اطلاعات تپسی

اطلاعات 27 میلیون مسافر و 6 میلیون راننده تپسی توسط هکرها به سرقت رفت و به فروش گذاشته شد

حمله سایبری به شرکت Tap30 تایید شد. هکرها اطلاعات 27 میلیون مسافر و 6 میلیون راننده تپسی را به سرقت بردند.

میلاد منشی‌پور، مدیرعامل تپسی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی X (توییتر سابق) از هک این شرکت خبر داد و گفت هکرها در روزهای اخیر طی یک حمله سایبری به زیرساخت شرکت تپسی دسترسی پیدا کرده و بخشی از اطلاعات کاربران این شرکت را به سرقت بردند.

جزئیات هک اطلاعات کاربران تپسی

مدیرعامل تپسی با اعلام این که هکرها قصد اخاذی داشتند و شرکت تپسی نیز به خواسته آنها پاسخ مثبت نداده است، گفت آنها پس از برداشت اطلاعات خواستار دریافت مبلغی برای جلوگیری از انتشار اطلاعات شدند؛ اما با توجه به این‌که ضمانتی برای عدم انتشار اطلاعات و عدم سوءاستفاده‌های احتمالی در آینده وجود نداشت، به همین دلیل به خواسته آنها پاسخ ندادیم.

منشی‌پور در بخش دیگری از پیام خود تاکید کرد پس از این‌که از موضوع نفوذ غیر مجاز و برداشت اطلاعات آگاهی پیدا کردیم، علاوه بر ثبت شکایت، به پلیس اطلاع دادیم و دسترسی هکرها را نیز مسدود کردیم. وی افزود سعی داریم به پلیس کمک کنیم تا گروه مهاجم را شناسایی و از فروش اطلاعات توسط آنها جلوگیری کنند.

منشی‌پور در پایان گفته‌های خود با ابراز تاسف و پذیرفتن مسئولیت این اتفاق تاکید کرد دلایل وقوع این سرقت را به‌شکل دقیق بررسی و به‌زودی طی گزارشی جزئیات آن را اعلام خواهیم کرد.

به روز رسانی:

هکرها اطلاعات کاربران Tap30 را به فروش گذاشتند

تپسی

خبرهای تایید نشده حاکی از آن است که هکرها طی این حمله سایبری اطلاعات بیش از 27 میلیون مسافر و 6 میلیون راننده شامل نام، نام خانوادگی، کد ملی، شماره موبایل و همچنین اطلاعات 136 میلیون سفر این شرکت را به سرقت بردند.

در همین راستا یکی از کانال‌های تلگرامی با ادعای هک اطلاعات تپسی اعلام کرده اطلاعات کاربران این شرکت را به ارزش 35 هزار دلار به فروش می‌رساند.

اطلاعات این فایل‌ها به شرح زیر است:

  • اطلاعات بیش از 27 میلیون مسافر شامل: نام، نام خانوادگی، شماره همراه، شهر و بعضا ایمیل.
  •  اطلاعات بیش از 6 میلیون راننده شامل: نام، نام خانوادگی، کد ملی، شهر، شماره همراه.
  •  اطلاعات بیش از 136 میلیون سفر شامل: آی‌دی مسافر، آدرس کامل مبدا و مقصد، آدرس کوتاه مبدا و مقصد، مشخصات جغرافیایی (GPS Locations) مبدا و مقصد.
  •  سورس کد محصولات شرکت تپسی مانند اپلیکیشن‌های موبایل و …
  •  اطلاعات دستگاه همراه مسافر و راننده.

پلیس فتا: مشکل برطرف شد

سرهنگ رامین پاشایی، معاون اجتماعی پلیس فتا در خصوص حمله سایبری به شرکت تپسی گفت یک گروه هکری که هویت آنها معلوم شده یک ماه قبل به اطلاعات تعدادی از کاربران شرکت تاکسی اینترنتی تپسی دسترسی پیدا کردند. این گروه هکری از شرکت تپسی مبلغ 35 هزار دلار را درخواست کردند تا اطلاعات را به این شرکت برگردانند و آنها را منتشر نکنند، اما شرکت تپسی با این کار مخالفت کرده و شکایتی را از گروه هکری به ثبت رسانده است.

سرهنگ پاشایی با اعلام این‌که پس از شکایت شرکت تپسی از این گروه هکری، اقدامات قضائی نیز انجام شده، گفت در حال حاضر منبع آلودگی برطرف شده است. شرکت تپسی هم‌اکنون در حال ارائه خدمات بوده و برای هم‌وطنان نیز نگرانی وجود نخواهد داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*