کامیون ایمن سامسونگ راهی جاده‌ها می شود

اوایل تیر ماه امسال بود که سامسونگ راهکار جالبی برای کاهش تصادفات جاده ای ارائه کرد.نصب یک دوربین در جلو، و یک نمایشگر بزرگ در پشت کامیون ها برای رانندگان پشت سر امکان مشاهده جلوی کامیون و یک سبقت ایمن را به ارمغان می آورد.حالا این راهکار ساده اما کاربردی، ظاهرا به مرحله اجرا درآمده و سامسونگ در اولین قدم، با همکاری Helvetica SA و Volvo Trucks Argentina نسخه اولیه ای از این تکنولوژی را بر روی یک کامیون نصب کرده است.

این کامیون که Samsung Safety Truck نام دارد؛ به دو دوربین نصب شده در جلو و چهار صفحه نمایش با کیفیت OH46D در پشت مجهز شده است.هدف از انجام این پروژه این است که این تجهیزات بتوانند برای رانندگانی که قصد سبقت گرفتن از کامیون‎های بزرگ را دارند این امکان را فراهم کنند تا با مشاهده وضعیت ترافیک یا وجود پیچ در جاده روبرو، میزان امن بودن این کار را بررسی کنند.

Samsung-Safety-Truck-1

این نمایشگرهای نصب شده در پشت کامیون دارای تاییدیه IP56 هستند و این به این معنا است که این نمایشگرها بالاترین گواهی‎نامه در زمینه مقاومت در برابر گرد و غبار و رطوبت و باران را کسب کرده‎اند. بنابراین رانندگان می‎توانند در هر شرایط آب و هوایی جاده روبروی این کامیون‎ها را مشاهده کنند. برای مشتاقانی که منتظر هستند ببینند ویژگی‎های این سخت‌افزار چیست؛ سامسونگ جزئیات کامل را منتشر کرده و گفته است که آنها تنها از USB 2.0 پشتیبانی می‎کنند.

Samsung Safety Truck طی چند ماه آینده وارد جاده‎های آرژانتین می‎شود و برای بررسی این که آیا در عمل هم می‎تواند باعث کاهش تصادفات شود، به مدت یک سال مورد آزمایش قرار خواهد گرفت. در صورتی که همه چیز به خوبی پیش رود، این شرکت امیدوار است بتواند این ایده را طی چهار ماه جهانی کند.

منبع : thenextweb

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*