شیپور و دیوار

وزارت صمت: شیپور و دیوار را تعلیق کنید

معاونت تجارت و خدمات وزارت صنعت، معدن و تجارت طی نامه‌ای خواستار تعلیق شیپور و دیوار شد؛ اما چرا این دو پلتفرم درج آگهی باید تعلیق شوند؟

معاونت تجارت و خدمات وزارت صمت به‌تازگی نامه‌ای را به اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی فرستاد و از این اتحادیه خواست تا فعالیت و نماد دو پلتفرم درج آگهی دیوار و شیپور تعلیق شود. طبق این نامه، این دو پلتفرم درج آگهی ضوابط خاص درج آگهی در سکوهای برخط را رعایت نکردند و به همین دلیل باید فعالیت آنها تعلیق شود.

جزئیات تعلیق شیپور و دیوار

علیرضا شاه‌میرزایی، معاون وزیر سمت نیز اخیرا در جلسه‌ای عنوان کرد ما چندین بار به پلتفرم‌هایی چون دیوار و شیپور تذکر دادیم، اما آنها به تذکرات این وزارتخانه توجه نکردند و اگر مشکلی برای این پلتفرم‌ها رخ دهد هم کسی نباید معترض باشد.

معاون وزیر صمت در ادامه گفته‌های خود بیان کرد پلتفرم‌ها طبق ضوابط باید تمامی کاربران خود را احراز هویت و احراز اهلیت کنند. همچنین هیچکس نباید خودرو و ملک دیگری را آگهی کند. ضمن این‌که این پلتفرم‌ها همانند پلتفرم‌های خارجی باید امکان درج تیک آبی را نیز فراهم کنند.

شاه‌میرزایی تاکید کرد مسکن و خودرو در تورم کشور نقش زیادی دارند و به همین دلیل با احراز هویت آگهی‌دهندگان می‌توان از آگهی‌های جعلی جلوگیری کرد. گفتنی است در گذشته نیز پلتفرم‌های دیوار و شیپور به‌دلیل نحوه درج قیمت مسکن و خودرو اخطار دریافت کرده بودند.