مرسدس بنز EQA مدل 2024 فیس لیفت

مرسدس بنز EQA فیس لیفت، شاسی بلند برقی ظریف آلمانی با شعاع حرکتی 560 کیلومتر رونمایی شد

کراس اوور الکتریکی مرسدس بنز EQA فیس لیفت 2024 از راه رسید. طراحی جدید و شعاع حرکتی بیشتر برخی از ویژگی‌های شاسی بلند برقی ای کیو ای هستند.

مرسدس بنز مدل 2024 فیس لیفت کراس اوور الکتریکی ساب کامپکت EQA را به‌همراه مدل 2024 کراس اوور الکتریکی دیگر خود EQB معرفی کرد. مرسدس EQA جدید به‌جز المان‌های طراحی تازه، به‌روزرسانی‌هایی در زمینه تجهیزات و راندمان را به خود دیده است. در ادامه به جزئیات طراحی و مشخصات دیگر این خودرو لوکس آلمانی می‌پردازیم.

مشخصات مدل 2024 فیس لیفت مرسدس بنز EQA

نمای جلو مرسدس بنز EQA مدل 2024 فیس لیفت

مرسدس بنز EQA مدل جدید جلوپنجره تازه‌ای دارد که الگو ستاره‌ای مخصوص این خودروساز آلمانی در آن دیده می‌شود. همچنین لایت باری بالای آن قرار گرفته است که چراغ‌های جلو را به همدیگر متصل می‌کند. حتی با بازنگری در طراحی سپر ناحیه جلو، عملکرد آیرودینامیکی این شاسی بلند تمام برقی بهبود بخشیده شده است. وقتی هم نگاهی به ناحیه عقب آن داشته باشیم، چراغ‌های عقب با گرافیک سه‌بعدی پرجزئیات‌تر شده‌اند. در مجموع، با این تغییرات جدیدی که در طراحی نمای بیرونی صورت گرفته، EQA از لحاظ ظاهری با شاسی بلندهای الکتریکی بزرگ‌تر مرسدس مثل EQE و EQS همگام‌تر شده است.

نمای عقب مرسدس بنز EQA مدل 2024 فیس لیفت

در پیروی از نمای بیرونی، فضای داخلی مرسدس بنز EQA هم به‌روزرسانی‌هایی را به دنبال دارد. حالا داخل کابین این خودرو کراس اوور برقی یک فرمان سه‌پر جدید با کنترل‌های لمسی، تریم جدید برای داشبورد و درب‌ها با لوگوهای نورانی مرسدس بنز و مجموعه نمایشگر بزرگ‌تر از قبل به چشم می‌خورند. این مجموعه دو نمایشگر 10 اینچی با سیستم مولتی مدیا نسل جدید MBUX را در بر می‌گیرد که یکی نقش صفحه آمپر دیجیتال را بر عهده دارد و دیگری نقش نمایشگر لمسی سیستم مولتی مدیا.

کابین مرسدس بنز EQA مدل 2024 فیس لیفت

این نمایشگرها حالا از گرافیک‌ها و منوهایی مرتب‌تر با سیستم تشخیص صدای پیشرفته‌تر برخوردارند که می‌تواند شیوه‌های مختلف گفتار را شناسایی کند و در نهایت به آن‌ها پاسخ بدهد. همچنین راننده امکان شخصی‌سازی این نمایشگرها در سه سبک با عناوین Subtle ،Sporty و Classic را دارد تا تجربه آن داخل کابین هرچه بیشتر هماهنگ با نیازها و سلایقش باشد.

علاوه بر این‌ها، بازدهی مرسدس بنز EQA فیس لیفت بهتر از قبل و در نتیجه شعاع حرکتی آن بیشتر خواهد بود؛ این به‌خاطر بهینه‌سازی از لحاظ آیرودینامیک، تایرهای ویژه با مقاومت کمتر در برابر غلت و حالتی ویژه برای به حداکثر رساندن شعاع حرکتی است که در این راستا سیستم‌های غیر ضروری مثل نمایشگر یا تهویه را غیرفعال می‌کند. با این تدابیری که مرسدس بنز اندیشیده است، نسخه 250 پلاس کراس اوور برقی ای کیو ای می‌تواند با یک بار شارژ مسافت 560 کیلومتر را بپیماید.

نمای جلو شاسی بلند الکتریکی ای کیو ای مدل جدید

به‌لطف قابلیتی تحت عنوان Plug & Charge، شارژ شاسی بلند الکتریکی ای کیو ای برای مالکان حتی کم‌دردسرتر می‌شود. با این قابلیت، در صورت اتصال کابل به خودرو، شارژ خود به خود شروع می‌شود تا خودرو و جایگاه شارژ بتوانند به‌واسطه همان کابل شارژ به‌صورت مستقیم با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. این نیاز مالکان برای احراز هویت خود در جایگاه‌های شارژ را از بین می‌برد.

نمای عقب شاسی بلند الکتریکی ای کیو ای مدل جدید

مدل 2024 مرسدس بنز EQA با دو باتری متفاوت در دسترس قرار می‌گیرد. نسخه‌های 250، 300 4Matic و 350 4Matic این شاسی بلند برقی انرژی خود را از یک باتری پک 66.5 کیلووات ساعتی تامین می‌کنند، در حالی که برای نسخه 250 پلاس باتری پک 70.5 کیلووات ساعتی در نظر گرفته شده است. هر دو باتری موجود برای این خودرو از فست شارژ DC با توان 100 کیلووات پشتیبانی می‌کنند.

شاسی بلند الکتریکی ای کیو ای مدل جدید

نسخه‌های 250 و 250 پلاس کراس اوور ای کیو ای با یک موتور الکتریکی، 188 اسب بخار قدرت را با مقصد محور جلو تولید می‌کنند. نسخه‌های 300 4Matic و 350 4Matic هم با 2 موتور الکتریکی خود توانایی به ترتیب تولید قدرت 225 و 288 اسب بخار را دارند که به هر چهار چرخ منتقل می‌شود. با بهبود مجموعه سنسورها از جمله یک دوربین مونو چندمنظوره و یک دوربین دنده عقب جدید، سیستم‌های کمک‌راننده فیس لیفت ای کیو ای عملکرد بهتری را از خود نشان می‌دهند.

مرسدس بنز قیمت مدل جدید فیس لیفت این کراس اوور الکتریکی خود را مشخص نکرده، ولی ذکر کرده است که ابتدا در پاییز پیش رو آن را در اروپا به فروش می‌گذارد و نهایتاً در اوایل سال 2024 اولین دستگاه‌های آن را به خریداران تحویل می‌دهد. حالا نظر شما کاربران گجت نیوز درباره این کراس اوور ساب کامپکت چیست؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*