قیمت خودرو

ریزش شدید قیمت خودرو در بازار ایران نسبت به چند ماه پیش

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو گفت قیمت خودرو در بازار ایران نسبت به چند ماه قبل به‌میزان چشمگیری کاهش پیدا کرده است.

سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو با اشاره به وجود رکود در بازار، گفت بازار فاقد جنب و جوش بوده و قیمت‌ها نیز ثابت هستند. در واقع مشتریان در بازار به خرید خودرو تمایلی ندارند و طبق اخبار خودرو فروشندگان نیز برای فروش سریع حتی قیمت ماشین را کاهش می‌دهند. از این رو در چنین حالتی نمی‌توان برای خودروها قیمت ثابتی را در نظر گرفت.

کاهش شدید قیمت خودرو در بازار ایران

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو در ادامه بیان کرد به‌طور کلی طی هفته‌های اخیر قیمت انواع خودرو تقریبا بدون تغییر بوده و برخی اوقات نیز قیمت تعدادی از خودروها کاهش یافته است. آمارها نشان می‌دهند قیمت خودروها نسبت به چند ماه قبل به‌میزان چشمگیری کاهش پیدا کردند. در واقع انتظار مردم برای خرید خودروهای وارداتی یکی از دلایل رکود در بازار است؛ زیرا مردم منتظر عرضه خودروهای وارداتی هستند تا آنها را خریداری کنند.

کاهش اختلاف قیمت کارخانه و بازار

قیمت خودرو

موتمنی در ادامه گفته‌های خود به کاهش اختلاف قیمت خودروهای مونتاژی از کارخانه تا بازار اشاره کرد و گفت میزان اختلاف قیمت بازار و کارخانه محصولات ایران خودرو و سایپا نیز کاهش یافته است؛ برای مثال قیمت کوییک اتوماتیک در کارخانه 327 میلیون تومان بوده و قیمت آن در بازار نیز به 400 میلیون تومان کاهش پیدا کرده است. همچنین قیمت کوییک آر در کارخانه 256 میلیون تومان و در بازار نیز 341 میلیون تومان است.

حذف تقاضای کاذب و دلالی در بازار

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو با اعلام این‌که در حال حاضر تقاضای کاذب، دلالی و تقاضای سرمایه‌گذاری در بخش خودرو از بین رفته و دلالان قادر به ورود به ایران بازار نیستند، گفت در واقع اگر این افراد وارد بازار شوند، طی چند روز حداقل 5 تا 10 درصد از سرمایه خود را از دست خواهند داد.

کاهش قیمت محصولات ایران خودرو

موتمنی با اعلام این‌که قیمت خودروهای ایران خودرو طی چند روز گذشته کاهش پیدا کرده، گفت قیمت دنا پلاس توربو اتوماتیک که دو هفته قبل حدود 820 میلیون تومان بود در حال حاضر به 800 میلیون تومان رسیده است. ضمن این‌که قیمت پژو 207 دنده ای نیز از 620 میلیون تومان در هفته قبل، اکنون به 600 میلیون تومان کاهش پیدا کرده است. در سبد محصولات مونتاژی ایران خودرو نیز قیمت هایما S5 طی یک هفته گذشته 10 تا 20 میلیون تومان ریزش داشته است.

ریزش جدید قیمت خودروهای مونتاژی

قیمت خودرو

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو در ادامه بیان کرد قیمت آریزو 5 نسبت به هفته قبل از 1 میلیارد و 150 میلیون تومان به 1 میلیارد و 100 میلیون تومان رسیده که از کاهش 50 میلیون تومانی قیمت این خودرو حکایت دارد. همچنین قیمت تیگو 8 پرومکس نیز طی یک هفته گذشته از 2 میلیارد و 570 میلیون تومان به 2 میلیارد و 490 میلیون تومان کاهش پیدا کرده است.

وی افزود در حالی اختلاف قیمت کارخانه و بازار تیگو 8 پرومکس به فقط 100 میلیون تومان رسیده که در 4 ماه قبل حدود 1 میلیارد و 200 میلیارد تومان میان قیمت کارخانه و بازار این محصول اختلاف وجود داشت. با این وضعیت، احتمالا قیمت دایون Y7 نیز در زمان عرضه به بازار، آن چیزی که تصور می‌شد نباشد.

طبق گفته موتمنی حدود 4 ماه قبل قیمت جک S5 در بازار حدود 1 میلیارد و 800 میلیون تومان بود که اکنون به 1 میلیارد و 355 میلیون تومان رسیده که از کاهش قیمت 455 میلیون تومانی آن حکایت دارد. قیمت فیدلتی نیز از 1 میلیارد و 600 میلیون تومان در ماه قبل، اکنون به 1 میلیارد و 500 میلیون تومان کاهش پیدا کرده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*