ارور ۵۳، آیفون۶ را به کام مرگ می‌برد

تعدادی از کاربران آیفون ۶ و ۶ Plus اپل پس از تعمیر دستگاه خود توسط تعمیرکنندگان شخص ثالث، گله از عدم کارکرد موبایل خود دارند. آیفون آن‌ها پس از تعمیر با نمایش دادن ارور ۵۳ به کاربر اجازه ورود به دستگاه توسط سنسور Touch ID را نمی‌دهد و تمامی اطلاعات موجود در دستگاه غیرقابل دسترس شده‌اند. در ادامه با جزئیات بیشتر این خبر آشنا شوید.

آیفون کاربرانی که با این مشکل روبرو شده‌اند تا قبل از تعمیر با سیستم عامل iOS 9 به خوبی کار می‌کرده‌اند؛ اما پس از انجام تعمیرات برروی آن، با نمایش ارور ۵۳ برروی صفحه‌نمایش، آیفون‌ آن‌ها بریک شده و کارایی خود را از دست داده‌است. همچنین تمامی اطلاعات از جمله عکس و فیلم برروی موبایل برای همیشه از دست رفته‌اند.

اما چرا باید چنین اتفاقی برای تلفن‌های هوشمند لوکس و مرغوب اپل رخ دهد؟ اپل برای جلوگیری از انجام تغییرات توسط تعمیرکاران متفرقه، در آیفون‌های خود قابلیتی را گنجانده که با نام ارور ۵۳ مشاهده می‌شود و به هیچ‌کسی اجازه ورود به محیط داخلی آیفون را نمی‌دهد. این بدین معناست که تنها تعمیرکاران رسمی شرکت اپل در اپل استورها مجاز به انجام تغییرات سخت‌افزاری آیفون‌ها هستند و به نوعی انحصار طلبی در رفتار اپل دیده می‌شود.

بسیاری از کاربران اپل و حتی تعمیرکاران از وجود چنین چیزی بی‌خبر بوده‌اند و از عدم اطلاع‌رسانی چنین موضوع مهمی توسط کمپانی سازنده گلایه‌مند هستند. گرچه این قابلیت جنبه‌های مثبتی هم دارد اما در میان کاربران، جنبه منفی این رخداد بیشتر از جنبه مثبت آن نمود کرده است. در ادامه از شما برای مطالعه بیانیه اپل در این‌باره دعوت به عمل می‌آوریم :

ما دیتاهای اثرانگشت کاربران را بسیار امن نگه می‌داریم که بین آن ها و سنسور تاچ آی دی هماهنگی بی‌نظیری ایجاد کرده ایم. هنگامی که آیفون توسط تعمیرکار مجاز اپل یا مراکز تعمیرات رسمی اپل تحت تعمیراتی قرار می‌گیرد که ممکن است سنسور اثر انگشت را تحت تاثیر خود قرار دهد این حسگر دوباره اعتبار داده می‌شود. این اعتبار دوباره که تنها توسط معدودی از تعمیرکاران قابل اجراست با همکاری سیستم عامل iOS سنسور اثر انگشت، از لو رفتن اطلاعات کاربران نظیر اثر انگشت آن‌ها جلوگیری به‌عمل می‌آورد. درصورت عدم ایجاد ارتباط میان حسگر و سیستم عامل، اطلاعات کاربران درمعرض خطر قرار می‌گیرند و احتمال موفقیت اعمال جاسوسی افزایش می‌یابد. وقتی iOS متوجه همگام نشدن سنسور با دستگاه می‌شود، تاچ آی دی و اپل پی از دسترس خارج شده و اطلاعات کاربر محفوظ باقی می‌ماند. همچنین به هنگام باز شدن دستگاه توسط تعمیرکار متفرقه، آیفون به اشتباه این اتفاق را مشکوک دانسته و عملکردی مشابه به انجام می‌دهد. پس از اجرای این فرآیند ارور ۵۳ برروی نمایشگر آیفون نمایش داده می‌شود. کاربرانی که با چنین مشکلی روبرو شده‌اند می‌توانند با واحد پشتیبانی اپل تماس گرفته و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند.

منبع : PhoneArena

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*