ویژگی های iOS 17

خبر بد برای کاربران آیفون: این ویژگی‌های مهم در نسخه اول iOS 17 نیست

از قابلیت AirDrop گرفته تا NameDrop، در این مقاله با 5 مورد از مورد انتظارترین ویژگی های iOS 17 که در زمان راه‌اندازی نسخه اولیه آن‌ها را دریافت نخواهید کرد آشنا شوید.

اگر نسخه‌های بتای عمومی نمونه‌های دقیقی از نسخه‌ی اول باشند، ویژگی‌های جدید در آی او اس ۱۷ از بهترین‌ قابلیت‌های آیفون به‌شمار خواهند رفت. غول فناوری اپل در ۵ ژوئن سال جاری نسخه جدید سیستم عامل آیفون یعنی iOS 17 را معرفی کرد. این نسخه جدید با ویژگی‌های خارق‌العاده خود تجربه ارتباطات را در تلفن، فیس تایم و پیام‌ها تا حد چشم‌گیری ارتقا خواهد داد.

جدا از باگ‌های مشاهده شده، نسخه بتای عمومی iOS 17 واکنش خوبی از سوی آزمایش‌کنندگان دریافت کرده است و ویژگی های جدیدی مانند حالت StandBy، پوسترهای تماس و NameDrop همگی مورد تحسین منتقدان و طرفداران قرار گرفته‌اند.

دسترسی به به‌روزرسانی نهایی این نسخه از iOS تا پاییز امسال برای کاربران آیفون و آیپد ممکن خواهد بود که به لطف ویژگی های iOS 17 تجربه متفاوتی را برای صاحبان آیفون به ارمغان می‌آورد. در حالی که مدت کمی تا عرضه رسمی iOS 17 فاصله داریم، برخی ویژگی‌ها هنوز باید به نسخه‌های بتا عمومی اضافه شوند. البته این ویژگی‌ها بلافاصله به نسخه اول نمی‌رسند.

ویژگی‌هایی همچون Check In در برنامه Messages، قابلیت Live Voicemail، قابلیت StandBy View، دریافت پیام‌های صوتی و تصویری در FaceTime و فراهم شدن امکان اشتراک گذاری آسان‌ با ویژگی‌های AirDrop و NameDrop از جمله قابلیت‌هایی هستند که گزارش‌های قابل اطمینانی در مورد وجودشان در نسخه iOS 17 وجود دارد. اما متاسفانه برخی از ویژگی‌ها در نسخه اول این سیستم عامل جدید نخواهند بود.

ما در این مقاله به بررسی 5 مورد از ویژگی های iOS 17 که کاربران آیفون فعلا امکان برخورداری از آنها را در نسخه اول دریافت نخواهند کرد می‌پردازیم.

کدام ویژگی های iOS 17 در زمان راه‌اندازی در دسترس نخواهند بود؟

ویژگی های iOS 17 که در نسخه اول نیستند

چندین ویژگی iOS 17 وجود دارد که اپل در رویداد WWDC 2023 که در ماه ژوئن برگزار شد به نمایش گذاشت. طبق وب‌سایت رسمی اپل، این ویژگی‌ها بخشی قطعی از سیستم عامل iOS 17 هستند، اما تا اواخر سال جاری در دسترس نخواهند بود. در زیر پنج ویژگی برتر iOS 17 وجود دارد که در زمان راه‌اندازی در دسترس نخواهند بود.

1. قابلیت AirDrop از طریق اینترنت

ویژگی های iOS 17 - ایردراپ از طریق اینترنت

احتمالا نام قابلیت ایردراپ (AirDrop) را شنیده باشید؛ ایردراپ به کاربران اجازه می‌دهد به‌طور مستقیم و بدون نیاز به دخالت هیچ اپلیکیشن جانبی بین دو دستگاه هوشمند اپل اطلاعات را رد و بدل کند. آیفون‌ها و آیپدهای اپل تحت شرایط خاصی قادر به استفاده از این قابلیت هستند.

اپل با آپدیت این ویژگی و امکان ایردراپ از طریق اینترنت چندین قابلیت جدید را به اشتراک‌گذاری AirDrop اضافه کرده که NameDrop یکی از بهترین‌ آنهاست. در حالی که NameDrop و سایر ویژگی‌ها مانند SharePlay (که وقتی دو آیفون به یکدیگر نزدیک می‌شوند فعال می‌شود) برای آزمایش‌کنندگان بتا به خوبی کار می‌کنند، اما این ویژگی در زمان راه‌اندازی iOS 17 در دسترس نخواهد بود.

هنگام استفاده از AirDrop برای انتقال فایل‌ها، کاربران باید مطمئن شوند که تلفن‌هایشان نزدیک است. این معمولاً مشکلی ایجاد نمی‌کند، زیرا انتقال چند تصویر یا ویدئو مدت زمان کمی طول می‌کشد. با این حال، اگر نیاز به ارسال چندین فایل ویدیویی دارید، ممکن است انتقال آنها کمی طول بکشد و باید تمام مدت در کنار گیرنده باشید.

برای حل این مشکل، اپل AirDrop از طریق اینترنت را معرفی کرد که به کاربران اجازه می‌دهد انتقال AirDrop را آغاز کرده و راه خود را از هم جدا کنند. انتقال از طریق اینترنت ادامه خواهد یافت، مشروط بر اینکه گیرنده و فرستنده هر دو از نسخه جدید iOS 17 استفاده کنند و به iCloud وارد شده باشند.

2. برنامه جدید Journal

ویژگی های iOS 17 - برنامه ژورنال

یکی از ویژگی‌های مورد انتظار iOS 17 برنامه Journal بود که توسط اپل در WWDC به نمایش گذاشته شد. برنامه اختصاصی ژورنال به کاربران این امکان را می‌دهد تا با ثبت فعالیت‌های روزانه، نقاط عطف زندگی و موارد دیگر، وضعیت سلامت روانی خود را پیگیری کنند.

این اعلان‌ها می‌توانند بر اساس عکس‌ها، مکان‌ها یا تمرین‌ها باشند. علاوه بر قابلیت ژورنال نویسی روزمره، این برنامه براساس فعالیت‌ها به شما پیشنهادات هوشمندانه‌ای می‌دهد. برنامه Journal از فناوری یادگیری ماشینی آیفون استفاده می‌کند تا بتواند پیشنهادهای خاصی را برای الهام‌بخشیدن به مطالبی که کاربران قصد ثبت آنها را دارند، ارائه کند. اپل همچنین APIهایی را برای توسعه‌دهندگان برنامه‌های شخص ثالث منتشر کرده است تا درخواست‌های ژورنال را در برنامه‌های خود ادغام کنند.

برنامه Journal با استفاده از Face ID و رمزگذاری سراسری هنگام همگام سازی با iCloud از امنیت حریم خصوصی کاربران اطمینان حاصل می‌کند. با این حال، اپل اعلام کرده است که اپلیکیشن Journal تنها در اواخر سال جاری برای iOS 17 عرضه خواهد شد و کاربران باید تا آن زمان برای استفاده از این قابلیت جدید منتظر بمانند.

بیشتر بخوانید:

آیفون استند‌بای (iPhone StandBy) قابلیت جدید iOS 17 چیست و چگونه کار می‌کند؟

3. قابلیت AirPlay در هتل‌ها

ویژگی های iOS 17 - ایرپلی

اپل ویژگی جدیدی به نام AirPlay را در هتل‌ها برای نسخه iOS 17 معرفی کرده است. AirPlay نسخه Screencast اپل است که می‌تواند برای پخش فیلم، موسیقی و عکس از آیفون به تلویزیون هوشمند اتاق هتل شما استفاده شود.

این قابلیت مخصوص گوشی‌های آیفون است و در چند سال اخیر توجه کاربران بسیاری را به خود جلب کرده است. محبوبیت این قابلیت سبب شده برخی افراد قبل از خرید تلویزیون، از وجود این آپشن اطمینان حاصل کنند. این قابلیت برای اولین بار در سال ۲۰۰۴ معرفی شد و اگر می‌خواستید از این فناوری استفاده کنید، حتما باید یک apple tv تهیه می‌کردید. اما در حال حاضر این محدودیت رفع شده است.

با این حال، اکثر هتل‌ها شبکه‌های همتا به همتا را برای امنیت غیرفعال کرده‌اند که باعث ایجاد مشکلاتی برای AirPlay می‌شود. اپل برای فعال کردن قابلیت AirPlay، با هتل‌های پیشرو و LG همکاری کرده است. بنابراین تلویزیون‌های هوشمند هتل‌ها با نسخه جدید از AirPlay پشتیبانی می‌کنند و تنها کاری که مهمان باید انجام دهد این است که یک QR را روی تلویزیون اسکن کند تا AirP را مجاز و راه‌اندازی کند.

4. لیست‌های پخش مشترک در Apple Music

ویژگی های iOS 17 - اپل موزیک

گزینه ایجاد لیست‌های پخش مشترک، از هیجان انگیزترین ویژگی های iOS 17 برای علاقه‌مندان موسیقی است. Apple Music به کاربران امکان می‌دهد لیست‌های پخش شخصی‌سازی‌شده خود را ایجاد کنند و طرفداران اپل توانایی ایجاد لیست‌های پخش مختلف برای محل کار، رفت و آمد، باشگاه و غیره را دوست دارند.

با وجود قابلیت crossfade بین آهنگ‌ها، به‌روزرسانی جدید به شما امکان می‌‌دهد به‌صورت بی‌‌وقفه بین آهنگ‌‌های خود جابجا شوید تا موسیقی شما هرگز قطع نشود. یعنی پس‌از پایان یک موسیقی، به جای توقف ناگهانی و آغاز قطعه بعدی، قطعه فعلی به تدریج کم صدا شده و موسیقی بعدی به تدریج بلندتر می‌‌شود.

آخرین به‌روزرسانی iOS فهرست‌های پخش مشترک را ارائه می‌کند و این ویژگی جدید به کاربران اجازه می‌دهد تا دیگران را برای پیوستن به لیست پخش ایجاد شده خود دعوت کنند. پس از پیوستن، می‌توانند آهنگ‌ها را اضافه کنند، حذف کنند، مرتب‌سازی مجدد کنند و همچنین با ایموجی‌ها در صفحه Now Play واکنش نشان دهند.

علاوه‌براین، به‌روزرسانی قابل‌توجهی در رابط کاربری ایجاد شده است که شامل تصاویر متحرک تمام صفحه برای آلبوم‌‌هایی است که تصاویر متحرک را پشتیبانی می‌کنند. این ویژگی در iOS 17، iPadOS 17، macOS Sonoma و CarPlay در دسترس خواهد بود. البته این ویژگی در نسخه اول iOS 17 در دسترس نخواهد بود و اپل اعلام کرده است که لیست‌های پخش مشترک از طریق به‌روزرسانی در اواخر سال جاری منتشر خواهد شد.

5. قابلیت NameDrop

ویژگی های iOS 17 - نیم‌دراپ

نسخه هفدهم سیستم‌عامل iOS به قابلیتی مجهز شده است که انتقال شماره تلفن را بسیار راحت کرده و کاربران را از مشکلات اشتراک‌گذاری اطلاعات فردی مانند شماره تلفن و ایمیل خلاص می‌کند. Apple Watch NameDrop بدون شک یکی از بهترین ویژگی های iOS 17 است.

کسانی که نسخه بتای عمومی iOS 17 را دانلود کرده‌اند، فقط باید آیفون‌های خود را نزدیک کنند تا اطلاعات تماس را به اشتراک بگذارند. بهترین بخش در مورد ویژگی جدید این است که با اپل واچ‌های دارای سیستم عامل WatchOS 10 کار می‌کند.

براساس گزارش‌ها، هدف اپل از ارائه‌ی این قابلیت بی‌نیاز کردن کاربران از کارت ویزیت است. یعنی هر کاربر از گوشی آیفون یا اپل واچ خود به عنوان کارت ویزیت استفاده کند. با این حال، NameDrop در Apple Watch تا اواخر امسال در دسترس نخواهد بود. همچنین برای لذت بردن از این قابلیت به اپل واچ سری 6 یا بالاتر، SE یا Ultra نیاز دارد.

ویژگی های iOS 17 که در نسخه اول در دسترس نیستند

اینها برخی از جدیدترین ویژگی‌ های iOS 17 هستند که اپل بلافاصله پس از راه‌اندازی نسخه اول در آن قرار نمی‌دهد، اما این شرکت احتمالاً قبل از پایان سال یک به‌روزرسانی OTA را برای اضافه کردن این قابلیت‌های خارق‌العاده اعمال خواهد کرد. با این حال، حتی بدون این ویژگی‌ها نیز انتظارات زیادی از نسخه اول iOS 17 وجود دارد. این به‌روزرسانی در ماه سپتامبر، بلافاصله پس از عرضه سری آیفون 15 منتشر خواهد شد.

شما برای نصب این به‌روزرسانی در هنگام انتشار، به حداقل آیفون XS، آیفون XR یا آیفون SE نسل دوم نیاز دارید. یعنی هر مدلی از آیفون که پس از انتشار این مدل‌ها تولید شده باشد، با آپدیت جدید سازگار خواهد بود. از این پس هر مدل جدیدی که غول فناوری اپل در رویداد سالانه آیفون خود معرفی کند، با سیستم‌عامل جدید iOS 17 عرضه خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*