مشخصات فنی آیفون ۱۴

آیفون 14 اپل یک نقطه ضعف بزرگ دارد

آیفون 14 اپل امروز معرفی شد. این گوشی همچنان از همان طراحی کسل‌کننده گذشته استفاده می‌کند اما بهبودهایی در مقایسه با نسل قبل داشته است؛ البته نباید از مهم‌ترین نقطه ضعف این گوشی اپل غافل شویم.

آیفون 14 اپل نیامده صدای برخی از هوادران اپل را در آورده است! هر چند از اپل انتظار نداشتیم طراحی این گوشی مورد انتظار را تغییر دهد یا با معرفی‌اش انقلابی بزرگ در دنیای گوشی‌های هوشمند به وجود بیاورد اما اپل با وجود انتظارات پایین، باز هم کمی ناامیدکننده ظاهر شد.

 آیفون 14 و آیفون 14 پلاس اپل که نسخه‌های پایه این سری محسوب می‌شوند، به جای بهره بردن از تراشه جدید اپل برای گوشی‌های آیفون، از تراشه قدیمی A15 بایونیک استفاده خواهند کرد. این تراشه اولین بار در گوشی آیفون 13 اپل وجود داشت و حتی در اقتصادی‌ترین گوشی این شرکت یعنی آیفون SE با قیمت 429 دلار هم استفاده شده بود. البته بهتر است بدانید نسخه موجود در آیفون ۱۴ اپل، به یک هسته پردازش گرافیکی بیشتر مجهز شده است.

اپل آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس

نکته قابل توجه درباره آیفون 14 این است که از سال ۲۰۰۸ میلادی تا به امروز، هیچ آیفونی (به جز آیفون‌های اس ای)، از تراشه‌های قدیمی استفاده نمی‌کرد. حالا iPhone 14 در کنار طراحی تاریخ مصرف گذشته‌اش، یک تراشه قدیمی هم دارد!

آیا با وجود تراشه قدیمی، آیفون 14 اپل ارزش خرید دارد؟

با این که نقطه ضعف اصلی گوشی آیفون 14 همین حالا هم باعث انتقادات گسترده‌ای شده اما واقعیت این است که تراشه A15 بایونیک با وجود قدیمی بودنش، می‌تواند عملکرد قابل قبولی در گوشی‌های جدید Apple داشته باشد.

در بررسی‌ها و بنچمارک‌های انجام شده، این تراشه در مقایسه با قدرتمندترین تراشه‌های کوالکام، مدیاتک، سامسونگ، هواوی و … کم نیاورده و هنوز هم می‌تواند سال‌ها سنگین‌ترین بازی‌ها و برنامه‌ها را با بهترین کیفیت ممکن اجرا کند. هر چند اقدام جدید اپل مبنی بر استفاده از تراشه قدیمی در iPhone 14 کاملا سودجویانه به نظر می‌رسد اما حداقل با توجه به قدرت این تراشه، خیال بسیاری از کاربران می‌تواند راحت باشد.

در گجت نیوز بخوانید: گوشی‌های آیفون ۱۴ و ۱۴ پلاس معرفی شدند؛ جانشینان بر حق آیفون مینی

آیا شما با وجود تراشه ای ۱۵، حاضر به خرید آیفون 14 اپل هستید؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.