ارتباط ماهواره ای پیام رسان Google Messages

ارتباط ماهواره ای به پیام رسان Google Messages می‌آید

به‌زودی ارتباط ماهواره ای به پیام رسان Google Messages افزوده خواهد شد. تماس ماهواره‌ای، یکی از ویژگی‌های جدید اندروید 14 خواهد بود.

گوشی‌های خانواده آیفون 14، تنها گوشی‌های موجود در بازار هستند که از اتصال ماهواره‌ای پشتیبانی می‌کنند؛ اما اکنون گوگل به‌دنبال کار روی ارائه چنین ظرفیت‌هایی با اندروید 14 خودش است. غول آمریکایی دنیای تکنولوژی به‌تازگی مشغول کار روی عناصر رابط کاربری مکالمه بر بستر ماهواره در اپلیکیشن پیام رسان گوگل مسیجز مشاهده شده است. البته گوگل این ویژگی را به‌صورت انحصاری فقط برای اپلیکیشن خودش توسعه خواهد بخشید.

بیشتر بخوانید:

آیا اندروید 14 برای ارتباط ماهواره ای گوشی ها آماده است؟

یکی از کاربران شبکه اجتماعی X (توییتر سابق) به‌نام Neil Rahmouni، نخستین کسی است که تصاویری از ارتباط ماهواره ای در پیام رسان Google Messages را کشف کرده، اما می‌گوید که این ویژگی هنوز خارج از دسترس کاربران است. بدین ترتیب، پیام‌رسان گوگل تنها اپلیکیشن اندرویدی موجود است که روی پشتیبانی از اتصال ماهواره‌ای کار می‌کند.

ارتباط ماهواره ای پیام رسان Google Messages

البته این روش قرار نیست جایگزین ارتباط بر بستر سیم کارت شود. در واقع می‌تواند چیزی شبیه به قابلیت پیام اضطراری آیفون 14 باشد که بر اساس گزارش‌های مختلفی به نجات جان بسیاری از مردم کمک کرده است.

وقتی پشتیبانی از اتصال ماهواره‌ای به پلتفرم اندروید بیاید، شما می‌توانید از اپلیکیشن پیام‌رسان گوگل برای ارسال پیام‌های اضطراری بر بستر ارتباط ماهواره‌ای استفاده کنید. هنوز مشخص نیست که آیا گوگل فقط از همین پیام‌رسان برای ارتباطات ماهواره‌ای استفاده می‌کند یا آنکه اپلیکیشن جداگانه‌ای را هم توسعه خواهد داد. و اینکه ما نمی‌دانیم آیا گوگل API این اتصال را در اختیار عموم توسعه‌دهندگان نیز قرار خواهد داد تا بتوانیم شاهد حضور چنین ویژگی در دیگر پیام‌رسان‌ها نیز باشیم یا خیر.

فراموش نکنید که فقط اندروید 14 برای استفاده از چنین قابلیتی کافی نیست. ابتدا سخت افزار گوشی شما باید از ارتباط بر بستر ماهواره پشتیبانی کند که در حال حاضر بسیاری از گوشی‌های بازار فاقد آن هستند. علاوه بر این، فعلا در برخی از کشورها مثل ایران، اینترنت ماهواره ای به عراق می‌آید، ما هنوز درگیر فیلترینگ هستیم.