مقایسه آیفون ۱۴ پرو با آیفون ۱۴ پرو مکس

مقایسه آیفون ۱۴ پرو با آیفون ۱۴ پرو مکس؛‌ تقابل پرچمداران سال ۲۰۲۲ اپل

در مقایسه آیفون ۱۴ پرو با آیفون ۱۴ پرو مکس – iPhone 14 Pro vs 14 Pro Max تفاوت‌های دو پرچمدار سال ۲۰۲۲ اپل را به شما نشان خواهیم داد.

مطابق چند سال گذشته، اپل امسال هم از دو گوشی سری آیفون پرو به نام‌های iPhone 14 Pro و iPhone 14 Po Max رونمایی کرد. همه می‌دانند که این دو گوشی در بسیاری از مشخصات و امکانات با یکدیگر شبیه هستند، اما تفاوت آن‌ها در چیست؟ به همین بهانه در این پست به مقایسه آیفون ۱۴ پرو با آیفون ۱۴ پرو مکس خواهیم پرداخت.

مقایسه آیفون ۱۴ پرو با آیفون ۱۴ پرو مکس

معمولاً گوشی‌های خانواده پرو اپل به جز اندازه در اکثر موارد شبیه به هم هستند و این در مورد دو گوشی جدید سری آیفون ۱۴ پرو نیز صدق می‌کند. این دو گوشی از چیپست A16 Bionic قدرت می‌گیرند، به رم ۶ گیگابایتی DDR5 مجهز هستند و تا ۱ ترابایت حافظه داخلی دارند. علاوه بر این، در بخش دوربین نیز با سیستم دوربین سه‌گانه ۴۸ مگاپیکسلی عریض + ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض و ۱۲ مگاپیکسلی تله فوتو با زوم اپتیکال ۳ برابری عملکرد مشابهی با یکدیگر دارند. اما در چه مواردی با هم فرق دارند؟

مقایسه آیفون ۱۴ پرو با آیفون ۱۴ پرو مکس

ابعاد و اندازه

در حالی که نسخه اصلی سری پرو به نمایشگر ۶.۱ اینچی (مشابه آیفون ۱۴ معمولی) مجهز است و رزولوشن ۲۵۳۲ در ۱۱۷۰ پیکسلی را ارائه می‌کند، نسخه پرو مکس از یک نمایشگر بسیار بزرگ‌تر ۶.۷ اینچی با رزولوشن ۲۷۷۸ در ۱۲۸۴ پیکسلی برخوردار است. هر دو این نمایشگرها نرخ رفرش متغیر ۱ تا ۱۲۰ هرتزی و اوج روشنایی شگفت‌انگیز ۲۰۰۰ نیت دارند.

مقایسه آیفون ۱۴ پرو با آیفون ۱۴ پرو مکس

اپل تصمیم گرفته ناچ را از بالای نمایشگر این دو آیفون حذف کند و به جای آن یک دکمه‌ای را قرار دهد که ابعاد کمتری از بالای صفحه را اشغال می‌کنند. از این بخش برای نمایش برخی از ویجت‌ها نیز استفاده می‌شود.

اما وجود نمایشگر متفاوت، به معنای ابعاد و وزن متفاوت در این دو گوشی است. نسخه پرو مکس ابعاد ۱۶۰.۷۱ در ۷۸.۵۸ در ۷.۸۵ میلی‌متری و وزن ۲۵۵ گرمی دارد که از یک گوشی غول پیکر خبر می‌دهد.

مقایسه آیفون ۱۴ پرو با آیفون ۱۴ پرو مکس

ظرفیت باتری

یکی دیگر از عمده‌ترین تفاوت‌ها در مقایسه آیفون ۱۴ پرو با آیفون ۱۴ پرو مکس، ظرفیت باتری به کار رفته زیر قاب این دو گوشی است. اپل با توجه به ابعاد بزرگ‌تر مدل پرو مکس، یک باتری بزرگ‌تر ۴،۳۵۲ میلی‌آمپر ساعتی را در زیر قاب آن قرار داده که با پورت لایتنینگ با سیستم MagSafe شارژ می‌شود.

در آن سمت نسخه پرو به یک باتری کوچک‌تر ۳،۲۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده که آن هم با فناوری مگ سیف سازگار است و از پورت لایتنینگ شارژ می شود.

سایر ویژگی‌ها

به جز موارد بالا، این دو گوشی در سیستم دوربین پشتی و جلو، حافظه و رم، چیپست قدرت‌بخش و رنگ‌بندی با یکدیگر مشابه هستند. ضمناً هر دو از باندهای مشابهی برای شبکه 5G پشتیبانی می‌کنند و عملکرد فنی آن‌ها نیز با یکدیگر یکسان است.

جدول مشخصات فنی آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس

مدل گوشیآیفون ۱۴ پروآیفون ۱۴ پرو مکس
نمایشگر۶.۱ اینچ/ OLED/ رزولوشن ۲۵۳۲ در ۱۱۷۰ پیکسل/ نرخ رفرش ۱-۱۲۰ هرتز/ اوج روشنایی ۲۰۰۰ نیت۶.۷ اینچ/ OLED/ رزولوشن ۲۷۷۸ در ۱۲۸۴ پیکسل/ نرخ رفرش ۱-۱۲۰ هرتز/ اوج روشنایی ۲۰۰۰ نیت
ابعاد و وزن۱۴۶.۷ در ۷۱.۵ در ۷.۶۵ میلی‌متر/۲۱۵ گرم۱۶۰.۷۱ در ۷۸.۵۸ در ۷.۸۵ میلی‌متر/ ۲۵۵ گرم
چیپستApple A16 BionicApple A16 Bionic
رم۶ گیگ از نوع LPDDR5۶ گیگ از نوع LPDDR5
حافظه داخلی۲۵۶،۵۱۲ گیگ/ ۱ ترابایت۲۵۶،۵۱۲ گیگ/ ۱ ترابایت
دوربین پشتیسه‌گانه ۴۸ مگاپیکسلی عریض + ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض + ۱۲ مگاپیکسلی تله فوتو با زوم ۳ برابری اپتیکالسه‌گانه ۴۸ مگاپیکسلی عریض + ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض + ۱۲ مگاپیکسلی تله فوتو با زوم ۳ برابری اپتیکال
دوربین سلفی۱۲ مگاپیکسلی۱۲ مگاپیکسلی
باتری۳،۲۰۰ میلی‌آمپر ساعت/ شارژ MagSafe۴،۳۵۲ میلی‌آمپر ساعت/ شارژ MagSafe
رنگ‌بندیسبز، بنفش، آبی، نقره‌ای، گرافیتیسبز، بنفش، آبی، نقره‌ای، گرافیتی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*