کابل شارژ تایپ C آیفون ۱۵

کابل شارژ تایپ C آیفون ۱۵ حتی از میانرده‌های اندرویدی هم کندتر است!

آنطور که گزارش‌ها نشان می‌دهد، کابل شارژ تایپ C آیفون ۱۵ اپل حتی از گوشی‌های میانرده اندرویدی موجود در بازار هم کندتر است!

همانطور که احتمالا می‌دانید، اتحادیه اروپا کمپانی اپل را مجبور کرده تا پورت شارژ انحصاری لایتنینگ را از گوشی‌های آیفون خود کنار گذاشته و پورت جهانی USB تایپ C را جایگزین آن کند. به‌لطف این قوانین جدید، گوشی‌های خانواده iPhone 15 اپل همگی به پورت تایپ سی مجهز می‌شوند. اما نگرانی‌هایی در مورد چگونگی استفاده از این پورت شارژ روی آیفون‌های اپل وجود دارد. خانواده آیفون ۱۵ همزمان با انتشار آپدیت iOS 17 معرفی می‌شود و از همین حالا، ناامیدکننده ظاهر شده است.

بیشتر بخوانید:

آیا آیفون 15 بزرگترین مشکل شارژ آیفون های اپل را حل می‌کند؟

یکی از محققان حوزه موبایل به‌نام Majin Bu معتقد است که کابل شارژ تایپ C آیفون ۱۵ فاقد تأییدیه انحصاری MFi‌ اپل است. این یعنی کابل‌ها و لوازم جانبی متفرقه بدون مشکل با گوشی شما سازگار هستند. البته همه خبرهای این محقق خوب نیست. او مدعی شده که نسخه‌های معمولی و پلاس آیفون ۱۵ اپل از یک پورت تایپ سی با استاندارد قدیمی‌تر USB 2.0 استفاده می‌کنند. این یعنی حداکثر سرعت انتقال داده با آن ۴۸۰ مگابیت بر ثانیه است؛ سرعتی که پورت لایتنینگ هم همین میزان را ارائه می‌کند.

سرعت شارژ کابل آیفون‌های بعدی اپل هم چنگی به‌دل نمی‌زند و با حداکثر توان ۲۰ واتی، حتی از گوشی‌های میانرده اندرویدی نیز کُندتر است. اپل همراه دو مدل آیفون ۱۵ و ۱۵ پلاس خود یک کابل باکیفیت USB-C به USB-C با طول ۱.۶ متری را عرضه خواهد کرد. تنها نکته مثبت آن در مقایسه با کابل‌های لایتنینگ فعلی، افزایش طول ۶۰ سانتی‌متری آن است.

این کابل از فناوری پاور دلیوری ۳ (تا حداکثر ۲۰ وات) پشتیبانی می‌کند. بنابراین کاربران می‌توانند از کابل شارژ تایپ C آیفون ۱۵ برای شارژ دستگاه‌های دیگر اپل مثل آیپدها و حتی مک بوک‌ها (و البته تمام دستگاه‌های الکترونیکی پشتیبانی‌کننده از فناوری پاور دلیوری) استفاده کنند.

سرعت شارژ کابل تایپ C آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس بالاتر است!

اما قضیه در مورد کابلی که همراه با دو مدل آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس ارائه می‌شود، متفاوت است. آن‌ها از فناوری مدرن‌تر USB 3.2 Gen 2X2 (سرعت ۲۰ گیگابیت بر ثانیه‌ای) یا تاندربولت ۳ (سرعت ۴۰ گیگابیت بر ثانیه‌ای) پشتیبانی می‌کنند. علاوه بر سرعت انتقال داده بالاتر، این دو از سرعت شارژ سریع‌تر ۳۵ واتی نیز پشتیبانی می‌کنند. ضمن اینکه بر اساس شایعات، آن‌ها به باتری‌های بزرگ‌تری نیز نسبت به نسل قبلی خود مجهز خواهند بود.