ارتباط SOS در iPhone 14

قابلیت تماس ماهواره ای آیفون 14 اپل چیست و چگونه کار می‌کند + ویدیو

تماس ماهواره ای آیفون 14 ، جان شما را در دورترین و پرت‌ترین نقاط جهان نجات خواهد داد. در ادامه با عملکرد سیستم تماس SOS به وسیله ماهواره در iPhone 14 همراه خواهیم بود.

سرانجام به رویداد معرفی پرچمداران اپل رسیدیم تا با سورپرایزهای جدید «تیم کوک» و حقه‌های مرموز اپلی‌ها رو به رو شویم. از آیفون 14 در چهار مدل مختلف تا ایرپاد پرو 2 و اپل واچ 8، اولترا و SE ، مهم‌ترین مهمان‌های این رویداد بودند. جدا از تمام نوآوری و شگفتی‌های محصولات اپل که در این رویداد معرفی شدند، یک قابلیت مهم، حیاتی و جدید به آیفون 14 آمده است که می‌تواند فرشته نجات شما باشد! قابلیت تماس اضطراری SOS در iPhone 14 ، چیزی است که تمام طبیعت گردان را عاشق خود می‌کند.

قابلیت تماس اضطراری ماهواره ای در آیفون 14

ارتباط SOS در iPhone 14

فرض کنید که در جنگل، کوهستان یا کویر گیر کرده‌اید و آنتن هم ندارید. اگر گوشی شما هر کدام از مدل‌های آیفون 14 باشد، می‌توانید قدرت ارتباط ماهواره‌ها را در دستان خود داشته باشید. برای استفاده از این قابلیت فقط کافی است که به قسمت تماس‌های اضطراری یا همان SOS بروید. حالا با یک رابط کاربری جذاب رو به رو خواهید بود که موقعیت فیزیکی ماهواره را به شما نشان می‌دهد و از شما می‌خواهد تا iPhone 14 خود را دقیقا به سمت نقطه‌ای خاص از آسمان (که ماهواره در آن قرار دارد) نشانه بگیرید. حالا نقش شما در عملیات امداد و نجات به پایان رسیده است و فقط باید منتظر نیروهای امدادی باشید.

قابلیت تماس ماهواره ای آیفون 14

تماس SOS در iPhone 14 در حال حاضر به مدت 2 سال برای تمام کاربران پرچمدار جدید اپل به صورت رایگان فعال خواهد بود و پس از دو سال، کاربران باید برای داشتن قابلیت تماس ماهواره ای آیفون 14 ، اشتراک ویژه‌ای را خریداری کنند. همچنین این ویژگی کارآمد فعلا فقط در اختیار ساکنین آمریکا ، آمریکا شمالی و کانادا خواهد بود و احتمالا تا پایان سال به کشورهای اروپایی و آسیایی هم گسترش پیدا کند. در ادامه می‌توانید طرز کار این سیستم را در قالب یک ویدیو تماشا کنید.

همچنین بد نیست اشاره کنیم که تماس ماهواره ای آیفون 14 با قابلیت‌های جدید و پیشرفته iPhone 14 مثل سیستم تشخیص تصادف هم هماهنگ شده تا در صورت نیاز و بی هوش شدن کاربر، نیروهای امدادی را خبر کند. در پایان کار باید به این نکته اشاره کنیم که این قابلیت فعلا برای تماس‌های معمولی کاربردی ندارد و شما نمی‌توانید با قابلیت تماس SOS در iPhone 14 با دوستان خود ارتباط بگیرید.