا ES که پیش از این تصاویر و اطلاعاتی از آن به بیرون درز پیدا کرده بود، به‌صورت رسمی به بازار چین معرفی شد. اکسید، برند بالارده خودروساز چینی چری تا چند هفته دیگر پیش‌فروش این سدان را آغاز می‌کند و در نهایت آن را در سه‌ماهه چهارم سال جاری میلادی (شهریور تا دی) عرضه خواهد کرد.

جزئیات خودرو الکتریکی چری اکسید استرا ES

نمای جلو سدان برقی چری اکسید استرا ES

استرا ES اولین محصول توسعه یافته بر پایه E0X است که با 4945 میلی‌متر طول، 1978 میلی‌متر عرض، 1480 میلی‌متر ارتفاع و 3000 میلی‌متر فاصله محوری، به‌عنوان یک سدان سایز متوسط تا بزرگ شناخته می‌شود. چری این سدان را با 4 پیشرانه مختلف عرضه می‌کند که در ادامه آن‌ها را لیست کرده‌ایم.

  • یک موتور 308 اسب بخاری با باتری لیتیم آهن منگنز فسفات ساخته شرکت CATL
  • یک موتور 248 اسب بخاری با باتری بلید شرکت بی وای دی
  • یک موتور 308 اسب بخاری با باتری لیتیم آهن فسفات CATL
  • یک موتور 164 اسب بخاری و یک موتور 308 اسب بخاری با باتری لیتیمی سه‌بخشی CATL به‌علاوه باتری‌های لیتیم آهن منگنز فسفات

نمای کناری سدان برقی چری اکسید استرا ES

این پیشرانه‌ها با هر دو سیستم تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل در دسترس قرار می‌گیرند تا راننده بتواند با توجه به تجربه رانندگی مد نظر خود، چیدمان پیشرانه را انتخاب کند. این خودرو لوکسید برای شارژ باتری هم از فست شارژ 800 ولتی پشتیبانی می‌کند که به‌واسطه آن، می‌تواند ظرف تنها 5 دقیقه انرژی مورد نیاز برای طی کردن مسافت 150 کیلومتر را تامین کند. شعاع حرکتی این محصول چری به 720 کیلومتر می‌رسد، در حالی که مصرف انرژی آن 11.7 کیلووات ساعت در هر 100 کیلومتر برآورد شده است.

وسط داشبورد سدان الکتریکی چری اکسید استرا ES نمایشگر لمسی 16 اینچی برای سیستم اطلاعات و سرگرمی به‌شکل جدا از داشبورد یا «شناور» قرار دارد و آن طرف‌ پشت فرمان دو پر چرمی، صفحه آمپر تمام دیجیتال 12.3 اینچی پیدا می‌شود. سیستم عامل HarmonyOS غول فناوری چینی هواوی پایه و اساس نرم‌افزاری این سدان تمام برقی است. نمایشگر هدآپ با فناوری واقعیت افزوده، شارژ بی‌سیم گوشی‌های هوشمند، سیستم صوتی «بوز» (Bose) و چرم ناپا برای صندلی‌ها برخی دیگر از ویژگی‌های فضای داخلی‌اند.

استرا ای اس همچنین اولین خودروی مجهز به سیستم LION AI چری خواهد بود که قابلیت‌های متفاوتی نظیر تشخیص چهره، کنترل صوتی، مسیریابی با واقعیت افزوده، سیستم‌های کمک‌راننده پیشرفته، خانه هوشمند و خدمات اینترنتی را در بر می‌گیرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*