ویژگی آیفون 14 پرو مکس

آیفون 14 پرو مکس با این ویژگی ها گوشی های اندرویدی را له می‌کند!

در اینجا به معرفی برخی از ویژگی ها و قابلیت‌های منحصربفرد آیفون 14 پرو مکس می‌پردازیم که این گوشی را یک سر و گردن بالاتر از رقبای اندرویدی قرار می‌دهد.

در حالی که تمام دنیا در انتظار رونمایی از نسل جدید آیفون‌های اپل بود، این کمپانی از خانواده iPhone 14 خود پرده برداشت. امسال، غول کوپرتینویی چهار مدل مختلف را در سبد محصولاتش قرار داده است. از میان این چهار مدل، آیفون 14 و آیفون 14 پلاس مشخصاتی ضعیف‌تر داشته و آیفون 14 پرو و پرو مکس پرچمدارانی حقیقی به شمار می‌روند.

iPhone 14 Pro Max یکی از بزرگ‌ترین تغییرات را در چند سال اخیر داشته و به محصولی کاملا متفاوت تبدیل شده است. در این میان ممکن است بسیاری از شما نسبت به تغییرات این گوشی و ارزش خرید آن مردد باشید. به همین دلیل امروز سعی داریم به بررسی برخی تغییرات و ویژگی های جذاب آیفون 14 پرو مکس بپردازیم که با حضور آن‌ها، کمتر گوشی اندرویدی حریف پرچمدار جدید اپل خواهد بود.

گوشی iPhone 14 Pro Max

پیش از برگزاری رویداد Far Out روز شانزده شهریور حدس و گمان‌های زیادی پیرامون iPhone 14 Pro Max و تغییرات احتمالی آن زده می‌شد. برخی از این تغییرات سرانجام راه خود را به آیفون جدید باز کردند و برخی دیگر هرگز نتوانستند در این محصول جایی داشته باشند. از سوی دیگر اپل برخی تغییرات غیرقابل انتظار را هم در آیفون‌های خود ایجاد کرد تا یک بار دیگر مهارت خود در بازی با افکار عمومی پیش از عرضه محصولاتش را به رخ بکشد.

در طول این مراسم، اپل از تغییرات بزرگ آیفون 14 پرو مکس گفت. برخی از این تغییرات و ویژگی ها باعث می‌شوند که اپل دست بالاتر را در نبرد بین پرچمدارها در اختیار داشته باشد و کم‌تر محصول دیگری بتواند با آن رقابت کند. همچنین تعداد از این ویژگی های iPhone 14 Pro Max واقعا ممکن است بسیاری افراد را ترغیب به کوچ از اندروید به آیفون کند.

ویژگی های آیفون 14 پرو مکس که پرچمداران اندرویدی را به حسرت وا می‌دارد

دوربین 48 مگاپیکسلی

دوربین آیفون 14 پرو مکس

ممکن است این سوال برای بسیاری از شما ایجاد شود که چگونه یک دوربین 48 مگاپیکسلی در سال 2022 می‌تواند به یک ویژگی تاثیرگذار برای آیفون 14 پرو مکس تبدیل شود؛ خصوصا در شرایطی که بسیاری پرچمداران و حتی میان رده‌های اندرویدی امروزه از دوربین‌هایی با رزولوشن بالاتر از آیفون استفاده می‌کنند. توضیح این اتفاق بسیار ساده است!

آیفون‌های اپل همواره در شمار پرچمدارانی با بهترین کیفیت عکسبرداری و ضبط ویدیو در بازار به شمار می‌رفته‌اند. این گوشی‌ها در سال‌های گذشته در رقابتی تنگاتنگ با محصولاتی از سامسونگ، شیائومی یا هواوی بوده‌اند که دوربین‌های آن‌ها از نظر رزولوشن، بسیار بالاتر از آیفون قرار داشته‌اند. بنابراین کمپانی کوپرتینویی در میدان مبارزه‌ای که به ظاهر در آن بسیار عقب‌تر از رقباست؛ توانست با نبردی تنگاتنگ بپردازد!

به عنوان مثال، پادشاه کنونی هواوی در بخش عکسبرداری و فیلمبرداری، Huawei P50 Pro است که رزولوشن دوربین اصلی آن پنجاه مگاپیکسل است. همچنین گلکسی اس 22 اولترا سامسونگ و شیائومی 12S اولترا نیز به ترتیب دوربین‌هایی 108 مگاپیکسلی و 50 مگاپیکسلی با لنز لایکا در اختیار دارند. این در حالی است که آیفون 13 پرو مکس با یک دوربین فقط 12 مگاپیکسلی تمام آن‌ها را به چالش کشید!

اپل موفق شد تمام این اتفاقات را تنها با یک دوربین 12 مگاپیکسلی رقم بزند. حال تصور کنید آیفون 14 پرو مکس به یک دوربین 48 مگاپیکسلی مجهز شده است!

قابلیت تشخیص تصادف

تشخیص تصادف در آیفون 14 پرو مکس

یکی از قابلیت های جذاب و کمتر پیش‌بینی شده آیفون 14 پرو مکس، قابلیت تشخیص تصادف است.‌ با این قابلیت اپل نه تصمیم دارد قدرت فنی پرچمدار جدیدش را به رخ بکشد و نه پریمیوم بودن کیفیت ساخت آن را! بلکه این ویژگی جدید، بیش از هرچیز نشان‌دهنده رویکرد اپل برای بهبود کیفیت زندگی کاربران خود است.

به طور موازی، با ارائه این چنین قابلیت‌هایی اپل می‌تواند بسیاری صاحبان نسل‌های پیشین آیفون پرو مکس را به خرید نسل جدید این محصولات ترغیب کند و یا حتی صاحبان گوشی‌های اندرویدی را به سمت محصولات خود سوق دهد.

عملکرد قابلیت تشخیص تصادف به این صورت است که آیفون کاملا قادر است حرکت کاربر با سرعت زیاد توسط خودرو، موتور سیکلت و یا حتی دوچرخه را تشخیص داده و در صورت بروز اتفاقاتی نظیر تصادف، سقوط از ارتفاع یا موارد مشابه، پس از 10 ثانیه به طور خودکار با اورژانس تماس بگیرد.

این قابلیت منحصربفرد تنها در اختیار کاربران خانواده آیفون 14 و اپل واچ سری 8 خواهد بود و نسل‌های قدیمی از محصولات اپل قادر به بهره‌گیری از آن نخواهند بود.

ارتباط ماهواره‌ای

ارتباط ماهواره ای آیفون 14

در میان تمامی قابلیت های جذاب آیفون 14 پرو مکس، ارتباط ماهواره‌ای جذاب‌ترین ویژگی جدید این گوشی به شمار می‌رود که قطعا حسرت بسیاری کاربران اندرویدی ( به جز خریداران گوشی Mate 50 هواوی) را در پی خواهد داشت. با در اختیار داشتن این قابلیت، افرادی که به ماجراجویی، طبیعت‌گردی یا کوهنوردی علاقمندند، با در اختیار داشتن iPhone 14 Pro Max حس امنیت و آرامش بیشتری خواهند داشت.

با بهره‌گیری از اتصالات و ارتباطات ماهواره‌ای دیگر نیاز نیست نگران آنتن ندادن گوشی و قرار گرفتن در نقاط فاقد پوشش شبکه‌های مخابراتی باشید؛ چرا که با استفاده از این قابلیت قادر خواهید بود هر زمانی که احساس خطر کردید، با یک پیامک، موقعیت خود را به نزدیک‌ترین نیروهای امدادی ارسال کنید.

به کمک این توانایی همچنین آیفون‌های جدید قادر خواهند بود در هر لحظه موقعیت دقیق شما را به دیگر افراد گزارش دهند. بنابراین اگر آیفون 14 را در اختیار داشته باشید، تقریبا گم شدن برایتان بی‌معنی خواهد بود! آیا دستگاهی اندرویدی را می‌شناسید که چنین سطحی از امنیت را برایتان به ارمغان بیاورد؟

دینامیک آیلند (جزیره پویا)

ویژگی آیفون 14 پرو مکس

جزیره پویا را باید غیرقابل انتظارترین و هیجان‌انگیزترین تغییر در آیفون 14 پرو مکس دانست که بار دیگر خلاقیت مثال‌زدنی اپل را به رخ رقبا کشید. هرچه اندرویدی‌ها بیشتر تلاش می‌کنند عملکردی مشابه iOS و آیفون‌ها داشته باشند، اپل با تغییرات چشمگیر در iOS خود فاصله را با آن‌ها بیشتر می‌کند.

اپل تصمیم گرفت در نسخه Pro از نسل 2022 از پرچمدارانش، ناچ بالای صفحه را حذف کرده و آن را با یک حفره کپسولی شکل جایگزین کند. با این وجود، این کمپانی بنا به ذاتش این کار را به سبک منحصربفرد خود انجام داد. اپل ناحیه بالای صفحه نمایش را به بخش جدیدی به نام جزیره پویا تبدیل کرد که برخی اعلان‌های مهم‌تر را نمایش داده و تعامل‌پذیری بهتری با کاربر دارد.

به این ترتیب مواردی نظیر پیامک جدید، پخش موسیقی و یا اتصال به شارژر اکنون با نمایش انیمیشن‌هایی جذاب در اطراف ناچ کپسولی آیفون 14 پرو مکس انجام می‌شوند که کنترل و مدیریت آن‌ها را بسیار راحت‌تر از قبل می‌کند.

بسیاری افراد علاقه چندانی به حفره‌ها و ناچ‌های بالای صفحه نمایش ندارند و معتقدند حضور آن‌ها باعث حواس‌پرتی کاربر می‌شود. با این حال اپل توانسته حفره‌های صفحه نمایش را از پدیده‌هایی آزاردهنده به قابلیتی جذاب تبدیل کند که کاربران را مجذوب خود خواهند کرد. به این ترتیب می‌توان پیش‌بینی کرد که آیفون 14 پرو و پرو مکس آغازکننده عصر جدیدی در سیستم نمایش اعلان‌ها در گوشی‌های هوشمند خواهند بود.

جمع‌بندی

بر اساس آنچه از ویژگی ها و مشخصات آیفون 14 پرو مکس انتظار می‌رود، اپل تصمیم دارد این گوشی را به یکی از پرفروش‌ترین محصولات تاریخ خود تبدیل کند.

این گوشی البته قابلیت‌های بیشماری دارد که برخی از آن‌ها برای نخستین بار در دسترس کاربران iOS قرار می‌گیرند. با این وجود، موارد یاد شده مهم‌ترین تغییرات آن به شمار می‌روند که می‌توانند تضمین‌کننده موفقیت این گوشی‌ها در نبرد با محصولات اندرویدی باشند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. می دونستم همینجوریه

  2. سلام اصلا گوشي هاي اندرويد را له نمي كند .

  3. از ی وبسایت تکنولوژی و اینهمه طرفداری کورکورانه از ی برند خاص خیلی بعید بود..مقاله فوق العاده چیپ و بدون خوندن توضیحات ویژگی ارائه شده از شرکت اصلی بود..
    اول اینکه قابلیت اتصال ماهواره ای فقط برای دوسال هستش و اونم فقط فعلا برای امریکا و کاناداس..بعد از دوسال باید هزینه پرداخت بشه برای استفادش..خیلی دیگه چیپ بود این بسمت از مقالتون
    دوم اینکه تمام قابلیتای دوربینی اپل به واسطه قدرت هوش مصنوعی این گویه ک با تبدیل کردن تصویر به اچ دی آر تصویر بهتریو به نمایش میزاره و ربطی به لنزش نداره…حتی خوده اپل تو معرفی ویژگی تله فوتوش سوتی میده و میگه زوم 2xتله فوتو!!!اونم با لنز دوربین اصلی؟!یکی نیس بگه خب بگو همون زوم دو برابریه دیگه…بدون لنز تله فوتو چطوری عکس تله فوتو میندازه؟!!!
    سوم اینکه برای پول بیشتر همون ایفون ۱۳رو با قیمت بیشتر در قالب ایفون ۱۴کرد تو پاچه طرفدارانش..چ احترامیم میزاره لنتی..
    چهارم اینکه نصف و بیشتر همین قابلیتا اصن تو ایران در دسترس نیست ک بخواد ی سایت و فرد ایرانی تمجیدش کنه…
    جزیره کپسولی ی نیمچه خلاقیتی بود ک اپل نشون داد..و البته قابلیت بزرگ always on display ک برای اندرویدیا خاطرس😂
    دوربینش قطعا نمیتونه چیز بدی باشه چون هوش مصنوعی تو تراشه A15ک عملکردش خوب بودو خوب عکسارو جمع میکرد..باید دید A16تو عملکردا چطوریه

  4. سامسونگ اندروید بهتره.فقط سامسونگ

  5. اپل و سامسونگ شانس اوردن که هواوی تحریم شد.وگرنه بدون هیچ شکی پادشاه گوشی های اندرویدی میشد حتی بهتر از ios…اونایی که این چندسال اخبار فناوری رو دنبال میکردن میتونن تائید کنند…هنوزم که تحریم هست و مجبور شد خیلی از بخش هاش تعطیل بشن.و نتونه از خیلی فناوری ها استفاده کنه.با معرفی میت۵۰ نشون داد که هنوز حرف برای گفتن داره…
    البته منکر این نمیشم که اکثر برندها الان گوشیای فوق العاده ای ساختن.سونی وان مارک چهار یا موتورولا۳۰اولترا…می۱۲تی اولترا و گوشای پیکسل اوپو ویوو زدتی ای و وان پلاس…پرچمدارای هر کدومشون قابلیت خاصی دارن که ایفون چند سال دیگه هم نمیتونه داشته باشه.از سرعت شارژ تا طراحی که این دومورد ایفون خیلی عقبه

  6. اصلا مشخص نی که طرفدارشی…

  7. فقط سبیقست اونی که طرفدار اندرویده هر کاری کنی میگه اندروید بهتره
    همینطور بالعکس هر کاری کنیم اونی که طرفداراپل هست میگه ios بهتره

  8. قبول ندارم که این ویژگی ها له میکنند بقیه گوشیهارو.
    به نظر من بهترین نسخه حرفه ای فعلا سری s های سامسونگ با ویژگی دکس هستند.