گوشی‌های آیفون ۱۴ و ۱۴ پلاس معرفی شدند؛ جانشینان بر حق آیفون مینی

اپل از دو گوشی آیفون ۱۴ و ۱۴ پلاس – iPhone 14 & 14 Plus با مشخصات فنی یکسان، ولی ابعاد و اندازه‌ها و البته قیمت متفاوت رونمایی کرد.

همانطور که همه منتظر بودیم، اپل در کنفرانس امشب خودش از نسل جدید گوشی‌های آیفون رونمایی کرد. این خانواده مثل سال گذشته با چهار عضو معرفی شده است، اما تفاوت بزرگی بین آن‌ها وجود دارد و آن جایگزین شدن یک گوشی بزرگ‌تر هم اندازه مدل پرو مکس با آیفون مینی است. در ادامه شما را بیشتر با گوشی‌های آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس آشنا می‌کنیم.

آیفون ۱۴

اول از همه با شباهت ظاهری بسیار زیادی که این گوشی با آیفون ۱۳ دارد بپردازیم. تقریباً همه چیز در طراحی این گوشی بدون تغییر مانده است. از ابعاد و اندازه گرفته تا وزن، بدون تغییر خواهد بود. قاب پشتی این گوشی شیشه‌ای و فریم میانی آن آلومینیومی است. همچنین به لطف گواهی IP68 در برابر نفوذ آب مقاوم است.

اپل آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس

در جلوی این گوشی یک نمایشگر ۶.۱ اینچی OLED حضور دارد که رزولوشن ۲۵۳۲ در ۱۱۷۰ پیکسلی و اوج روشنایی ۱۰۰۰ نیت را ارائه می‌کند. ولی با کمال ناامیدی نرخ رفرش این پنل ۶۰ هرتزی باقی‌مانده است. ابعاد این گوشی ۱۴۶.۷ در ۷۱.۵ در ۷.۶۵ میلی‌متر است و وزن ۱۷۳ گرمی دارد. این گوشی از چیپست A15 Bioni قدرت می‌گیرد که همان تراشه به کار رفته در زیر قاب نسل قبلی آیفون با کمی تغییر و ارتقا است.

آیفون ۱۴ - ۱۴ پلاس

یک رم ۶ گیگابایتی از نوع LPDDR4X نیز این گوشی را همراه می‌کند، در حالی که نسل قبلی فقط ۴ گیگابایت رم داشت. این افزایش ظرفیت رم می‌تواند به معنای بالا رفتن سرعت گوشی در اجرای برنامه‌ها باشد. حافظه داخلی این گوشی نیز بین ۱۲۸ تا ۵۱۲ گیگابایت قابل سفارش است. ظرفیت باتری آیفون ۱۴ اپل ۳،۲۷۹ میلی‌آمپر ساعتی است، در حالی که از شارژ سریع سیمی، شارژ بی‌سیم ۱۵ وات MagSafe و شارژ بی‌سیم ۷.۵ وات استاندارد Qi پشتیبانی می‌کند.

آیفون ۱۴ و ۱۴ پلاس

یکی از امکانات جذابی که نسل جدید آیفون‌های اپل ارائه می‌کند، تماس ماهواره‌ای است. اپل نرم افزار و قطعات سفارشی را ساخته است تا از آنتن‌های آیفون برای تماس بر بستر ماهواره‌ها استفاده کند. البته در حال حاضر شما فقط قادر به برقراری تماس و ارسال پیام اضطراری با این روش هستید.

اپل آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس

در پشت این گوشی مثل نسل قبلی از دوربین ۱۲ مگاپیکسلی عریض (f/1.6) با فوکوس خودکار تشخیص فاز دوال پیکسل و لرزشگیر اپتیکال تصویر سنسور شیفت و یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض ۱۲۰ درجه‌ای (f/1.8) استفاده شده است. اپل سنسورهای روی قاب این گوشی را ارتقا داده و الگوریتم‌های نرم افزاری پیشرفته‌تر آن، اجازه می‌دهند کاربر تصاویر باکیفیت‌تری را ثبت کند. به طور مثال حالت عکاسی ماکرو اجازه می‌دهد موهای ریز سگ خانگی شما هم در تصاویر نمایان شود. علاوه بر این دوربین‌های اولترا واید و جلویی می‌توانند ۲ برابر عملکرد بهتری در محیط‌های تاریک داشته باشند. در جلوی این گوشی هم شاهد حضور یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی عریض با دیافراگم f/1.9 و برای نخستین بار فوکوس خودکار به همراه یک حسگر سه‌بعدی تشخیص چهره موسوم به فیس آیدی هستیم. شما با دوربین‌های پشتی و جلویی این گوشی قادر به فیلمبرداری 4K خواهید بود.

در نهایت باید به اسپیکرهای استریو و باکیفیت، وای فای ۶، بلوتوث نسخه ۵ و پورت شارژ لایتنینگ روی این گوشی آیفون اشاره کرد.

جدول مشخصات فنی iPhone 14

نمایشگر۶.۱ اینچ/ OLED/ رزولوشن ۲۵۳۲ در ۱۱۷۰ پیکسل/ نرخ رفرش ۶۰ هرتز/ اوج روشنایی ۱۲۰۰ نیت
ابعاد و وزن۱۴۶.۷ در ۷۱.۵ در ۷.۶۵ میلی‌متر/۱۷۳ گرم
چیپستApple A15 Bionic
رم۶ گیگ از نوع LPDDR4X
حافظه داخلی۱۲۸،۲۵۶،۵۱۲ گیگ
دوربین پشتیدوگانه ۱۲ مگاپیکسلی عریض + فوق عریض
دوربین سلفی۱۲ مگاپیکسلی
باتری۳،۲۷۹ میلی‌آمپر ساعت/ شارژ MagSafe
رنگ‌بندیبنفش، آبی، مشکی، سفید، قرمز

 

آیفون ۱۴ پلاس

اپل امسال دست به تغییر بزرگی زده و به نوعی گوشی‌های سری پلاس خودش را با نام «آیفون ۱۴ پلاس» مجدداً احیا کرده است. آیفون ۱۴ پلاس قرار است جایگزین آیفون‌های مینی شود که پس از گذشت ۲ سال به علت عدم استقبال کاربران، خیلی زود بازنشسته شدند.

اپل آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس

این گوشی در زیر قاب خودش مشخصات مدل معمولی این خانواده را ارائه می‌کند، اما قد و قامت آن بزرگ‌تر شده تا حداقل از نظر اندازه شبیه آیفون ۱۴ پرو مکس باشد. ابعاد این گوشی برابر با ۱۶۰.۷۱ در ۷۸.۵۸ در ۷.۸۹ میلی‌متر و وزن آن هم ۲۴۵ گرم است. یک نمایشگر بزرگ ۶.۷ اینچی OLED با رزولوشن ۲۷۷۸ در ۱۲۸۴ پیکسل روی قاب جلویی این گوشی حضور دارد که نرخ رفرش و اوج روشنایی مشابهی با نسخه استاندارد iPhone 14 دارد.

اپل آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس

چیپست A15 Bionic در قلب تپنده این گوشی حضور دارد که ۶ گیگابایت رم LPDDR4X آن را همراهی می‌کند و حافظه داخلی انتخابی آن بین ۱۲۸ تا ۵۱۲ گیگابایت است. با توجه به ابعاد بزرگ این گوشی، اپل از یک باتری بزرگ ۴،۳۲۳ میلی‌آمپر ساعتی در زیر قاب این محصول استفاده کرده است که از مگ سیف پشتیبانی می‌کند. در بخش دوربین پشتی و جلویی هم کاملاً مشابه نسخه معمولی خودش است که به معنای دوربین دوگانه ۱۲ مگاپیکسلی پشتی و دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی است.

آیفون ۱۴ و ۱۴ پلاس

هر دو این گوشی‌ها همان طراحی ناچ نسل قبلی را ارائه می‌کنند و اپل طراحی جدید پانچ هول را برای دو مدل سری پرو رزرو کرده است. نیازی به گفتن ندارد که مدل پلاس هم تماس ماهواره‌ای را ارائه می‌کند.

جدول مشخصات فنی iPhone 14 Plus

نمایشگر۶.۷ اینچ/ OLED/ رزولوشن ۲۷۷۸ در ۱۲۸۴ پیکسل/ نرخ رفرش ۶۰ هرتز/ اوج روشنایی ۱۲۰۰ نیت
ابعاد و وزن۱۶۰.۷۱ در ۷۸.۵۸ در ۷.۸۹ میلی‌متر/۲۴۵ گرم
چیپستApple A15 Bionic
رم۶ گیگ از نوع LPDDR4X
حافظه داخلی۱۲۸،۲۵۶،۵۱۲ گیگ
دوربین پشتیدوگانه ۱۲ مگاپیکسلی عریض + فوق عریض
دوربین سلفی۱۲ مگاپیکسلی
باتری۴،۳۲۳ میلی‌آمپر ساعت/ شارژ MagSafe
رنگ‌بندیبنفش، آبی، مشکی، سفید، قرمز

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*