قیمت واقعی خودروهای فرسوده

این قیمت واقعی خودروهای فرسوده در ایران است

دبیر انجمن صنفی مراکز اسقاط و بازیافت خودرو با اعلام قیمت واقعی خودروهای فرسوده در ایران، گفت برخی افراد با اعلام قیمت‌های غیر واقعی به دنبال بر هم زدن بازار هستند.

سید امیر احمدی، دبیر انجمن صنفی مراکز اسقاط و بازیافت خودرو گفت تولیدکنندگان و واردکنندگان خودرو باید به انجمن صنفی مراکز اسقاط مراجعه کرده و گواهی اسقاط را تهیه کنند. وی افزود تولیدکنندگان و واردکنندگان می‌توانند برنامه تولید و واردات خودرو را به انجمن اعلام کنند تا انجمن برای تولید گواهی برنامه‌ریزی کرده و نیاز آنها را تامین سازد.

عدم تایید قیمت های نجومی ماشین های فرسوده

دبیر انجمن صنفی مراکز اسقاط و بازیافت خودرو با اعلام این‌که قیمت‌های غیرواقعی خودروهای فرسوده را تایید نمی‌کنیم، گفت عده‌ای قصد دارند بازار را نابسامان کنند. در همین راستا از دستگاه‌های نظارتی می‌خواهیم تا به موضوع ایجاد بازار سیاه در خرید و فروش خودروهای فرسوده ورود کرده و به آن رسیدگی کند.

قیمت واقعی خودروهای فرسوده

مشهدی شریف، رئیس انجمن صنفی مراکز اسقاط  نیز در این خصوص عنوان کرد مراکز اسقاط موافق افزایش نجومی قیمت خودرو و گواهی اسقاط نیستند؛ اما برخی افراد سودجو قصد دارند بازار خودروهای فرسوده و گواهی اسقاط را بر هم بزنند. از این رو مردم نباید فریب بخورند.

در حال حاضر انجمن صنفی مراکز اسقاط با پشتیبانی 220 مرکز اسقاط در سطح کشور آمادگی دارد تا 40 هزار گواهی اسقاط با نرخ 35 میلیون تومان به تولیدکنندگان و واردکنندگان خودرو و موتورسیکلت را عرضه کند.

قیمت واقعی خودروهای فرسوده در ایران

مشهدی شریف با اعلام این‌که قیمت خودروهای فرسوده طی روزهای اخیر به‌میزان چشمگیری افزایش پیدا کرده، گفت قیمت واقعی خودروهای فرسوده هم‌اکنون بسته به نوع و کیفیت خودرو بین 35 تا 42 میلیون تومان است.

همچنین قیمت لاشه خودرو نیز حدود 12 و تا 15 میلیون تومان بوده که در مجموع با گواهی اسقاط مبلغ آن به 45 میلیون تومان می‌رسد. قیمت خرید خودرو نیز حدود 35 تا 40 میلیون تومان بوده که سود ناخالص مراکز شامل سود خالص و هزینه اسقاط به 5 میلیون تومان خواهد رسید.