دیار خودرو بایک بی جی 40 آفرودی

نسخه آفرودی بایک بی جی 40 با ظاهری جذاب معرفی شد؛ محصول دیار خودرو در لباسی جدید

دیار خودرو بایک بی جی 40 آفرودی که در کشور چین با نام BJ40 Feixia شناخته می‌شود، تقریبا سعی دارد تا چهره‌ آمریکایی‌ها را تقلید کند و به دل کویر و جنگل بزند؛ اما آیا در انجام این کار موفق خواهد شد؟

عطش آفرود سواری در کشور چین باعث شده تا هر اکثر ماشین چینی‌ها، یک مدل آفرودی هم داشته باشند. شرکت BAIC در جدیدترین دست پخت خود به سراغ محصول جدید دیار خودرو یعنی شاسی بلند بایک BJ40 رفته و با اضافه کردن وسایل آفرودی به آن، یک آفرودر قابل قبول را به بازار عرضه کرده است. در ادامه با زیر و بم این خودرو بیشتر آشنا می‌شویم. اما پیش از شروع کار هم بد نیست اشاره کنیم که کلمه Feixia در زبان چینی به معنای «مرد پرنده» است و اگر به دور و بر این خودرو نگاه کنید و اسنوبوردها را ببینید، بهتر این نامگذاری را درک می‌کنید.

مشخصات فنی دیار خودرو بایک بی جی 40 آفرودی

بایک BJ40 دیار آفرود

اجازه دهید از این قسمت به سرعت عبور کنیم؛ چرا که در زیر کاپوت و گیربکس، هیچ چیزی تغییر نکرده و همچنان شاهد همان موتور B237R از گروه بایک هستیم. پیشرانه‌ای که دقیقا 2.3 لیتر حجم دارد و 231 اسب بخار قدرت را در دور موتور 5000 و 345 نیوتن متر گشتاور را در دور موتور 1900 تا 4000 به راننده تحویل می‌دهد. تمام این توان از طریق یک گیربکس اتوماتیک 6 سرعته 6AT و با سیستم چهار چرخ محرک موقت، به کوه و کویر و جنگل تحویل داده می‌شود. آپشن‌ها و امکانات دیار خودرو بایک بی جی 40 هم به قوت خود باقی مانده‌اند و در این خودرو می‌توانید نمایشگرهای مولتی مدیا و کلاستر 24.6 اینچی، کروز کنترل اتوماتیک، سقف پاناروما و … را همچنان پیدا کنید.

تغییرات دیار بایک BJ40 آفرود نسبت به مدل معمولی

دیار خودرو بایک بی جی 40 آفرودی

تفاوت‌های دیار خودرو بایک بی جی 40 آفرودی با مدل معمولی کاملا واضح است و نیازی به توضیح اضافه ندارد. در این خودرو شاهد اضافه شدن سپر فولادی در جلو و عقب و وینچ هستیم و سپس به رکاب‌های جدید و فلاپ‌های گلگیر می‌رسیم. سپس باربند سقفی و جک و بیل را داریم و در نهایت، یار و یاور آفرود سوارها یعنی سینی کشویی و اسنورکل را داریم. همچنین چراغ‌های ال ای دی هم روی سقف نصب شده‌اند تا مسیر روشن‌تری را در اختیار لاستیک‌های گل درشت قرار دهند.

دیار خودرو بایک بی جی 40 آفرودی

بد نیست بدانید که این لاستیک‌ها روی رینگ‌های آفرودی با سایز 17 اینچی نصب شده‌اند و در پشت آن‌ها هم کیت تعلیق، کاملا واضح به چشم می‌آید. به این کیت تعلیق، کمک فنرهای نیترو شوک را هم اضافه کنید که به خودرو این امکان را می‌دهند تا ارتفاع خود را تا 1.5 اینچ یعنی تقریبا 4 سانتی متر، بالا و پایین کند.

قیمت و شانس واردات به ایران

بایک BJ40 دیار آفرود

 

فعلا از قیمت دیار خودرو بایک بی جی 40 هیچ خبری نداریم اما با توجه به اینکه قیمت نسخه معمولی تقریبا تا 2 میلیارد تومان می‌رسد، حدس می‌زنیم که قیمت مدل آفرودی شاید نزدیک به 2.7 میلیارد تومان باشد. لازم به ذکر است که دیار خودرو بایک بی جی 40 در ایران، فقط با موتور توربو شارژ 2 لیتری و گیربکس 8 سرعته اتوماتیک قابل سفارش است و به احتمال خیلی زیاد، پای مدل آفرودی اصلا به ایران نرسد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*