شارژ آیفون ۱۵

آیا آیفون 15 بزرگترین مشکل شارژ آیفون های اپل را حل می‌کند؟

آیفون ۱۵ به زودی معرفی می‌شود و اطلاعات منتشر شده نشان می‌دهند این نسخه سری، یکی از بزرگ‌ترین مشکلات گوشی‌های آیفون را برای همیشه حل خواهد کرد.

با توجه به ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های به وجود آمده، احتمالا آیفون ۱۵ هم هیچ وقت به شکل گسترده در کشورمان قابل خرید نباشد اما این سری در نهایت یکی از بزرگ‌ترین مشکلات گوشی‌های آیفون را حل خواهد کرد. گوشی‌های اپل تا به امروز در زمینه شارژ یکی از بدترین گزینه‌های موجود در بازار بودند اما در آیفون‌های جدید، سرانجام مشکل شارژ کند گوشی حل خواهد شد و کاربران آیفون می‌توانند شارژ سریع واقعی را تجربه کنند.

کاربران آیفون به ویژگی‌های زیادی از گوشی‌هایشان افتخار می‌کنند اما سرعت شارژ، به هیچ وجه یکی از این ویژگی‌ها نیست. هر چند iOS در بسیاری از زمینه‌ها عملکرد بهتری از اندروید دارد و گوشی‌های کوپرتینویی‌ها از نظر فنی، می‌توانند اکثر اندرویدی‌ها را شکست دهند اما وقتی صحبت از تکنولوژی شارژ سریع می‌شود، اپل سال‌ها از رقبای ریز و درشتش عقب است.

شارژ سریع واقعی به آیفون ۱۵ می‌آید

اگر اطلاعات منتشر شده توسط وبسایت 5to9Mac درست از آب دربیایند، تمام گوشی‌های خانواده آیفون ۱۵ اپل به ویژگی شارژ سریع ۳۵ واتی مجهز خواهند شد. البته اگر این شرکت بخواهد طبق سنت همیشگی‌اش عمل کند، مدل پایه این سری به از شارژ ۳۵ واتی پشتیبانی نخواهد کرد و فقط نسخه‌های پرو و پرو مکس سری آیفون ۱۵ از این قابلیت بهره خواهند برد.

شارژ سریع آیفون ۱۵

هر چند شارژ سریع ۳۵ واتی یک ویژگی خیلی جذاب نیست اما می‌تواند یکی از بزرگ‌ترین مشکلات گوشی‌های آیفون را برای همیشه حل کند.

 

گوشی‌های آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس اپل از شارژ ۲۷ واتی پشتیبانی می‌کردند و سرعت  شارژ نسخه‌های معمولی و پلاس، به ۲۰ وات محدود شده بود. سرعت شارژ ۲۷ واتی آن هم برای گوشی‌های گران‌قیمت اپل۷ یک نقطه ضعف به شدت بزرگ است. خوب  است بدانید که سامسونگ که در زمینه سرعت شارژ، یکی از بدترین اندرویدی‌ها است حتی در میان‌رده‌هایش هم عملکرد بهتری از پرچمدارهای اپل دارد.

در کنار این خبر، اخبار زیادی درباره مجهز شدن سری آیفون ۱۵ به درگاه شارژ تایپ سی رسانه‌ای شده است. اتحادیه اروپا مدت‌ها تلاش کرد تا اپل را مجبور به استفاده از این نوع درگاه شارژ کند.

حتی آیفون ۱۵ هم نمی‌تواند اپل را به دار و دسته اندرویدی‌ها برساند!

بدون شک پشتیبانی آیفون‌های جدید از شارژ سریع ۳۵ واتی خبر خوبی است و می‌تواند نشان‌دهنده تلاش اپل برای پر کردن فاصله‌اش با اندرویدی‌ها باشد. با این حال اپل خیلی دیر به دنیای شارژ سریع آمده و برای پر کردن فاصله‌اش با دیگر شرکت‌ها، باید چندین سال دیگر تلاش کند. برای مثال، وان پلاس ایس ۲ پرو، یکی از جدیدترین محصولات وان پلاس با قیمت ۴۱۰ دلار (کمتر از نیمی از قیمت آیفون‌های اپل) از شارژ سریع ۱۵۰ واتی پشتیبانی می‌کند.

سرعت شارژ آیفون ۱۵

در دنیایی که چینی‌ها شارژ سریع ۱۲۰ واتی را به یک استاندارد تبدیل کرده‌اند، شارژ ۳۵ واتی گوشی‌های آیفون ۱۵ اصلا به چشم نمی‌آید!

وضعیت دیگر تولیدکنندگان چینی گوشی‌های اندرویدی هم بسیار خوب است و شیائومی حالا در حال عرضه گوشی‌هایی خوش‌قیمت با پشتیبانی از شارژ سریع ۱۲۰ واتی است؛ ارزان‌ترین گوشی شیائومی که به شارژ سریع ۱۲۰ واتی مجهز است حدود ۲۵۰ دلار قیمت دارد.  تنها تولیدکننده گوشی‌های اندرویدی که عملکردی در حد اپل دارد، گوگل است که گوشی‌هایش از نظر قیمت، چند صد دلاری ارزان‌‌تر از آیفون‌ها هستند.

نظر شما در مورد پشتیبانی آیفون ۱۵ از شارژ سریع ۳۵ واتی و حل یکی از بزرگ‌ترین مشکلات گوشی‌های آیفون چیست؟ به نظرتان چند سال دیگر گوشی‌های اپل از شارژ سریع ۱۵۰ واتی پشتیبانی خواهند کرد؟ در بخش نظرات با گجت نیوز همراه باشید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*