استراتژی زیست محیطی

گزارش پایداری 2023 سامسونگ از رشد و توسعه استراتژی زیست محیطی این شرکت حکایت دارد

گزارش پایداری 2023 شرکت سامسونگ نشان می‌دهد استراتژی زیست محیطی این شرکت در مسیر رشد و توسعه قرار دارد. در ادامه با اقدامات سامسونگ در حوزه حفظ محیط زیست آشنا می‌شویم.

شرکت سامسونگ آمارها و عملکردهای خود در حوزه حفظ محیط زیست و توسعه پایدار مربوط به سال گذشته را در قالب گزارش پایداری 2023 منتشر کرد. این گزارش نشان می‌دهد شرکت سامسونگ طی سال 2022 موفق شده در حوزه کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر، بازیافت و استفاده مجدد از آب به رشد چشمگیری دست پیدا کند.

رشد و توسعه استراتژی زیست محیطی سامسونگ

استراتژی جدید زیست محیطی سامسونگ در سپتامبر سال 2022 توسط این غول فناوری معرفی شد که طبق آن سامسونگ اقداماتی را برای توسعه فناوری جذب کربن، افزایش استفاده مجدد از آب، به صفر رساندن انتشار کربن در تولید محصولات، استفاده بیشتر از انرژی‌های تجدیدپذیر و سرمایه‌گذاری و پژوهش در فناوری‌های جدید برای توسعه محصولات با انرژی کارآمد را در دستور کار خود قرار داد.

از اصلی‌ترین بخش‌های استراتژی جدید زیست محیطی سامسونگ می‌توان به صفر رساندن کربن در تمام فعالیت‌های بخش محصولات تا سال 2030 و در بخش نیمه‌هادی‌ها تا سال 2050 اشاره کرد. همچنین استراتژی جدید زیست محیطی سامسونگ شامل تلاش‌ها برای کمک به اقدامات زیست محیطی و اقتصاد چرخشی می‌شود که سامسونگ در عرضه جدیدترین محصولات خود و بسته‌بندی آنها از همین استراتژی استفاده کرده است.

استراتژی زیست محیطی

سامسونگ در سال 2022 توانست برنامه‌هایی که برای استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر طراحی کرده را در کشورهای برزیل، ویتنام و هند تکمیل کند. سامسونگ این اقدامات را برای حرکت به سوی استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در بخش تجربه محصول و تمام سایت‌های عملیاتی خود در خارج از کره جنوبی تا سال 2027 به انجام رسانده است.

پیوستن به RE100 به‌عنوان یکی دیگر از اقدامات سامسونگ در حوزه پایداری زمین در سال 2022 محسوب می‌شود؛ RE100 یک ابتکار جهانی بوده که برای به 100 رساندن انرژی‌های تجدیدپذیر تلاش می‌کند. در همین راستا سامسونگ متعهد شده است تا نیازهای برق تمام بازارهای بین‌المللی فعال در خارج از کره را به‌مدت 5 سال با انرژی‌های تجدیدپذیر تامین کند.

یکی دیگر از اقدامات سامسونگ، افزایش میزان رزین بازیافتی مورد استفاده در قطعات پلاستیکی است. آمارهای مربوط به سال 2022 نشان می‌دهند سامسونگ میزان استفاده از رزین بازیافتی را به بیش از 98 هزار تن رسانده که نسبت به سال قبل آن از رشد 200 درصدی حکایت دارد. یکی دیگر از برنامه‌های سامسونگ به 100 درصد رساندن میزان استفاده از این مواد در قطعات پلاستیکی تا سال 2050 است.

تاسیس سیستم‌های کاتالیزوری احیاکننده (RCS) یکی دیگر از اقدامات بخش راهکار محصول سامسونگ در سال 2022 بود که به‌کمک آن زیرساخت‌های سامسونگ برای تصفیه موثرتر گازهای فرآیندی و کاهش گازهای گلخانه‌ای (GHG) گسترش پیدا کرد. در همین راستا آمارها از رشد حدود 60 درصدی سامسونگ در این بخش حکایت دارند.

از دیگر نقاط مهم استراتژی زیست محیطی جدید سامسونگ می‌توان به برنامه این شرکت برای به حداکثر رساندن میزان بهره‌وری منابع آبی اشاره کرد. در واقع سامسونگ می‌خواهد با بهبود سیستم تصفیه آب خود، میزان استفاده مجدد از آب را افزایش دهد؛ سامسونگ با اجرای این برنامه قصد دارد تا سال 2030 معادل آب مصرفی خود را از طریق پروژه‌های احیای آب نظیر بهبود کیفیت و احیای آب‌های جاری، تامین کند.

کارخانه هواسونگ (Hwaseong Campus) در کشور کره جنوبی که یک شرکت فعال در حوزه تولید محصولات پیشرفته نیمه‌هادی سامسونگ است، توانست در ابتدای سال 2023 بالاترین رتبه گواهینامه AWS را دریافت کند؛ گواهینامه AWS یا ائتلاف برای مدیریت آب به‌عنوان یک چهارچوب جهانی برای نظارت و مدیریت مصرف آب محسوب می‌شود.

سامسونگ به‌عنوان اولین شرکتی شناخته می‌شود که توانسته مجموعه‌ای از گواهی‌های جهانی را برای توانایی‌های خود در حوزه مدیریت مصارف آبی دریافت کند. ضمن این‌که برای نخستین بار یک شرکت کره‌ای سطح پلاتینیوم این گواهی که بالاترین سطح آن است را دریافت کند.

طبق آمارها، میزان استفاده مجدد از آب در زیرمجموعه‌های شرکت سامسونگ در سال 2022 به‌میزان 29 درصد نسبت به سال قبل افزایش پیدا کرده و به بیش از 116 میلیون تن رسیده است.

استراتژی زیست محیطی

در فوریه سال 2023 نیز این غول فناوری کره‌ای وب‌سایت حوزه فناوری پایداری خود که یک پلتفرم جامع برای ارائه اطلاعات دقیق در خصوص فعالیت‌های مربوط به توسعه پایدار این شرکت محسوب می‌شود را راه‌اندازی کرد.

کاربران می‌توانند با مراجعه به این وب‌سایت به اطلاعات زیادی در بخش‌های مختلف نظیر استراتژی و اهداف، اقدامات در حال انجام و پیشرفت‌های انجام شده، محصولات سازگار با محیط زیست، سیاست‌ها، داده‌های کمی عملکرد، اخبار و رویدادهای برجسته و همچنین تقدیرنامه‌ها و جوایز این شرکت دسترسی پیدا کنند. همچنین کاربران با مراجعه به این آدرس می‌توانند متن کامل گزارش پایداری 2023 شرکت سامسونگ را مطالعه کنند.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*